Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2006, 21:37
dwight88
dwight88 is offline
Hallo,

Ruim een week geleden heb ik via internet bij casema voor mijn nieuwe flat in een keer tv + internet aangevraagd. Hier heb ik tot op heden niks op gehoord (had al wel bevestiging moeten krijgen, heb aangevinkt voor een monteur komende vrijdag). In elk geval iets waar ik morgen achteraan zal moeten.

Mijn vraag: ik heb op internet in principe alleen een formulier ingevuld, en een bevestigingsmail ontvangen. Hier zal geen activeringslink bij.

In hoeverre is dit nu rechtsgeldig? In theorie zou iedereen dat voor iedereen in kunnen voelen... hoe zit dit, wettelijk gezien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2006, 23:12
T_ID
T_ID is offline
Klinkt als een offerte, geen contract.
Oud 29-05-2006, 12:30
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2006 @ 00:12 :
Klinkt als een offerte, geen contract.
Als je TV hebt en hier naar kijkt via Casema hebben ze de dienst geleverd.

Je had dan op het moment van levering bezwaar moeten maken.

Heb je nog geen TV dan is er nog geen sprake van levering en is er dus geen overeenkomst.

Mocht de monteur komen zeg je dat je nooit wat hebt besteld. Het is aan hun om aan te tonen dat je hier wel opdracht voor hebt gegeven, en internet/e-mail is "nog" niet rechtsgeldig.

Een e-mail adres is niet persoonsgebonden. Iedereen kan een e-mail adres aanmaken met valse gegevens.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 12:43
Verwijderd
Als je er van af wil zien, probeer dan eens een mailtje te sturen, of - als daar niet op gereageerd wordt - stuur een aangetekende brief.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 14:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
starslayer schreef op 29-05-2006 @ 13:30 :
Als je TV hebt en hier naar kijkt via Casema hebben ze de dienst geleverd.
Het gaat bij mijn weten dan ook over de uitbreiding van diensten met internet. Dat klonk als een offerte en geen vastgesteld contract. Casema mag ook niet eenzijdig het contract aanpassen zonder je kans te geven het op te zeggen.
Oud 29-05-2006, 20:44
Verwijderd
Dat zal afhangen van de vraag wat precies aanbod en aanvaarding is in dit geval. Overeenkomsten komen tot stand door aanbod en aanvaarding, dus als je een aanbod van Casema aanvaardt ben je in principe gebonden. Vaak zie je dat in de algemene voorwaarden van zo'n provider een bepaling is opgenomen die de totstandkoming van de overeenkomst regelt; die moet je dus even opzoeken. Dit laat overigens onverlet de mogelijkheid om binnen korte tijd de overeenkomst te ontbinden nu het gaat om een overeenkomst op afstand, maar daar zul je ondertussen al wel overheen zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 22:24
dwight88
dwight88 is offline
dank voor de reacties. Ik ben niet van plan geweest alles op te zeggen: ik was meer benieuwd naar de regels achter dit systeem. Inmiddels werkt alles volledig dus is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten