Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 16:32
Roosje
Roosje is offline
Lust?, 27 maart 2006.
Waar ik mijn einde ooit bereiken zal

is waar nu de zee nog is. Waar golven op het strand rollen, breken op het zand, op zichzelf, brandend. Ondoorgrondelijk als het oneinde, eindig als de aarde.

Wat als de wereld vergaat? Waar moet ik mij dan verbergen? Zal ik mijn laatste rustplek nog bereiken? Ik ben klaar om te sterven. Mens beweert dat vaker, maar ik ben de enige die gelijk heeft. Ik verwezenlijk de oppergodin, zij die boven het leven staat, immers. Levend en wel.
Binnenkort zal ik stervende zijn. De dood der tijden is gekomen. Als laatste blaas ik mijn adem uit, één kortdurend ogenblik zal ik de enige zijn. De belichaming van de wereld, de mensheid, en dat terwijl ik een persoon noch de aarde ben.

Waar de apocalyps zijn intrede doet, zal ik eeuwig rusten.

----------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik de laatste tijd veel te warrig schrijf, en daar eigenlijk graag commentaar op wil hebben.
Oud 27-05-2006, 15:42
Verwijderd
De mens.

Immers vind ik raar geplaatst, misschien is het grammaticaal correct maar het staat voor mijn gevoel niet goed.

Ik vind dat je wel mooie taal bezigt maar ik heb vaker van dit soort verhaaltjes gelezen dus erg origineel vind ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 18:23
CSN
CSN is offline
Ik ben het wel met White Trash eens. Het klinkt allemaal wel mooi, maar ergens ligt het clichégehalte voor mij toch te hoog. Kan ook aan de lengte liggen, als het wat uitgebreider was geweest was het interessanter, denk ik.
Oud 27-05-2006, 22:54
Changshan
Changshan is offline
Niet warrig genoeg om niet te begrijpen in ieder geval... voor een als vanzelf geschreven stukje voldoet het wel, al zitten er natuurlijk ook cliché's in, zoals eerder gezegd. Maar vind het wel een mooie stijl.

Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
White Trash schreef op 27-05-2006 @ 16:42 :
De mens.
Ik dacht dat het een typfoutje was en dat het eigenlijk "men" moest zijn. In ieder geval, op deze manier klopt die zin niet

Tsja, ik houd wel van dit soort stukjes
Oud 28-05-2006, 11:39
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb een beetje het idee dat je voornamelijk de nadruk hebt gelegd op je schrijfstijl en niet op de inhoud van het stukje. Want er staat eigenlijk vrij weinig en probeert dat te verpakken in mooie woorden.

Ik weet niet wat ik daar van moet vinden, het raakt me niet echt en ik vind het de laatste tijd ook zoiets dat alles alleen maar mooi is als het van dat verheven taalgebruik in zich heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:58
Changshan
Changshan is offline
Blijft staan dat als je in deze stijl verdergaat en wat betere symboliek in je stukjes brengt, het zeker zal aanspreken.
Oud 29-05-2006, 14:58
Roosje
Roosje is offline
Hm, bedankt voor het commentaar.

Ik geloof dat er voor mij heel veel achterzit, mja, dat doet er natuurlijk niet toe. En naar Mens en immers zal ik nog even kijken.

Dank jullie wel iig.
Reageren

Regels voor berichten