Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 20:34
joh
joh is offline
Hallo,
Ik moet een tekstje vertalen, maar ik weet van mezelf dat dit niet mijn sterkste kant is. Wie wil mij helpen

Weerbericht voor de volgende dagen:

Vandaag is het zwaar bewolkt tot betrokken en regen in het westen. In het noorden kans op plaatselijke droog. We verwachten geen grote neerslaghoeveelheden. Temperaturen blijft onder 15°C. Morgen donderdag opklaring en vanaf vrijdag mooi weer met temperatuur tot 20°C

Weather report for the next days:

Today is the heavy clouds to dull and rains in the west. In the north chance local dry. We don’t expect great rainfall. The temperature is under 15°C. Tomorrow Thursday bright interval and Friday fine weather with temperature to 20°C

Dank U Greets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 20:51
T_ID
T_ID is offline
Ik zou je helpen, maar dit is overduidelijk Babelfish. Als je het eerst zelf eens probeerd dan kijken we daarna verder ok?
Oud 05-06-2006, 12:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
joh schreef op 04-06-2006 @ 21:34 :
Hallo,
Ik moet een tekstje vertalen, maar ik weet van mezelf dat dit niet mijn sterkste kant is. Wie wil mij helpen

Vandaag is het zwaar bewolkt tot betrokken met regen in het westen. In het noorden blijft het plaatselijk droog. We verwachten geen grote neerslaghoeveelheden. De temperatuur blijft onder 15°C. Morgen donderdag opklaringen en vanaf vrijdag mooi weer met temperaturen tot 20°C
Ik heb om te beginnen maar even het een en ander aan je oorspronkelijke tekst aangepast, aangezien dat noodzakelijk was. Zoek in je woordenboek de vertaling op van de uitdrukkingen die je nog niet kent en ga daarmee aan de slag.
Oud 05-06-2006, 13:40
joh
joh is offline
Hallo

ik heb geprobeerd om het beter te vertalen.

Vandaag is het zwaar bewolkt tot betrokken met regen in het westen. In het noorden kans op plaatselijke droog. We verwachten geen grote neerslaghoeveelheden. Temperaturen blijft onder 15°C.
Vanavond op alle gebieden droog met lange heldere periodes. Minimum temperaturen tot 8°C

Morgen donderdag opklaring met regen.
De vooruitzichten voor vrijdag is het over het algemeen goed en droog met overvloed van zonneschijn. Met temperatuur tot 20°C

Weather report for the next days:

Today is the clouds to complete clouds with rains in the west. In the north chance local dry. We don’t expect great rainfall. The temperature is under 15°C.

Tonight: All areas dry with lengthy clear periods. Minimum temperature 8 °C

Tomorrow Thursday sunny period with rains.

Outlook for Friday: Generally fine and dry with plenty of sunshine. with temperature to 20°C.

Dank bij voorbaat
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:49
Verwijderd
Sorry, maar dat is té letterlijk, ik kan niet geloven dat je het zelf geprobeerd hebt. Dit is echt iets wat een vertaalmachine oplevert

Probeer het serieus eens zélf. Zoek woorden op in een woordenboek en maak dan het tekstje.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:50
T_ID
T_ID is offline
Het is 'bij voorbaat dank'.

Verder kan je beter de BBC erbij pakken, kijken wat ze daar zeggen en je eigen data ervoor invullen.
Reageren

Regels voor berichten