Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 14:06
phensicske
phensicske is offline
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde cursus om een vreemde taal te leren. Bv. een cursus op afstand waar je dan cd's, cd-roms, video's of dergelijke bij krijgt?

Ik zou graag via cd of video/dvd mijn Mandarijn oefenen.

Ook info over andere talen is welkom, zo kan ik ook te weten komen welke cursussen beter in elkaar steken dan andere en dit maakt het interessanter voor iedereen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 14:15
Verwijderd
Als start heb ik boeken en cd's van Teach Yourself altijd heel erg fijn gevonden. Je leert een hele praktische basis die je heel goed kan oefenen en ook toe kan passen. Voor 'grote' talen, bestaan er vaak meerdere boeken op verschillende niveaus.

Verder is deze winkel wel heel handig: www.intertaal.nl
Je kan er heel goed zien welke methodes er voor jouw taal bestaan en zo ook een keuze maken.

Voor Chinees lijkt me het wel heel belangrijk dat je - zeker in het begin - feedback krijgt. De uitspraak is echt heel anders dan wij gewend zijn, en foutjes in die uitspraak die voor ons heel klein lijken, kunnen in het echt heel groot zijn. In véél steden worden lessen in Mandarijn gegeven in het weekend, daar gaan Chinese kinderen naar toe, maar ook steeds vaker Nederlandse mensen. Je leert er de uitspraak goed, en natuurlijk een basis in spreken en schrijven. Misschien moet je daar eens naar zoeken. Als je liever zelfstandiger aan de slag gaat, kan je ook eens kijken bij de LOI, NHA, NTI of soortgelijke thuis-studie-cursus-aanbieders. Je kan dan vaak huiswerk opsturen, en ook geluidsfragmenten. Die cursussen zijn ook goed als basis, je leert de taal en ook de cultuur een beetje kennen. Na zo'n cursus kan je zelf wel weer verder, denk ik. Als de uitspraak er maar goed in zit.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 18:47
phensicske
phensicske is offline
Ik volg reeds Chinees in het avondonderwijs, ik wil vooral vlotter en correcter leren spreken door naar films te kijken en dialoogjes en zo te beluisteren.

Want, inderdaad, Chinees is niet echt een ideale taal om op je eentje te beginnen leren.

Bedankt voor de link!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten