Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 23:01
ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
Nou, de titel zegt het al....

ik zoek een manier om meer volume uit m'n versterker te krijgen. Hij is 40 watt en komt niet boven een drum uit Kan ik iets doen aan de versterker? of moet ik pedalen gaan kopen enzo?
Oud 21-05-2006, 23:12
MazeMouse
MazeMouse is offline
40 watt?

Een nieuwe aanschaffen van minimaal 100watt zou een begin zijn want 40watt gaat het NOOIT over een drummer heen redden gewoon omdat er niet meer power in zit.
De enige manier om je volume te verhogen is gewoon meer power en geen enkel pedaaltje gaat je dat leveren als de eindtrap van je versterker slechts 40watt levert.

EDIT:
50 watt volbuizen zou het ook nog wel redden maar voor transistor zou ik in bandverband niet onder de 100 zoeken.
Oud 22-05-2006, 08:40
DeadNation
DeadNation is offline
Hehehe. Wat je kunt doen tot je een andere amp hebt: Gooi een mic voor je speaker en pleur m over de pa. Niet ideaal, maar werkt wel.
Oud 22-05-2006, 09:56
Lothlan
Lothlan is offline
Het gaat NIET om het aantal Watt, maar hoe je speaker daar mee omgaat. De ene speaker gaat veel harder met dat vermogen dan een andere. 't Gaat er dus om hoe "zuinig" je versterker is.

Dus je zou een andere speaker erin kunnen zetten. Als je er één koopt moet je kijken hoeveel dB hij per 1 W op 1m afstand produceert.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 10:17
DeadNation
DeadNation is offline
Dat maakt niet het verschil van dag en nacht wat betreft over de drums heenkomen lijkt mij.
Oud 22-05-2006, 10:43
Lothlan
Lothlan is offline
Het kan echt enorm uitmaken...... Een speaker met een sensitivity van 96 dBbij 1Watt op 1meter heeft eeb versterker van 80W nodig om hetzelfde volume te produceren, als een speaker van 99dB/W/m aan een 40W versterker.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 11:32
reeko
reeko is offline
een dikkere plectrum kopen en harder rammen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 11:51
DeadNation
DeadNation is offline
Hahaha
Oud 22-05-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Lothlan schreef op 22-05-2006 @ 11:43 :
Het kan echt enorm uitmaken...... Een speaker met een sensitivity van 96 dBbij 1Watt op 1meter heeft eeb versterker van 80W nodig om hetzelfde volume te produceren, als een speaker van 99dB/W/m aan een 40W versterker.
als het om een 40w versterker gaat lijkt het mij gewoon om een kleine gitaarcombo gaat dus een andere speaker gebruiken gaat echt geen verschil van dag en nacht maken idd. verder wat deadnation zegt, gewoon mic ervoor en over de pa/zanginstallatie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:11
DeadNation
DeadNation is offline
En sparen voor een amp met kloten Het blijft waarschijnlijk gewoon een kutampje met een aanwezigheid van niks. Ook al kom je over de drummer.....in de mix blijft t niet overeind.
Oud 22-05-2006, 12:28
Carn
Carn is offline
triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier triple rectifier

blaat.
Oud 22-05-2006, 15:59
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 22-05-2006 @ 10:56 :
Het gaat NIET om het aantal Watt, maar hoe je speaker daar mee omgaat. De ene speaker gaat veel harder met dat vermogen dan een andere. 't Gaat er dus om hoe "zuinig" je versterker is.

Dus je zou een andere speaker erin kunnen zetten. Als je er één koopt moet je kijken hoeveel dB hij per 1 W op 1m afstand produceert.

Succes!
40 watt is waarschijnlijk een klein slaapkamercombotje.
Zelfs met die geweldige speaker die jij daar benoemt zal het alsnog klote blijven en zal hij op maximaal moeten om fatsoenlijk over een normale drummer heen te komen en niemand heeft behoefte aan een clippende versterker.... (en dan hebben we het nog niet over het feit dat er waarschijnlijk ook nog een basgitaar bij rommelt)

Dus meer watt is wel degelijk de oplossing in dit geval. Helemaal als je headroom wil overhouden.
Oud 22-05-2006, 17:58
Custom
Custom is offline
Met een beetje degelijke 50 watter transistor kan je ook nog redelijk meekomen, plaatsing vd amp is ook belangrijk, zet em maar eens schuin omhoog op een stoel of krat oid, en dan flink open, hoor je al een stuk meer. Afstellen is ook belangrijk, als je een toffe gescoopte metalsound thuis hebt, kom je er vaak niet goed mee door de mix. Check ook eens voor de lol hoe de bas afgesteld is, onze bassist wist de bandsound soms zo te verneuken dat ik er met een Engl 100 watt halfstack ook slecht doorheen kwam:-)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:28
djme
djme is offline
Tsja je kan proberen er een nieuwe trafo, elco's en eindtorren in te ketsen maar das nu juist het duurste van de hele versterker. Kijk eens op http://www.new-line.nl/ voor goedkope shizzle, voor een euro of 200 heb je al een 2x 250W @ 4 ohm, lijkt mij wel de moeite waard vergeleken met wat je nu hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:06
DeadNation
DeadNation is offline
Hahaha komop hey we hebben t hier niet over een oude buizenbak om te modden ofzo. 2x250w? Volgens mij heb je het, gezien je link, over eindversterkers voor PA etc doeleinden.

Advies:

Ga shit uitproberen in de winkel en/of stel je vraag bijvoorbeeld op www.gitaarnet.nl/forum

Ik zou voor iets kijken rond de 100w(transistor) of een buizenbak(30w bijv. is dan al voldoende in bandverband), maar die laatste categorie zal wat meer geld kosten.

Kortom laat je informeren door ervaren mensen, probeer zelf veel dingen uit en ik ben r zeker van dat je tot een keus kunt komen.
Oud 02-06-2006, 23:35
Chronocide
Chronocide is offline
Ben ik nu de enige die bij het woord "pimpen" een versterker ziet met radio, CD-speler, ingebouwde flat-screen met X-box 360, roestvrijstalen rims, een micro-oven, anti-aanbaklaag en tomtom go?
Oud 04-06-2006, 20:34
Custom
Custom is offline
Ik zie meteen een Soldano SLO100 in snakeskin voor me
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 02:03
Verwijderd
Pimp het drumstel door het te pimpen met hele dikke dempmatjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten