Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2006, 20:59
pluissie
pluissie is offline
Ik ben een jongen van 18 jaar en ongeveer 2 meter lang en weeg eeen kleine 110 kilo, mijn vriendin daarentegen is een dame van 16 en heeft een lengte van 1,78 en weegt 52 kilo.. Voor de mensen die het al aan voelen komen ze is dus veel te licht zon 7 of 8 kilo. Dit was ze niet altijd ik heb haar al zover dat ze niet meer afvalt maar op gewicht blijft, k vind haar niet dik en haar beste vriendin ook niet, en zij zegt zichzelf ook niet dik te vinden. mijn vraag is dan ook simper

Wat kan ik doen om mijn vriendin weer te laten eten.

ze zegt niet of weinig meet te eten omdat ze geen honger heeft, en ze zegt dat ze niets lust terwijl ze zich er soms verzot in eet maar dan wel stiekum, braken doet ze niet dat is iets wat ik 100% zeker weet

suggesties iemand ?
Oud 29-05-2006, 21:05
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Is ze al eens bij de dokter geweest want ze weegt idd wel heel erg weinig... Zit ze verder goed in dr vel? Verder kun jij er niet zoveel aan doen, je kunt moeilijk 6 kilo bonbons door dr strot duwen...
Oud 29-05-2006, 21:05
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-05-2006 @ 22:05 :
Zit ze verder goed in dr vel?
ik bedoel natuurlijk geestelijk
Oud 29-05-2006, 21:09
pluissie
pluissie is offline
voor zover k weet wel, we zijn nubijna 5 maand bij elkaar en zien elkaar elk weekend we wonen niet mega ver uit elkaar een uurtje reizen, verder heeft ze wel rare ouders ze kan in huis niet veel goed doen, maar haar broertje wel, tis beetje complicated haar moeder heeft 2 kinderen daar is zei een van , moeder hertrouwt en daar komt kleine aap uit en dat kleine aapje kan niets verkeerd doen, en de andere twee wel, maar ze houden evenveel van iedereen, jah ik weet niet waarom ze doet wat ze doet
Oud 29-05-2006, 21:12
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
probeer met haar af te spreken dat ze minimaal 3 keer per dag iets eet. vooral 's ochtends eten is belangrijk.
ze hoeft dan niet direct veel te gaan eten, maar ze moet een regelmaat krijgen, dat is de basis voor alles.

weet je waarom ze juist niet tevreden is met haar gewicht/ waarom ze niet wil eten?
want dat kan ook veel verklaren en misschien dat juist alleen praten wel gewoon veel hebt.

ik kan me ook nog bedenken dat het ergens misschien een poging is om aandacht te krijgen wat uit de hand is gelopen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 21:25
pluissie
pluissie is offline
maar ze krijgt al zoveel aandacht van mij in ieder geval en ik ben zelf wel redelijk stevig , wat zeg ik stevig en heb nu nog klein overgewicht maar ze wil mj en geen een andere jongen dat s de reden dat ik haar niet snap ze kan elke dunne jonge krijgen die ze maar hebben wil en ze is egt niet dik en ze is egt heel erg knap
Oud 29-05-2006, 22:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Is zij toevallig jouw vriendin ?
Oud 30-05-2006, 13:01
thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik zou het niet zo overdrijven als ik jou was. Ik ben 21, 1.80 meter en weeg maar 58 kilo. Je gewicht hoeft niet altijd aan je eetgedrag te liggen, ik kan eten wat ik wil maar kom gewoon niet bij..
Oud 30-05-2006, 13:13
Verwijderd
Zij voelt zich goed, vertoont geen verontrustend gedrag, haar beste vriendin heeft ook het idee dat het goed met haar gaat... Wat is dan het probleem?

Ik weeg volgens velen ook te weinig en mensen vinden mij te dun, maar zolang als ik tevreden ben met mezelf en niet ga lopen kosten, me aan een extreem dieet ga houden of wat dan ook, dan kan je me echt niet dwingen meer te eten hoor.

Moet zeggen dat ik dit niet zo verontrustend vind.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:24
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 29-05-2006 @ 23:04 :
denk t bijna niet, zij komt niet uit Belgie,denk ik, in dr profiel staat iets over MBO ofzo ,kennen ze in Belgie niet.
Oud 30-05-2006, 13:44
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Nala schreef op 30-05-2006 @ 14:13 :
Zij voelt zich goed, vertoont geen verontrustend gedrag, haar beste vriendin heeft ook het idee dat het goed met haar gaat... Wat is dan het probleem?

Ik weeg volgens velen ook te weinig en mensen vinden mij te dun, maar zolang als ik tevreden ben met mezelf en niet ga lopen kosten, me aan een extreem dieet ga houden of wat dan ook, dan kan je me echt niet dwingen meer te eten hoor.

Moet zeggen dat ik dit niet zo verontrustend vind.
Er staat nergens dat haar vriendin vindt dat het goed met haar gaat. Er staat dat haar vriendin haar ook niet te dik vindt.

Maar als ze zich verder helemaal goed voelt is er inderdaad geen probleem. Alleen haar vriendje denkt dus duidelijk dat er wel een probleem is en het zal dus ook niet helemaal goed met haar gaan.
Oud 30-05-2006, 13:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-05-2006 @ 22:05 :
ik bedoel natuurlijk geestelijk

Waarom zou ze per se meer moeten gaan eten omdat de weegschaal een iets te laag getal aangeeft. Natuurlijk zou het beter zijn als ze een paar kilo aan zou komen maar als ze zich goed voelt zo, is er toch niet zoveel aan de hand?

Edit: en als ze zich niet goed voelt, helpt meer eten waarschijnlijk niet.
Oud 30-05-2006, 14:10
grandmommy
grandmommy is offline
ehm, is 110 kilo niet wat veel voor een lengte van 2 meter? imo is er niet echt iets mis met je vriendin hoor, ik ben 1.56 meter en weeg 44 kilo, dat is ook een paar kilo te weinig, maar ik ben verder gezond als de hel en ik zie er niet angstaanjagend dun uit ofzo. ik vind het trouwens wel idioot dat je haar meteen een 'vage vriendin' noemt. als jij veel zou eten zou zij jou toch ook niet meteen ' lomp monster' noemen? ik denk dat het probleem hier vooral bij de ts ligt.
Oud 30-05-2006, 17:01
Dzjun
Dzjun is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 30-05-2006 @ 14:01 :
Ik zou het niet zo overdrijven als ik jou was. Ik ben 21, 1.80 meter en weeg maar 58 kilo. Je gewicht hoeft niet altijd aan je eetgedrag te liggen, ik kan eten wat ik wil maar kom gewoon niet bij..
Ik ben 1.80 en weeg 56 kilo
Ik kan ook eten wat ik wil en het komt er gewoon niet bij...
En of dat nou positief of negatief is laat ik in het midden...
Oud 30-05-2006, 19:21
Nyawa
Ik vind haar gewicht vrij normaal hoor, gezien haar leeftijd en lengte. Er zijn meer meisjes van 16 die zoveel kunnen eten als ze willen, maar niet aankomen en dun zijn. Ik begrijp dat je ongerust over haar bent, maar als ze zich verder gewoon goed voelt is 't prima. Het is waarschijnlijk moeilijk voor te stellen met diëten in alle bladen en alle aandacht voor afvallen, maar het is ontzettend moeilijk om aan te komen. Ik weeg zelf ook te weinig. Ik heb lange tijd me elke avond misselijk gegeten om maar aan te komen, maar daar word je uiteindelijk alleen maar ongelukkiger van en het scheelt misschien één of twee kilo. Probeer haar niet al teveel te pushen om meer te gaan eten, want waarschijnlijk doet ze zelf al haar best. Als ze maar op gewicht blijft, is het prima. Sommige mensen hebben nu eenmaal weinig eetlust.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 21:23
Verwijderd
Er zijn wel eetlustopwekkende middelen hoor. Ve tsin (ook wel bekend als E621 of mononatriumglutamaat) bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 22:24
Verwijderd
Wat maakt jouw lengte en gewicht nu uit voor dit verhaal..?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 00:53
Vice
Vice is offline
Ze is nog maar 16 jaar.
Oud 31-05-2006, 01:53
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-05-2006 @ 23:24 :
Wat maakt jouw lengte en gewicht nu uit voor dit verhaal..?
idd.. ik ben 1.81m en weeg 68kg.. is dat ook relevant??
Oud 31-05-2006, 06:53
pluissie
pluissie is offline
pff, mensen...

ze is 16
1,78
52 kilo

haa maag rammelt maar ze heeft zogenaamd geen honger.....
wat moet ik dan denken als vriend
Oud 31-05-2006, 08:51
Verwijderd
Citaat:
pluissie schreef op 31-05-2006 @ 07:53 :
pff, mensen...

ze is 16
1,78
52 kilo

haa maag rammelt maar ze heeft zogenaamd geen honger.....
wat moet ik dan denken als vriend
Voor iemand in de groei hoeft dat echt niet belachelijk dun te zijn. En je zou als vriend eens met haar kunnen práten, net zo lang tot ze er iets over zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 09:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-05-2006 @ 09:51 :
Voor iemand in de groei hoeft dat echt niet belachelijk dun te zijn.
Vind je?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 12:14
~louise~
~louise~ is offline
stress denk ik?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-05-2006 @ 10:38 :
Vind je?
Het is wel dun, maar hallo, ze is zestien. Waarschijnlijk is ze net een stuk de lucht in geschoten en komt de rest er nog achteraan. Op mijn zestiende was ik ook nauwelijks vijftig kilo - pas tegen mijn achttiende zat ik op mijn huidige gewicht en figuur. Als ze laat begonnen is met groeien, hoeft ze echt niet 'te' dun te zijn. (Maar goed, als ze een paar maand geleden 62 kilo was, zou ik me wel zorgen gaan maken )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-05-2006 @ 16:56 :
Het is wel dun, maar hallo, ze is zestien. Waarschijnlijk is ze net een stuk de lucht in geschoten en komt de rest er nog achteraan. Op mijn zestiende was ik ook nauwelijks vijftig kilo - pas tegen mijn achttiende zat ik op mijn huidige gewicht en figuur. Als ze laat begonnen is met groeien, hoeft ze echt niet 'te' dun te zijn. (Maar goed, als ze een paar maand geleden 62 kilo was, zou ik me wel zorgen gaan maken )
Waarschijnlijk is de TS bang voor iets dat lijkt op anorexia, en dat komt vooralsnog (in de groei of niet) voornamelijk voor bij puberende meiden.

Op zich goed dat je bezorgd bent, maar overdrijf het niet te veel naar haar toe. Dat ziet zij toch alleen maar als bemoeizuchtigheid en dat werkt alleen maar averechts. Probeer met haar te praten, en misschien dat iemand op Psych of L&G zich in het verhaal herkend?
Oud 01-06-2006, 16:47
Gothic
Gothic is offline
ze heeft ondergewicht, ze was tot voor kort nog aan het afvallen, want ze woog eerst stuk meer, jij hebt er iets van gezegd, nu houdt ze op met afvallen?

En ze eet niets of weinig, omdat ze zegt geen honger te hebben, terwijl haar lichaam aangeeft van wel...

Ik zou me zorgen maken ja. Zeker als ze zichzelf te dik vindt terwijl ze duidelijk ondergewicht heeft en bezig is/was met afvallen.

Je kunt haar niet laten eten, moet ze zelf willen. Misschien huisarts, ouders oid inschakelen als zij niet wil praten of meer wil eten...
Oud 01-06-2006, 16:53
Verwijderd
Ik zou het als ik jou was in de gaten houden. Ga anders gewoon een keer samen eten ofzo, kijk of ze dan fatsoenlijk eet. Als je het echt niet vertrouwd; praat er dan met haar over. Vraag haar of je reden hebt je zorgen te maken. Of ze echt wel gewoon eet. Ik zou niet door gaan drammen, maar als je ziet dat ze echt nauwelijks eet en hardnekkig blijft ontkennen dat ze te licht is/ niet goed eet; praat dan eens met haar ouders hierover, misschien samen met haar vriendin.
Als het niets is, is het niets, en dan maak je je voor niets druk. Maar als er wel iets is, en je doet niet, dan is dat een verloren kans.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:56
thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik zou me meer zorgen maken over jouw gewicht als dat van je vriendin. 110 kilo is niets niks.
Oud 04-06-2006, 17:01
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Dzjun schreef op 30-05-2006 @ 18:01 :
Ik ben 1.80 en weeg 56 kilo
Ik kan ook eten wat ik wil en het komt er gewoon niet bij...
En of dat nou positief of negatief is laat ik in het midden...
Soms heb ik zoiets van, wel dunne armen. Maar om te gaan zeiken daarover slaat toch nergens op, ik kom toch niet bij. Mn ontbijt vandaag waren 2 broodjes frikandel en hamburger, dus aan te weinig eten kan het niet liggen.

's avonds eet ik ook nog meestal veel groente, aardappels en vis/vlees, aan mn eetgewoonten kan t niet liggen.. Volgens mn schooldokter "moest ik maar meer gaan eten want ik had ondergewicht", een opmerking die natuurlijk helemaal nergens op slaat.

Mensen met anorexia, daar merk je wel aan dat ze het hebben, dat merk je niet aan gewicht alleen. Maar ook aan hoe iemand zich voelt en gedraagt.
Oud 04-06-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 04-06-2006 @ 18:01 :
Soms heb ik zoiets van, wel dunne armen. Maar om te gaan zeiken daarover slaat toch nergens op, ik kom toch niet bij. Mn ontbijt vandaag waren 2 broodjes frikandel en hamburger, dus aan te weinig eten kan het niet liggen.

's avonds eet ik ook nog meestal veel groente, aardappels en vis/vlees, aan mn eetgewoonten kan t niet liggen.. Volgens mn schooldokter "moest ik maar meer gaan eten want ik had ondergewicht", een opmerking die natuurlijk helemaal nergens op slaat.

Mensen met anorexia, daar merk je wel aan dat ze het hebben, dat merk je niet aan gewicht alleen. Maar ook aan hoe iemand zich voelt en gedraagt.
Ga sporten, spieren tikken nogal aan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 18:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:

Meestal hebben mensen toch al een aardig tijdje anorexia voordat mensen het merken.
Oud 04-06-2006, 20:18
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-06-2006 @ 18:33 :
Ga sporten, spieren tikken nogal aan
Heb ik ook al aan gedacht, roep al ruim 2 jaar dat ik ga fitnessen maar het komt er maar niet van.. Al meerdere vrienden en vriendinnen van me hebben geroepen dat ze dan wel mee gaan sporten maar dan is er weer dit en dan weer dat.. En om nou alleen te gaan fitnessen zie ik ook niet zitten.

En teamsport; voetbal of whatever is niets voor me, fitness is eigenlijk t enige wat me trekt qua sporten...

Maar anyway, we gaan aardig OT
Oud 04-06-2006, 20:57
DDII
DDII is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 29-05-2006 @ 23:04 :
ehm nee, dat ben ik niet....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:

Waarom slaat dat nergens op? Als je gewoon een hoog metabolisme hebt, kun je veel eten voordat je aankomt. Ik heb zelf een hartslag bij rust van 90, dus ik verbrand behoorlijk wat calorieen. Maar ja, als je meer eet, kom je aan. Zo simpel is het. Dat je 'veel' eet zegt niets. Wij zijn hier thuis met zijn tweeen, en in de regel hebben we porties voor 3-4 personen (waarvan ik er dus 2-3 eet). Ik ben overigens 77 kg en ben 1m90.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:38
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 04-06-2006 @ 21:18 :
Heb ik ook al aan gedacht, roep al ruim 2 jaar dat ik ga fitnessen maar het komt er maar niet van.. Al meerdere vrienden en vriendinnen van me hebben geroepen dat ze dan wel mee gaan sporten maar dan is er weer dit en dan weer dat.. En om nou alleen te gaan fitnessen zie ik ook niet zitten.

En teamsport; voetbal of whatever is niets voor me, fitness is eigenlijk t enige wat me trekt qua sporten...

Maar anyway, we gaan aardig OT
Offtopic: dan... *promoot haar sport* Ga klimmen Klimmers hebben bijna allemaal een goed figuur. Oh, en capoeira-jongens ook, maar capoeira vind ik dan wel weer een stuk vermoeiender.)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 23:15
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-06-2006 @ 23:38 :
Offtopic: dan... *promoot haar sport* Ga klimmen Klimmers hebben bijna allemaal een goed figuur. Oh, en capoeira-jongens ook, maar capoeira vind ik dan wel weer een stuk vermoeiender.)
Offtopic: Klimmen lijkt me ook wel cool Een goeie rug heb ik iig al
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten