Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2006, 16:19
Kwekky
Kwekky is offline
Betreft: Sollicitatie leerkracht voor bijlessen

Geachte mevrouw Pauwels

Toen ik de vacature las om bijles te kunnen geven aan jongeren, was ik meteen enthousiast.
Ik ben namelijk al vele jaren gebeten door de microbe om voor een klas te staan. Ik ben gepassioneerd om les te geven, en dit ondermeer door de sociale interactie die het beroep met zich meebrengt.
Studieco spreekt mij niet alleen aan vanwege de goede naam en de resultaten die het boekt. Het spreekt mij ook aan omdat StudieCo een oplossing biedt voor mensen die anders niet zo gemakkelijk hun weg zouden vinden in het onderwijs.
De zin om mensen vooruit te helpen en te ondersteunen draag ik hoog in het vaandel en deze zijn zeker van toepassing in de functie.

Ook sluit de functie van lesgever goed aan bij mijn opleiding en ervaring. Zo heb ik in mijn middelbaar onderwijs vaak genoten van de groepswerken die we naderhand als ‘leerkracht’ moesten overbrengen aan onze studiegenoten. Tevens heb ik in mijn studies de weg naar het onderwijs gevonden. Ik beëindig namelijk dit jaar mijn studies als licentiaat geschiedenis.

Door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: doorzettingsvermogen, assertiviteit, stiptheid, stressbestendigheid en creativiteit ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt zou zijn voor deze functie en dat ik mij zeker en vast zou thuis voelen in het lerarenteam. Ik heb er ook geen problemen mee om mij bij te scholen om meerdere vakken te kunnen geven. Vervoer is ook geen probleem, daar ik in het bezit ben van een rijbewijs en auto.

Uiteraard kom ik mijn brief en CV graag mondeling aan u toelichten.

Hoogachtend

Kan dit er mee door? Of is het brak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2006, 20:23
Fieneke
Fieneke is offline
Hallo kwekky,

volgens mij ben je de briefconvencies vergeten

Jan Janssen (afzender)
Janstraat 1
1111 AA Amsterdam

Amsterdam, 1 januari 2006

Piet Piettersen (naar wie je schrijft)
Pieterlaan 1
2222 BB Antwerpen

Betreft: Sollicitatie leerkracht voor bijlessen

Geachte mevrouw Pauwels,

Toen ik de vacature las om bijles te kunnen geven aan jongeren, was ik meteen enthousiast.
Ik ben namelijk al vele jaren gebeten door de microbe om voor een klas te staan. Ik ben gepassioneerd om les te geven, en dit ondermeer door de sociale interactie die het beroep met zich meebrengt.
Studieco spreekt mij niet alleen aan vanwege de goede naam en de resultaten die het boekt. Het spreekt mij ook aan omdat StudieCo een oplossing biedt voor mensen die anders niet zo gemakkelijk hun weg zouden vinden in het onderwijs.
De zin om mensen vooruit te helpen en te ondersteunen draag ik hoog in het vaandel en deze zijn zeker van toepassing in de functie.

Ook sluit de functie van lesgever goed aan bij mijn opleiding en ervaring. Zo heb ik in mijn middelbaar onderwijs vaak genoten van de groepswerken die we naderhand als ‘leerkracht’ moesten overbrengen aan onze studiegenoten. Tevens heb ik in mijn studies de weg naar het onderwijs gevonden. Ik beëindig namelijk dit jaar mijn studies als licentiaat geschiedenis.

Door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: doorzettingsvermogen, assertiviteit, stiptheid, stressbestendigheid en creativiteit ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt zou zijn voor deze functie en dat ik mij zeker en vast zou thuis voelen in het lerarenteam. Ik heb er ook geen problemen mee om mij bij te scholen om meerdere vakken te kunnen geven. Vervoer is ook geen probleem, daar ik in het bezit ben van een rijbewijs en auto.

Uiteraard kom ik mijn brief en CV graag mondeling aan u toelichten.

Hoogachtend,

(handtekening)

Jan Janssen
Oud 01-06-2006, 21:35
Verwijderd
Dit is een uitstekend begin en ik kan je verzekeren dat juist dit soort creatieve taaluitspattingen het beter doen dan de grijze standaardbrieven van de meute.

Enkele taalopmerkingen:

- Let op dubbele woorden:
1. " Studieco spreekt mij niet alleen aan vanwege de goede naam en de resultaten die het boekt. Het spreekt mij ook.."
2. " Tevens heb ik in mijn studies de weg naar het onderwijs gevonden. Ik beëindig namelijk dit jaar mijn studies als licentiaat geschiedenis."

- Dit is erg leuk: "Ik ben namelijk al vele jaren gebeten door de microbe om voor een klas te staan", maar maak het wel kloppend. Dus: "Ik ben al vele jaren terug gebeten door een lesvirus - ik ben gepassioneerd om les te geven, vooral vanwege de sociale interactie".

- Hou de alinea's kort: vier a vijf zinnen maximaal. Dus maak de eerste alinea korter.

Een enkele inhoudelijke opmerking:

- ik zou nog iets meer willen lezen over waarom jij denkt dat jij met je kennis en vaardigheden een goed bijdrage kunt leveren aan de werkzaamheden van StudieCo.

- Kom in je sluitzin op een originele manier terug op je creabea lesvirus. Dat maakt de brief mooi rond en memorabel.

- In je brief spreek je veel van "ik". Probeer dat te omzeilen, maar let erop dat de tekst daardoor niet te krampachtig wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Kwekky schreef op 28-05-2006 @ 17:19 :
Geachte mevrouw Pauwels

Je vergeet een komma na de aanhef
*een vacature om bijles te kunnen geven? "Kunnen" kan weggelaten worden. of deze zin klopt kom ik later wel op terug, maar vind het iig wel raar "een vacature om te...", kan aan mij liggen

Citaat:
Studieco spreekt mij niet alleen aan vanwege de goede naam en de resultaten die het boekt.
"Het" loop ik weer te twijfelen zonder dat ik iets zeker weet. Maar ik vraag me dus af of "het" het juiste verwijswoord is. Ik zou iig zeggen "ze" denk ik

Citaat:
Het spreekt mij ook aan omdat StudieCo een oplossing biedt voor mensen die anders niet zo gemakkelijk hun weg zouden vinden in het onderwijs.
zet komma's/herformuleer

Het geheel: vind sommige te lang/zonder interpunctie en sommige woorden gebruik je inderdaad te vaak. Sommige zinnen zijn ene opeenhoping van voorzetsels: moet je vermijden.
Ik vind het eigenlijk té . Het komt nep over, tenminste het taalgebruik/de woordkeuze. Bovendien leest het niet lekker met al die té woorden/uitdrukkingen. Een tip die je altijd meekrijgt is om niet te formeel te schrijven.

Met vriendelijke groet, vind ik mooier dan, Hoogachtend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten