Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 13:54
C r Y p S
C r Y p S is offline
Vandaag stond in de NRC-next een bericht over het feit dat het Europees Parlement zowel in Straatsburg als in Brussel zetelt. Een x-aantal keer per jaar verhuist het hele circus, inclusief alle dossiers en ambtenaren, van de ene plek naar de andere. Dit kost ons, Europese burgers, 200 miljoen euro per jaar. Misschien geen groot bedrag op de EU-begroting, maar er moet toch een betere bestemming voor gevonden kunnen worden dan het nutteloos heen en weer slepen van politici.

Nu is Cecilia Malmström, een Zweeedse Europarlementariër een actie gestart om dit hele gebeuren te beëindigen. Ze wil dat het Parlement zich definitief in Brussel gaat vestigen; om dit punt aan te kaarten zijn 1 miljoen handtekeningen nodig.

Wat vinden jullie? Moet hier iets aan gedaan worden, of is het wel best zo?

Eventueel kun je je handtekening zetten op www.oneseat.eu
Oud 30-05-2006, 14:06
T_ID
T_ID is offline
Laten ze eerst de vissers en boeren maar eens fatsoenlijk gaan afknijpen in plaats van ze grof te subsidiëren.
Oud 30-05-2006, 14:14
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ook mee eens. Maar het één sluit het ander niet uit, het is beiden weggegooid geld.
Oud 30-05-2006, 16:31
Supreme Dutch
Hebben jullie vast al eens gehad bij aardrijkskunde, dus het is al jaaaren bekend.. Dit veranderen ze dus ook niet zomaar..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:55
Sanctus
Sanctus is offline
Het is toch eigenlijk fucking belachelijk. Hoezo kan dat niet van de één op andere week stopgezet worden?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:10
T_ID
T_ID is offline
Dan lijkt het teveel alsof België het parlement 'bezit' en nog meer van dat soort egaliteitsbullshit, je weet toch?
Oud 31-05-2006, 22:19
REIE
REIE is offline
Oud nieuws. Ik denk dat we kunnen wachten op een definitieve keuze als het gebouw in Straatsburg te oud is geworden of alles in Brussel is volgebouwd.
Oud 31-05-2006, 22:21
Verwijderd
Zijn die Fransen chauvinistisch dan?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:47
Tiño
Tiño is offline
dit is al jaren zo ,was ruim anderhalf jaar terug daar in Brussel.

Dat was een excursie met mn vorige opleiding, daar werd gewoon open en eerlijk verteld dat dat hele circus 200miljoen kost.

En dan nu ineens die ophef.
Oud 01-06-2006, 12:06
Verwijderd
Wat een gezeur inderdaad, een halve euro per Europeaan per jaar, oh noes.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:40
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-06-2006 @ 13:06 :
En dat vindt dat de rijken geen plasmatelevisies mogen kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 12:44
Magican
Magican is offline
Citaat:
Van die halve euro per Europeaan per jaar zou men ook núttige dingen kunnen financieren.
Oud 05-06-2006, 14:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die krijg je terug als het leger de volgende keer ter sprake komt.
Oud 05-06-2006, 14:54
REIE
REIE is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2006 @ 23:21 :
Zijn die Fransen chauvinistisch dan?
Ja. De Europese Raad gaat over de beslissing van het Europese parlement. Deze raad bestaat uit de ministers van de lidstaten. Hun beslissingen dienen unaniem te zijn. Frankrijk geeft helaas telkens haar veto wanneer het aankomt op definitieve plaatsing van het parlement in Brussel. Als ik me niet vergis werkt Luxemburg ook niet mee.
Het stoot mij tegen het hoofd dat dit zo'n populistisch non-issue is waarin wederom het parlement wordt gepresenteerd als geldverslindend apparaat. Malmstroem zou voor mij echt een heldin zijn als ze iets doet tegen idiote subsidieregelingen of chauvinistische EU-burgers (grote kans dat JIJ daar ook toe behoort) het belang van een supranationaal machtsorgaan deed inzien.
Reageren

Regels voor berichten