![]() |
|
Vandaag stond in de NRC-next een bericht over het feit dat het Europees Parlement zowel in Straatsburg als in Brussel zetelt. Een x-aantal keer per jaar verhuist het hele circus, inclusief alle dossiers en ambtenaren, van de ene plek naar de andere. Dit kost ons, Europese burgers, 200 miljoen euro per jaar. Misschien geen groot bedrag op de EU-begroting, maar er moet toch een betere bestemming voor gevonden kunnen worden dan het nutteloos heen en weer slepen van politici.
Nu is Cecilia Malmström, een Zweeedse Europarlementariër een actie gestart om dit hele gebeuren te beëindigen. Ze wil dat het Parlement zich definitief in Brussel gaat vestigen; om dit punt aan te kaarten zijn 1 miljoen handtekeningen nodig. Wat vinden jullie? Moet hier iets aan gedaan worden, of is het wel best zo? Eventueel kun je je handtekening zetten op www.oneseat.eu
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het stoot mij tegen het hoofd dat dit zo'n populistisch non-issue is waarin wederom het parlement wordt gepresenteerd als geldverslindend apparaat. Malmstroem zou voor mij echt een heldin zijn als ze iets doet tegen idiote subsidieregelingen of chauvinistische EU-burgers (grote kans dat JIJ daar ook toe behoort) het belang van een supranationaal machtsorgaan deed inzien.
|
![]() |
|
|