Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 17:54
Joanie
Joanie is offline
Ik voel me lichtelijk genaait door God. Ik had een lieve vriend. Ik ben toen mjin beste vriendin verloren, en hij heeft me er doorheen geholpen. Toen ging het uit, heeeeel kl*te. Hou nog steeds zielsveel van m. Maar nu het een week uit is, verlies ik mijn 2e beste vriendin door een ongeluk. Nu heb ik niemand om bij uit te huilen, omdat ze vinden dat ik me aanstel en me er maar snel overheen moet zetten.
Nu weet ik niet of Satan en God een onderonsje hebben gehouden, maar ik ben nu bloedlink.
Voor ik doodga koop ik een geweer, neem die mee naar hemel, schiet God neer, verlies hoogte en kom bij Satan terecht, die schop ik van zijn troon en laat hem hetzelfde leed doormaken als mij.
Mijn meeste vrienden laten me stikken... Geen vrienden dus.
Ok, now tell me: Do I need help or what? Of stel ik me echt aan en moet ik me er maar over heen zetten??
Oud 23-06-2002, 19:02
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Beste Joanie,

het spijt me echt van die rottige gebeurtenissen die je hebt moeten meemaken.
Je zegt dat je niemand hebt om bij uit te huilen, hoewel ik voor jou een volstrekte vreemde ben, mag je me gerust mailen en alles typen wat eruit moet.
post_voor_merel@msn.com
Het is een vreselijk gevoel als er niemand voor je is, als ik in een moeilijke periode zit, heb ik meestal ook dat gevoel. Maar ik ben er al iedere keer terug uitgeraakt.
Je kan natuurlijk niet zomaar over deze dingen heen raken, daar heb je tijd voor nodig, je moet kunnen rouwen.

Weet je, als ik denk dat ik niemand meer heb om tegen te praten, dan heb ik toch nog die ene jongen, die ik weliswaar nog nooit gezien heb, maar ik mail er vaak mee, en we zitten perfect op dezelfde golflengte.

Ik hoop echt dat er toch nog iemand is, die bereid is naar je te luisteren...

veel sterkte
Oud 23-06-2002, 20:58
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Oke, zo kun je het ook bekijken. ik zou een ding zeggen, doe rustig, en denk rustig na, jij = kookpotje nu!
Ja... maar t voelt zo kl*te.. wil graag bij mijn ex uitjanken... en die is er gewoon niet voor me als vriend, maar als gewone vriend.. en zelfs dan nog moeilijk te bereiken
Oud 24-06-2002, 08:10
Verwijderd
In tijden dat ik het moeilijk had, had ik mijn geloof in God nog, ookal liet ik dat soms vallen omdat ik het gevoel had dat Hij dat bij mij ook deed. Maar God laat je nooit vallen, en zal er altijd voor je zijn. Er is vast een reden voor dat God dit toelaat. Stop er iig niet mee om in Hem te geloven. (maar dat is mn persoonlijke mening en ik snap het helemaal als je op sommige momenten je afvraagt waarom je dit allemaal nog doet en meemaakt. Ik heb ook momenten gehad dat ik God vervloekte en niet meer in wilde geloven.)

Net als wat sterrenkijkster als zei, heb ook ik heel vaak het gevoel dat er niemand is die bereid is je te helpen of naar je te luisteren. Het is dan heel fijn als je via internet je verhaal al kwijt kunt en op hulp kan rekenen. Het maakt niet uit dat het een vreemde is, en het maakt niet uit hoe die ander verder is. het is gewoon fijn om een vriend te hebben aan wie je gewoon alles kunt vertellen. Mocht je daar, naast sterrenkijkster, behoefte aan hebben, dan mag je ook mij mailen of toevoegen aan msn. lightening_star@hotmail.com

Heel veel sterkte en liefs, Marleen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 09:48
Verwijderd
Oplossing: inzien dat God niet bestaat en je ogen openen. Dan kom je erachter dat je het van mensen moet hebben, en niet van één of andere bovennatuurlijke pipo die je (in je eigen gedachten natuurlijk) eerst hoop en kracht geeft en je daarna keihard laat vallen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:26
Verwijderd
Ms moet je proffesionele hulp vinden om jou te helpen dit te verwerken..

Je aanstellen doe je zeker niet, laat die zogenaamde vrienden maar lekker lullen.. En sja, het zal ook zwaar geweest zijn voor jouw vriend je er door heen te slepen, maar ms wil hij je, ookal is ie ex, nog wel helpen. Je kan het altijd vragen, of je behoefte uiten in ieder geval..

Sterkte!

xxx Kim
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:48
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Joanie schreef:
Nu weet ik niet of Satan en God een onderonsje hebben gehouden, maar ik ben nu bloedlink.
Voor ik doodga koop ik een geweer, en schiet God neer, kom bij Satan terecht, die schop ik van zijn troon en laat hem hetzelfde leed doormaken als mij.
Mijn meeste vrienden laten me stikken... Geen vrienden dus.

het was geen satan, al helemaal geen god. God verdient geen kogel door ze lijf, satan geen schop onder ze kont. Maar die 'vrienden' van jou. Het is hun schuld, zoek het niet bij god of satan, het zou wel vreemd wezen als hun een onderonsje gehouden hadden he. Het zijn die lieve 'vrienden' van je geweest. En je zegt het zelf, meeste vrienden laten me stikken. Right, geen vrienden dus! Dus doe me een lol en verdenk geen satan en al helemaal geen god maar die 'vrienden' van je.
Oud 24-06-2002, 11:59
Joanie
Joanie is offline
En toch, iets in me zegt dat als ik een goede meid ben geweest en alles juist heb gedaan, dat het niet eerlijk is om 2 beste vriendinnen van mij te overlijden.
Die zogenaamde "vrienden" van mij heb ik allang al verteld dat ze niet meer op mij hoeven te rekenen als ze eens iets hebben. Vond dit wel erg gemeen.
En toch heb ik zoiets van: als God echt bestond, waarom doet hij dit dan? (Zal vast wel goede reden hebben, maar wil hem dan wel weten )
Oud 24-06-2002, 12:08
Verwijderd
sja.. ik geloof dus owk niet in god.. heb gewoon zoiets van als hij had bestaan, dan hadden deze dingen niet gebeurd..

ook een collega van mn vader.. ze heeft haar beste vriendin verloren aan een ongeluk geloof ik, haar zoon aan een fout van de dokters (hij was 14 ) en haar man heeft nu helemaal uitgezaaide kanker en ligt op sterven.. en ik geloof dat dit nog niet alles was.. Als er een god bestond, dan zou hij dat toch niet toelaten?

Dus idd, het komt allemaal op de mens aan. Ik geloof dat er geen god is, maar wel een kracht in jezelf. En om je heen.. Een energie, die de cyclus in leven houdt, maar omdat de mens ook deel is van de cyclus moet de mens zelf ook meewerken. en dat doet ie niet altijd...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 14:59
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan kom je erachter dat je het van mensen moet hebben...
Dat vooral niet doen...

En mocht je dan echt gelovig zijn, richt je dan niet slechts tot God wanneer het slecht met je gaat en je graag een dader wil aanwijzen.
Oud 24-06-2002, 15:33
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:

Dat vooral niet doen...

En mocht je dan echt gelovig zijn, richt je dan niet slechts tot God wanneer het slecht met je gaat en je graag een dader wil aanwijzen.
Whoops... Did I already mention I didn't believe in anyone called GOD?
Oud 24-06-2002, 15:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joanie schreef:

Whoops... Did I already mention I didn't believe in anyone called GOD?
Wel in Satan?
Oud 24-06-2002, 21:17
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Wel in Satan?
Ja... Er is zoveel kwaad en fouts in de wereld dat ik niet kan geloven dat er een God is, dus het ozu mij niets verbazen als Satan zo kwaad is geweest en God overhoop heeft geknald...
Zou wel alles verklaren
Oud 24-06-2002, 21:25
Yunalesca
Yunalesca is offline
*troost Joany* T komt allemaal wel goed joan ik weet het zeker en zo niet je kan me altijd bellen... ik wou het op irc al zeggen maar je was boos weggegaan dus zeg ik het hier maar ffies dus je weet het me foon staat dag en nacht aan als je echt iemand nodig heb om tege aan te lulllen call me alrigthy??
XxX Esther
Oud 24-06-2002, 21:31
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Yunalesca schreef:
*troost Joany* T komt allemaal wel goed joan ik weet het zeker en zo niet je kan me altijd bellen... ik wou het op irc al zeggen maar je was boos weggegaan dus zeg ik het hier maar ffies dus je weet het me foon staat dag en nacht aan als je echt iemand nodig heb om tege aan te lulllen call me alrigthy??
XxX Esther
I know meissie... Maar tis gewoon raar, omdat je die personen niet kent... voelt niet goed... denk ik.. er is maar 1 iemand... en die is er niet
Oud 24-06-2002, 21:35
Yunalesca
Yunalesca is offline
Natuurlijk zal hij er blijven... en ik bespaar je de preek maar eens zal jeje er overheen moete zetten want je gaat eraan kapot en is het leuk om je zelf kapot te late maken?? dacht het niet joan komop je ben een sterke meid en laat je eige niet vallen.... jij zal altijd vrienden blijven houden alleen je heb ze zelf nog niet ondekt maar dat komt allemaal vanzelf
belevie me i've bin there voor al de keeren dat ik gedumpt ben heb ik wel zoveel keer op het randje van instorten gestaan dat ik gestopt ben met tellen .
hmmz uiteindelijk is dit tog een preek geworde nahja boeie dan maar zolang jij je maar wat beter gaat voelen vind ik het best
XxX moi
Oud 24-06-2002, 21:38
Joanie
Joanie is offline
*zucht* en bereik er niets mee...
Ik zal zowel Natascha als Melanie nooit meer terug krijgen... En alleen daarvoor al zou ik God of Satan afmaken...
Het is dat die ****** die Melanie aanreed al doodwas, anders had ik het wel gedaan.
Of is het heel ernstig om zulke gedachtes te hebben? Zal mijn verdriet wel zijn *jank*
Oud 24-06-2002, 21:40
Yunalesca
Yunalesca is offline
Jup joan..... t is je verdriet... en dat is erg logish ik heb zelf ook een vriendin verlooren aan een overdosis XTC
Maar we spreken gewoon een keertje af en gaan heeeel lang en veel zitten praten en dan kan je je hart goed uitstorten .
i'll be there for ya
XxX Es
Oud 24-06-2002, 23:50
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Ik weet niet wat ik erop moet zeggen, behalve:

Verdrink niet in je eigen verdriet, hou je staande. Het laatste wat je vriendinnen wilden was dat je je eigen leven ook nog zou verpesten door hun dood, denk je niet ?
Oud 25-06-2002, 21:38
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
I_GenesisII schreef:
Ik weet niet wat ik erop moet zeggen, behalve:

Verdrink niet in je eigen verdriet, hou je staande. Het laatste wat je vriendinnen wilden was dat je je eigen leven ook nog zou verpesten door hun dood, denk je niet ?
Jah, maar heeft het voor zin??? Ik moet het niet doen om andere geen pijn te doen, maar ik ga kapot van binnen!!!!!
Mel wist alles van me, van de afgelopen 3 jaar, van mijn zelfmoord pogingen, van mislukte relaties, de situatie hier thuis ALLES! En zonder haar gaat het gewoon niet!
En tot overmaat van ramp raak ik daarvoor mijn liefste vriend kwijt!!! Dus waarom zou ik nog doorgaan als het geen nut heeft? Die paar vrienden die ik nog heb kan ik lang niet alles vertellen (sorry essie...............)..
En ik heb mijn 2 vriendinnen verloren, tegen wie ik nooit hebben kunnen zeggen hoeveel ik van ze hou...

Ik zie af en toe het nut van leven niet meer in... Maar ik ben er nog... *wonders*
Oud 25-06-2002, 21:51
waxweazle
waxweazle is offline
48
bleu
ey het scheelt je hebt altijd mij nog maar ik woon dan niet in de buurt maar je kunt me altijd bellen x wax
Oud 25-06-2002, 21:53
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
waxweazle schreef:
48
bleu
ey het scheelt je hebt altijd mij nog maar ik woon dan niet in de buurt maar je kunt me altijd bellen x wax
Pim, je bent een schatje hoor... Tenminste 1 iemand emt wie ik nog echt kan lachen omdat ie gewoon gek is
*KUS*
Oud 29-06-2002, 19:24
Yunalesca
Yunalesca is offline
Joan het geeft niet als jij je zo voelt... dan mag je je zo voelen enzo.. en wat ik over je zei dat was ook helemaal niet zo bedoeld dat moet ook gewoon goed zo begrijpen.

Ik denk dat je me nu niet meer zou wille spreken dus wens ik je nog veel geluk in je leven toen enzow en ik hoop dat je snel weer beter voelt
Groetjes
Ikkuh
Oud 30-06-2002, 09:31
pantzermench
pantzermench is offline
Ik heb me ex verlore.... hij heb zelfmoord gepleegt.... Maja.. me viendinnen trooste me wel heeeeel errug...

Je moet er goed over praten

succes kleine mandy
Oud 30-06-2002, 11:28
JJzD
JJzD is offline
het w3as de satan die de dood in de wereld br8

verder bepaal JIJ hoe je dingen verwerkt
en kan dus niemand zeggen dat je je aansteld
Reageren

Regels voor berichten