Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en die remix ga ik eens snel downloaden |
![]() |
|
Haha ja Mahler inderdaad, met z'n duizendkoppige orkesten. Een symphonie van hem is echt grof, maar ik weet niet zo gauw meer welke, heeft ook zo'n bijbels thema oid dacht ik. Dvorak zou ik niet heel bombastisch noemen, maar het is zeker de moeite. Ik heb een tijd best veel Russische volksmuziek geluisterd, maar dat is niet groots van opzet, doch weet het wel iets bombastisch te vangen met die mannenkoren en bassen/tenoren. Het einde van dat bekende stuk van Ravel is ook best bombastisch, maar dat is een beetje een inkoppertje. Hm tja: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...isch_componist ?
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso: waarom staan titels van muziekstukken altijd in het Engels? Tsjaikovski heeft echt geen 'violin concert in D minor' geschreven. Ik herinner me ook een lelijk stukje van Holst, 'The Planets'. De beweging 'Mars' is een mooi staaltje geknor dat zo op een Star Wars-soundtrack zou kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
Hey niet fokken met Holst, dat stuk is echt een goed melodielijntje, 5/4 als ik het goed heb, is ook nog vaak lekker gecovered (oa door Nile, check Ramses bringer of war). Isao Tomita (zo'n Japanse synthheld, beetje leerling van Schulze) heeft zelfs dat hele stuk nagemaakt op synth, check The Tomita planets, fantastisch haha.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb nog een paar suggesties voor "bombastische" klassieke muziek. Liszt heeft ook wel bombastische werken geschreven, bijvoorbeeld Mazeppa (niet de pianoversie, maar de orkestversie). De Slavische Dansen van Dvorak kunnen ook wel worden toegevoegd. Tchaikovsky heeft ook muziek geschreven, die in deze categorie valt. Het eerste pianoconcert is daar een voorbeeld van. Rachmaninov's tweede symfonie heeft ook delen, die in aanmerking komen. Hier een link naar het laatste deel: http://chubrik.net/mp3/Rachmaninov/R...-2_Ashk_4p.mp3 Een van mijn persoonlijke favoriete componisten is Prokofiev. De "Dance of the Knights" is ook wel bombastisch en als je ooit eens de mogelijk hebt om de "Cantata for the 20th Anniversary of the October Revolution" te beluisteren, dan zou ik dat echt doen. Er zit in dit muziekstuk een deel met de titel "Revolutie". Tijdens het horen van dit deel lijkt het net of er een heel leger op je afkomt. Je hoort geweerschoten, een alarm, de stem van Lenin en nog veel meer in dit deel. |
![]() |
||
Citaat:
Sacre du Printemps toch? maar erg vet stuk idd. Vooral dat stuk waarin de pianopartij zoveelkeer een zelfde accoord aanslaat op verschillende accenten.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je hebt helemaal gelijk, maar ik typte dit op een zondag morgen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die (auto)biografie van Sjostakovitsj, Testimony, moet ik trouwens zeker nog een keer lezen. |
![]() |
||
Citaat:
En vooral het allegro con fuoco stuk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Muziek onder voetbalfragmenten. JoV | 4 | 13-02-2006 21:20 | |
Muziek |
Mn orkest opnames luchtloper | 7 | 28-12-2005 14:11 | |
Muziek |
[gez] rare klassieke muziek punk mae | 10 | 15-11-2005 08:30 | |
Muziek |
Weet iemand hier waar ik uitvoeringen van Richard Wagner kan kopen? telluriet | 50 | 14-08-2004 00:41 | |
Muziek |
Hoe noemde het ook al weer ? Kawoutertje | 9 | 08-03-2004 18:57 | |
Muziek |
[HipHop] Flamboyant R-J-N | 17 | 04-03-2004 08:35 |