Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 12:24
Relief
Relief is offline
BenQ Siemens betreedt toneel muziekmobieltjes

Uitgegeven: 23 mei 2006 18:06
Laatst gewijzigd: 23 mei 2006 18:12

AMSTERDAM - BenQ Siemens wil de concurrentie aangaan met de muziekmobieltjes als de Walkman-telefoon van Sony Ericsson en Motorola's ROKR. Het bedrijf introduceert een nieuwe muziektelefoon, de Q-fi EF71. De mobiel heeft 3D surround-geluid speakers en specifieke muziekknoppen.

De audiospeler kan MP3, AAC en WMA-bestanden afspelen. Het ding meet 90 x 47 x 19 millimeter en weegt 100 gram.

Digicam

De telefoon heeft ook een ingebouwde 2 megapixel digicam met 9x digitale zoom. Eenmaal met een USB-kabel aan een PC aangesloten kan de mobiel ook als webcam functioneren.

De EF71 heeft een 2,2 inch scherm, en tevens een kleiner OLED-schermpje (van 128x64 pixels) als het mobieltje ingeklapt is.

De telefoon beschikt over Bluetooth en triband GSM/GPRS. Het apparaatje heeft 24 megabyte, wat niet echt veel is als je hem wilt gebruiken voor muziek. Geen nood, de telefoon heeft een ingang voor microSD-kaartjes en wordt geleverd met zo'n kaart van 256 megabyte.

De BenQ Siemens Q-fi EF71 verschijnt in september in Europa. In juli zal de telefoon al in Azië verkrijgbaar zijn.

Mooi ding, maar het heeft verder niets extra's dan een w800/w810. Behalve dan de 3d stereo sound. Ik vind die camfunctie wanneer je hem aansluit op de pc geweldig bedacht. Je mag best zeggen dat het uniek is. Ideaal! Het is wachten tot andere fabrikanten het ook implementeren.

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 12:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 11:04
Darko
Darko is offline
Citaat:
Relief schreef op 24-05-2006 @ 13:24 :
Ik vind die camfunctie wanneer je hem aansluit op de pc geweldig bedacht. Je mag best zeggen dat het uniek is. Ideaal! Het is wachten tot andere fabrikanten het ook implementeren. [/B]
Ziet er idd leuk uit, vraag me af of ze nou BenQ Siemens uitfaseren of ineens twee merken uitbrengen..

Owja, die cam functie is niet nieuw, er bestaan genoeg programma'tjes voor Symbian en WM5 (volgens mij ook wel Java) om die telefoons ook als cam te laten werken.
Oud 25-05-2006, 13:36
CrazY G
CrazY G is offline
ziet er netjes uit! Hopelijk krijgt hij ook een nette prijs, dan is het een goeie concurrent voor nokia en SE.
Oud 27-05-2006, 16:31
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Die cam-functie zou via bluetooth moeten werken.
Je mobieltje ergens neerleggen en vervolgens zien wat hij waarneemt op je pc.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 10:41
Tejay
Tejay is offline
Verdwijnt Siemens nu? Of is het zoals Ericsson, die SonyEricsson geworden is?

De EF81 is in België te koop voor 400 euro:

Oud 06-06-2006, 16:07
Relief
Relief is offline
Ik vind het een gelikt ontwerp. BenQ heeft siemens mobile overgenomen. Vandaar.
Het is idd een soort SonyEricsson.
Reageren

Regels voor berichten