Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2005, 20:49
Zwoek
Zwoek is offline
Ik sprak net een jongen op MSN. (ik had net gedouched) En hij vraagt aan mij: "Waarom douche je elke dag man?" Dus ik zeg van jah hygiene he.. Hij snapt dat niet. Ik vraag zo van hoevaak douche jij dan? Zegt hij "3x per week, iig niet elke dag, daar heb ik geen tijd voor, 3x is meer dan genoeg." Ik dacht echt HUH
Douchen er meer mensen niet elke dag? Voor mij is het een gewoonte om gewoon 's ochtends te douchen. Soms 's avonds ook dan nog. Je voelt je dan toch gewoon veel schoner of ben ik nou raar? Ik kan echt niet begrijpen dat je maar 3x per week douched..
Oud 29-09-2005, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik douche om de dag. Het is helemaal niet goed voor je huid om elke dag te douchen en bovendien ook niet nodig. Ik ben niet vies van mezelf en ik was me heus wel maar ik ben niet elke dag dusdanig vies dat ik het nodig vind om te douchen. Bovendien wordt mijn haar droog als ik het vaak was en vet als ik douche zonder het te wassen. Ook heb ik er idd niet elke dag tijd voor en we hebben een boiler thuis en we zijn met zijn drieen dus we hebben gewoon niet genoeg warm water om elke dag alle drie te douchen.
Oud 29-09-2005, 20:55
Zwoek
Zwoek is offline
(en met douchen bedoel ik niet dat je gelijk je haren ook wast)
Oud 29-09-2005, 20:58
gurl19
gurl19 is offline
ik douche me ook elke dag. Dan ruik ik weer fris. Ik vind mezelf anders een beetje muf! En kvind het ook gewoon fijn, verder sportte ik eerst bijna elke dag waardoor je zowiezo douched
Oud 29-09-2005, 21:02
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2005 @ 21:51 :
Ik ben niet vies van mezelf en ik was me heus wel maar ik ben niet elke dag dusdanig vies dat ik het nodig vind om te douchen.

en we hebben een boiler thuis en we zijn met zijn drieen dus we hebben gewoon niet genoeg warm water om elke dag alle drie te douchen.
En dus ook niet gewoon snel afspoelen 3 minuutjes?
Oud 29-09-2005, 21:09
Balance
Balance is offline
D'r zijn meer manieren om jezelf even te wassen dan alleen met douchen, dus het is niet zo dat je niet schoon bent als je niet elke dag doucht.

Overigens douche ik zelf wel elke dag, maar dat is meer omdat ik dat lekker vind dan dat het nodig is.
Oud 29-09-2005, 21:18
ekki
ekki is offline
Ik douche ook elke dag (soms zelfs 2x per dag omdat ik het ijskoud heb). Vroeger douchte ik om de dag. Ik denk dat het idd ook niet nodig is elke dag te douchen, als je je maar even opfrist (oksels o.a. ). Maar het is hier zo ijzig koud en bovendien zit m'n haar anders niet. Dus vandaar dat ik het gebruik om op te warmen en m'n haar in vorm (of eerder: uit (nacht)vorm) te brengen.
Oud 29-09-2005, 21:30
Verwijderd
Ik douche elke dag sowieso en vaak twee keer. Gewoon, omdat ik dat lekker vind.
Oud 29-09-2005, 21:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik douche ook elke dag (of neem een bad). Elke ochtend lekker fris wakker worden onder de douche. Ook was ik elke dag mijn haren, ook gewoon omdat ik dat lekker fris vindt.
Oud 29-09-2005, 22:44
Lente
Lente is offline
ik douche iedere dag, het duurt anders ook veel langer om wakker te worden. ik vind het een vies idee om niet iedere dag te douchen: je zweet in een nacht heel veel, een liter ofzo. naja zolang iemand niet stinkt zal ik niet merken dat diegene een dag niet gedouched heeft
Oud 29-09-2005, 22:53
Bloem
Bloem is offline
Ik douche sowieso iedere dag 's ochtends, en bijna iedere dag 's avonds. Ik merk niks aan mijn huid dat het slecht is ofzo, en het is voor mij vaak de enige manier om een beetje warm te worden. Plus dat ik het gewoon erg lekker vind
Oud 29-09-2005, 23:07
KiMZz
KiMZz is offline
Ik douche bijna elke dag, soms komt het voor dat ik geen tijd heb maar dan de volgende dag weer wat langer Maar niet 's ochtends, want dan moet ik nóg een kwartier eerder opstaan
Meestal 's avonds na het eten..
Oud 30-09-2005, 01:09
Verwijderd
Ik douche iedere dag, en dat is puur gewoonte.
Oud 30-09-2005, 01:11
Big Brother
Big Brother is offline
"ik heb geen tijd" is echt een smoes van deze tijd. iedereen heeft (zat) tijd om te douchen.

ik douche elke dag 's ochtends en moet er niet aan denken om er 3 keer per week van te maken. niet alleen omdat ik na een halve dag al stink als een beer, maar omdat ik het ook lekker vind (om mee wakker te worden).
Oud 30-09-2005, 01:23
Verwijderd
Ik douche iedere dag 's ochtends en ook na het sporten, dus dat komt neer op bijna 2x per dag.
Oud 30-09-2005, 06:18
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik douche om de dag (behalve in de zomer als het heel heet is, dan soms wel drie keer per dag ) eigenlijk precies wat daantje zegt; als ik iedere dag douche en mn haar was wordt het droog, douche ik zonder mn haar te wassen wordt het vet. Ook krijg ik een erg droge huid van douchen en dat is niet fijn. Verder stink ik niet en was ik me wel tussen twee douches in (hehe, beetje kromme zin, maar je snapt het wel hopelijk )
Oud 30-09-2005, 06:21
D
D is offline
Ik douche gewoon elke dag omdat ik dat normaal vind. Als ik dat niet kan word ik gek. Eén dag niet douchen betekent dat ik op uitgeschakeld sta. Ik kan (en wil) de deur niet uit als ik geen douche heb gehad.
Oud 30-09-2005, 07:05
Miracle
Miracle is offline
Ik douche ook elke dag en ik was mijn haren zelfs ook elke dag. Als ik vaker dan één keer per dag douche, dan was ik mijn haren maar één van de twee keer.
Ben het gewoon gewend, voel me lekkerder als ik 's ochtends gedouched heb.
Oud 30-09-2005, 08:17
Verwijderd
ik douche denk ik een keer of vijf per week. Soms heb ik geen zin in douchen, dan was ik me even aan de wastafel. Mijn haar was ik 2 keer per week, de andere keren draag ik een douchemuts.

Op zich is 1 keer per week douchen of in bad gaan óók genoeg als je maar elke dag je oksels, anus, geslacht, voeten en gezicht wast (niet in die volgorde).

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 11:58.
Oud 30-09-2005, 09:16
Roos
Roos is offline
Ik douche elke dag. Ik vind het een goed begin van de dag. Gewoon lekker fris. Of als het buiten koud is, word je juist lekker warm.
Oud 30-09-2005, 09:26
Pierreke
Pierreke is offline
Ik douche ook 1 keer op de dag en wel 's morgen meteen na het opstaan. Ik heb anders echt het gevoel dat ik niet wakker ben, en de hele dag een beetje vies ben. Verder douche ik 2 keer in de week in de sporthal na het sporten.
Oud 30-09-2005, 09:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap jullie niet. Ik douche om de dag. En bij mij kost het wel veel tijd in de zin van dat mijn haar minstens 3 uur nodig heeft om goed te drogen. En ik ga dus echt niet iedere dag mn haar fohnen want dat maakt mijn haar pluizig. Ik moet dus ook altijd mijn haar wassen als ik douche, anders is het gewoon droog. Je zou kunnen douchen met een badmuts, maar dat vind ik niet fijn douchen.

Ik douche wanneer ik pas om 11 uur naar school hoef en dus tijd zat heb om mijn haar te laten drogen. Of wanneer ik helemaal niet naar school hoef.
Oud 30-09-2005, 10:24
Verwijderd
Ik douche meestal om de dag, en dan was ik ook mijn haren. Soms - vooral in de zomer - douche ik me iedere dag, maar was ik om de dag mijn haar. Douchen die ik meestal 's avonds, want ik wil geen nat haar 's ochtends. Ik was me iederen ochtend.
Oud 30-09-2005, 10:27
Verwijderd
Douchen is dagelijks het eerste wat ik doe. Als ik niet douche en ik kleed me aan dan voel ik mezelf niet fris, ook al heb ik wel onder mijn oksels e.d. gewassen bij de wasbak. Ik moet gewoon douchen.

Omdat het inderdaad niet bijzonder goed is voor je huid gebruik ik niet altijd veel zeep, dat meestal om de dag, maar dagelijks gewoon heet water en borstelen. En mijn haar was ik misschien maar een keer in de tien dagen met zeep, anders is het veel te soepel en valt het recht naar beneden (nu staat het recht omhoog )
Oud 30-09-2005, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-09-2005 @ 10:39 :
Ik snap jullie niet. Ik douche om de dag. En bij mij kost het wel veel tijd in de zin van dat mijn haar minstens 3 uur nodig heeft om goed te drogen. En ik ga dus echt niet iedere dag mn haar fohnen want dat maakt mijn haar pluizig.
Je zou wel een goede conditioner kunnen proberen. Ik heb haar dat heel snel pluist, maar als ik m'n conditioner heb gebruikt en ik fohn het daarna is er niets aan de hand.

En ik snap de mensen niet die zeggen dat je gaat stinken als je je niet elke dag doucht. Nogmaals: niet douchen is niet hetzelfde als niet wassen.
Oud 30-09-2005, 10:42
Mara
Mara is offline
Je hoeft je niet elke dag te douchen, en je gaat dan ook niet meteen stinken zoals Balance al zegt.

Ikzelf 'douche' wel iedere dag, maar dat is meer elk dag 1 minuut even heel snel afspoelen en 2x per week douche ik uitgebreid en was ik m'n haar en gebruik ik zeep enzo.
Oud 30-09-2005, 10:47
Verwijderd
Ik MAG niet eens iedere dag douchen van mijn vader en ik stink heus niet hoor

Je kunt je ook gewoon met water (evt. zeep) en een washandje wassen.
Oud 30-09-2005, 10:48
Babette
Babette is offline
Ik probeer elke dag te douchen maar soms heb ik er gewoon egt geen tijd voor.. En ik ga niet voor 1 min onder de douche staan dan was k me wel anders! Als ik onder de douche ga dan wil ik er zowiezo wel kwartier onder staan.
Oud 30-09-2005, 10:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-09-2005 @ 11:37 :
Je zou wel een goede conditioner kunnen proberen. Ik heb haar dat heel snel pluist, maar als ik m'n conditioner heb gebruikt en ik fohn het daarna is er niets aan de hand.
Fohnen is nooit goed voor je haar. Je haar wordt daar gewoon heel droog van als je het te vaak doet. Mijn haar is daar ongelofelijk gevoelig voor. Ik gebruik al veel conditioner omdat ik van nature al wat pluizig haar heb (het krult ook). En ik heb heel erg lang haar waar ik heel erg zuinig op ben.
Oud 30-09-2005, 10:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Babette schreef op 30-09-2005 @ 11:48 :
Ik probeer elke dag te douchen maar soms heb ik er gewoon egt geen tijd voor.. En ik ga niet voor 1 min onder de douche staan dan was k me wel anders! Als ik onder de douche ga dan wil ik er zowiezo wel kwartier onder staan.
Waarom een kwartier?

Niet alleen naar jou, maar ook naar anderen die er onnodig lang onder staan. Dat is toch pure waterverspilling?
Oud 30-09-2005, 11:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-09-2005 @ 11:57 :
Waarom een kwartier?

Niet alleen naar jou, maar ook naar anderen die er onnodig lang onder staan. Dat is toch pure waterverspilling?
Ik hou ook niet van kort douchen... Ben daar ook echt niet goed in. Ben meestal minstens 10 minuten bezig. Maar ik was dan ook iedere keer mn haar en scheer me altijd.

Een paar mensen hadden het trouwens over de warmte van de douche als het koud is buiten... Dat vind ik juist hartstikke vervelend. Als je dan die douche uit moet zetten, argh!
Oud 30-09-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Waarom een kwartier?

Als ik me snel douche, ben ik in vijf minuten klaar. Maar als ik m'n haar goed wil wassen en me ga scheren, dan ben ik echt wel 15 minuten bezig.
Oud 30-09-2005, 12:12
Verwijderd
Ik douche me ook niet elke dag, daar heb ik inderdaad geen tijd voor wassen trouwens wel. Het is zo'n gedoe om elke keer mijn haar weer te drogen en in model te doen, want douchen zonder mn haar nat te maken kan ik dus niet wordt echt een zooitje
Dus ja, niet iedereen doucht elke dag. Hoeft ook niet, zo smerig wordt je niet. Maar met sporten, of als het warm is, ofzo, dan wijk ik wel af van mn patroon, omdat ik anders vastplak
Oud 30-09-2005, 12:33
Iduna
Iduna is offline
Het is niet 'zich douchen', maar gewoon 'douchen'.

Ik douche om de dag ongeveer, kan meer zijn indien nodig, hetzelfde geldt voor haren wassen. Het is bij mij geen gebrek aan tijd, maar uit gewoonte. Ik was me sowieso elke dag aan de wastafel.

Te vaak (heet) douchen is niet zo goed voor je lichaam, dus niet te lang onder staan.
Oud 30-09-2005, 12:34
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-09-2005 @ 10:39 :
Ik snap jullie niet. Ik douche om de dag. En bij mij kost het wel veel tijd in de zin van dat mijn haar minstens 3 uur nodig heeft om goed te drogen. En ik ga dus echt niet iedere dag mn haar fohnen want dat maakt mijn haar pluizig. Ik moet dus ook altijd mijn haar wassen als ik douche, anders is het gewoon droog. Je zou kunnen douchen met een badmuts, maar dat vind ik niet fijn douchen.
Ik was mijn haar altijd 's avonds, omdat het alleen maar goed zit als het 's nachts opdroogt
Oud 30-09-2005, 12:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Waarom een kwartier?

Dat is misschien waterverspilling, maar dat is vooral ook erg lekker, en ik word er tenminste wakker van 's ochtends.
Oud 30-09-2005, 12:58
Experiment
Experiment is offline
Mensen zijn tegenwoordig sowieso vies van zichzelf. Het is helemaal niet nodig om elke dag te douchen, behalve als je elke dag sport maar zo actief is de gemiddelde Nederlander niet.

Dat elke dag douchen... is typisch iets wat ons door reclame is aangepraat. Net als deodorant, bodylotion, douchegel, badschuim, conditioner, vaginale douche etc. etc.

Ik douche dus ook slechts om de dag
Oud 30-09-2005, 13:03
Bloem
Bloem is offline
Deodorant niet nodig Misschien dat jij van jezelf zo schoon ruikt, maar als ik geen deo gebruik ruik ik 's middags echt naar zweet, ronduit vies dus.
Oud 30-09-2005, 13:04
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2005 @ 14:03 :
Deodorant niet nodig Misschien dat jij van jezelf zo schoon ruikt, maar als ik geen deo gebruik ruik ik 's middags echt naar zweet, ronduit vies dus.
Ik bedoel meer parfum e.d. en spuitdeo's met sterke geur. Natuurlijk is het niet fris als je naar zweet stinkt, maar tegenwoordig mag je niet meer naar mens ruiken, alleen naar bloemen en Axe enzo
Oud 30-09-2005, 13:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-09-2005 @ 12:12 :
Als ik me snel douche, ben ik in vijf minuten klaar. Maar als ik m'n haar goed wil wassen en me ga scheren, dan ben ik echt wel 15 minuten bezig.
Precies

Ik douche me zo'n vijf keer per week. Soms heb ik een dagje geen zin of niet zoveel tijd. Ik vind dat eigenlijk niet echt een onzinargument. 's Ochtends heb ik sowieso geen tijd om te douchen, tenzij ik om half zes opsta en dat trek ik gewoon niet, zo vroeg. Bovendien maak ik iedereen dan wakker, vind ik toch wel zielig. Ik douche meestal zo rond zeven uur, omdat ik wel wil dat mijn haar droog is voordat ik naar bed ga. Föhnen vind ik heel irritant en is ook slecht voor je haar.

Dus
Oud 30-09-2005, 13:18
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 30-09-2005 @ 02:09 :
Ik douche iedere dag, en dat is puur gewoonte.
Oud 30-09-2005, 13:37
Verwijderd
Ik douche elke avond. En dan neem ik er ook echt de tijd voor Soms s'ochtends (als dat gewoon beter uitkomt) maar dan douche ik maar heel kort en gehaast, daarom douche ik ook liever s'avonds.
M'n haar was ik over het algemeen om de dag.
Oud 30-09-2005, 13:54
Poesket
Poesket is offline
Ik douche elke dag en af en toe na het sporten ed. nog een keer wat dus af en toe 2x per dag is. Als ik douche dan was ik om de dag mijn haar en de andere dag doe ik het gewoon in een hoge staart. Als ik douche dan doe ik dat meestal tussen de 15-60 min.

Als mensen niet dagelijks douchen vind ik dat eigenlijk niet fris. Je hoeft echt niet lang er onder te staan, 5 min. is al genoeg. Jij vind je geur niet vies maar de mensen om jou heen misschien wel, kun je ook rekening mee houden. Dagelijks douchen is gewoon een stuk hygienischer.

Ik ga er altijd maar vanuit dat iedereen dagelijks zich wast,vooral omdat ik dit erg lekker vind en het fris vind, ook bij de mensen die gewoon ontzetten stinken. Maar goed nu weet ik dus waar dat vandaag komt. En dan zeggen veel van jullie dat je er geen tijd voor hebt en dus je zelf gewoon even ''wast'', in die tijd had je makkelijk even onder de douche kunnen springen en jezelf wassen. Want alleen wassen dan is toch niet alles schoon en zweet.
Oud 30-09-2005, 14:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Eerised schreef op 30-09-2005 @ 14:54 :
15-60 min.

omg, dat is echt absurd lang!
Oud 30-09-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 30-09-2005 @ 14:54 :
Ik douche elke dag en af en toe na het sporten ed. nog een keer wat dus af en toe 2x per dag is. Als ik douche dan was ik om de dag mijn haar en de andere dag doe ik het gewoon in een hoge staart. Als ik douche dan doe ik dat meestal tussen de 15-60 min.

Als mensen niet dagelijks douchen vind ik dat eigenlijk niet fris. Je hoeft echt niet lang er onder te staan, 5 min. is al genoeg. Jij vind je geur niet vies maar de mensen om jou heen misschien wel, kun je ook rekening mee houden. Dagelijks douchen is gewoon een stuk hygienischer.

Ik ga er altijd maar vanuit dat iedereen dagelijks zich wast,vooral omdat ik dit erg lekker vind en het fris vind, ook bij de mensen die gewoon ontzetten stinken. Maar goed nu weet ik dus waar dat vandaag komt. En dan zeggen veel van jullie dat je er geen tijd voor hebt en dus je zelf gewoon even ''wast'', in die tijd had je makkelijk even onder de douche kunnen springen en jezelf wassen. Want alleen wassen dan is toch niet alles schoon en zweet.
Als ik me 'alleen was' dan is álles schoon. Daarvoor hoef ik niet m'n haar te riskeren onder de douche (nat haar 's ochtends vind ik naar) en hoef ik geen bakken met warm water te gebruiken.
Oud 30-09-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-09-2005 @ 15:01 :

omg, dat is echt absurd lang!
Inderdaad. Klaagt jouw moeder niet constant over de waterrekening?
Oud 30-09-2005, 14:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-09-2005 @ 09:17 :
ik douche denk ik een keer of vijf per week. Soms heb ik geen zin in douchen, dan was ik me even aan de wastafel. Mijn haar was ik 2 keer per week, de andere keren draag ik een douchemuts.
Ecxact mijn verhaal
Oud 30-09-2005, 14:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 30-09-2005 @ 11:47 :
Ik MAG niet eens iedere dag douchen van mijn vader en ik stink heus niet hoor

Je kunt je ook gewoon met water (evt. zeep) en een washandje wassen.
Mijn moeder vindt dat ook te duur Behalve in de zomer en wanneer in ongestelt ben mag ik me elke dag douchen! Echt waardeloos dat ze daar zo'n probleem van maak..
Oud 30-09-2005, 14:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2005 @ 13:34 :
Ik was mijn haar altijd 's avonds, omdat het alleen maar goed zit als het 's nachts opdroogt
Ja dat deed ik "vroeger" ook altijd Maar sinds ik een pony en krullen heb (ja krullen van mezelf, maar die schieten er bij mij altijd in als ik mn haar lang laat groeien, jaja ), gaat dat niet meer. Dan ziet mn haar er niet meer uit 's ochtends. En fatsoeneren gaat bijna niet meer Dus dan wordt het of een staart of douchen.
Oud 30-09-2005, 14:40
0123456789
0123456789 is offline
Ik douche me eigenlijk alleen als ik vroeg weg moet ergens heen. In eerste instantie om snel wakker te worden om snel weg te kunnen. Maar goed meestal komt het er op neer dat ik een half uur onder de douche sta omdat het zo lekker is. Dus van dat snel weg gaan komt dan ook niets meer .
Overigens douchte ik me 'vroeger' bijna nooit, ik ging alleen in bad, eens in de maand of zo. Eigenlijk vind ik dat nu best ranzig als ik daarop terugkijk. Maar goed, tegenwoordig komt het erop neer dat ik zo'n 4 a 5 keer in de week douche.

edit: Overigens maak ik geen verschil tussen wel of geen haren wassen, dat doe ik namelijk altijd.
Topic gesloten

Regels voor berichten