Hallo kwekky,
volgens mij ben je de briefconvencies vergeten
Jan Janssen (afzender)
Janstraat 1
1111 AA Amsterdam
Amsterdam, 1 januari 2006
Piet Piettersen (naar wie je schrijft)
Pieterlaan 1
2222 BB Antwerpen
Betreft: Sollicitatie leerkracht voor bijlessen
Geachte mevrouw Pauwels,
Toen ik de vacature las om bijles te kunnen geven aan jongeren, was ik meteen enthousiast.
Ik ben namelijk al vele jaren gebeten door de microbe om voor een klas te staan. Ik ben gepassioneerd om les te geven, en dit ondermeer door de sociale interactie die het beroep met zich meebrengt.
Studieco spreekt mij niet alleen aan vanwege de goede naam en de resultaten die het boekt. Het spreekt mij ook aan omdat StudieCo een oplossing biedt voor mensen die anders niet zo gemakkelijk hun weg zouden vinden in het onderwijs.
De zin om mensen vooruit te helpen en te ondersteunen draag ik hoog in het vaandel en deze zijn zeker van toepassing in de functie.
Ook sluit de functie van lesgever goed aan bij mijn opleiding en ervaring. Zo heb ik in mijn middelbaar onderwijs vaak genoten van de groepswerken die we naderhand als ‘leerkracht’ moesten overbrengen aan onze studiegenoten. Tevens heb ik in mijn studies de weg naar het onderwijs gevonden. Ik beëindig namelijk dit jaar mijn studies als licentiaat geschiedenis.
Door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: doorzettingsvermogen, assertiviteit, stiptheid, stressbestendigheid en creativiteit ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt zou zijn voor deze functie en dat ik mij zeker en vast zou thuis voelen in het lerarenteam. Ik heb er ook geen problemen mee om mij bij te scholen om meerdere vakken te kunnen geven. Vervoer is ook geen probleem, daar ik in het bezit ben van een rijbewijs en auto.
Uiteraard kom ik mijn brief en CV graag mondeling aan u toelichten.
Hoogachtend,
(handtekening)
Jan Janssen