Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2006, 08:53
Pruts0r
Pruts0r is offline
Hallo allemaal,

ik merk bij heel veel mensen dat ze bij het beginnen van een relatie, of dat nu vriendschappelijk is of echt met liefde, helemaal niet naar de persoon zelf kijken, maar alleen maar naar het uiterlijk. Juist de mensen die heel aardig enzo zijn, zijn naar mijn mening (ik ben autistisch, dus reageer anders enzo en ben dus raar voor buitenstaanders) juist die mensen die door iedereen genegeerd worden enzo.

Waarom is dit. En verder valt mij ook op dat als je een vriendin hebt, dat de eerste vraag die je van veel mensen krijgt is: Is ze knap? Of: Zoent ze lekker enzo
Ik vind dit gewoon raar. Zijn er mensen die er ook zo over denken/ervaring ermee hebben/een volledig andere mening hebben?
Oud 22-05-2006, 08:55
Bell
Bell is offline
bij een eerste indruk ga je vaak wel op uiterlijk af...

maar ik vind innerlijk veel belangrijker.. dat iemand er dan ook nog leuk uit ziet, is dan alleen maar mee genomen...

maar ik moet wel zeggen dat ik toch sneller langs een héél lelijk persoon zou lopen...

beetje dubbel...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:03
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Bell schreef op 22-05-2006 @ 09:55 :
bij een eerste indruk ga je vaak wel op uiterlijk af...

maar ik vind innerlijk veel belangrijker.. dat iemand er dan ook nog leuk uit ziet, is dan alleen maar mee genomen...

maar ik moet wel zeggen dat ik toch sneller langs een héél lelijk persoon zou lopen...

beetje dubbel...
Ja ok, dat snap ik wel, maar ze kijken naar mijn mening alleen maar naar het uiterlijk. Zo ook met mijn ex, ik heb eigenljk nog nooit iemand met een beter karakter gezien, maar ze werd dus gewoon door iedereen genegeerd.

en met goed karakter bedoel ik dat voor haar iedereen gelijk is, en dat ze ook de mensen die haar negeren enzo gewoon helpt als het nodig is, zelfs samenwerking bij een werkstuk met iemand waar ze ruzie mee had, + een vriendin, ik zelf en nog iemand anders verliep goed, terwijl diegene waarmee ze ruzie had de hele tijd dom zat te doen .....

Zulke dingen bedoel ik.
Oud 22-05-2006, 09:05
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ze kijken dan gewoon niet verder als alleen het uiterlijk. Veel personen die iets minder knap zijn, dus niet lelijk, maar op het eerste gezicht onopvallend, blijken van binnen juist heel erg mooi te zijn. Ik heb dat met nog iemand gehad, ze was niet de knapste, maar het karakter was gewoon zo goed.

Das toevallig de vriendin van mn ex en met beide heb ik gewoon een goed contact
en t zijn er beiden die genegeerd worden
Oud 22-05-2006, 09:24
Bell
Bell is offline
ik negeer eigenlijk geen mensen, als mensen hulp nodig hebben oid dan help ik wel...

en karakter/innerlijk zijn belangrijker dan uiterlijk...

want vaak kun je beter een iets minder knappe jongen hebben, want die is dan liever dan een super lekker ding..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:26
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Bell schreef op 22-05-2006 @ 10:24 :
ik negeer eigenlijk geen mensen, als mensen hulp nodig hebben oid dan help ik wel...

en karakter/innerlijk zijn belangrijker dan uiterlijk...

want vaak kun je beter een iets minder knappe jongen hebben, want die is dan liever dan een super lekker ding..
Dat heb ik ook bij meisjes, maar schijnbaar pronken mensen liever met een kutrelatie met een superlekker ding, als dat ze kunnen pronken met een hele goede relatie met een iets minder knap iemand
Oud 22-05-2006, 09:29
Bell
Bell is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 22-05-2006 @ 10:26 :
Dat heb ik ook bij meisjes, maar schijnbaar pronken mensen liever met een kutrelatie met een superlekker ding, als dat ze kunnen pronken met een hele goede relatie met een iets minder knap iemand
ach en als je een super lekker ding hebt, dan moet je iig niet jaloers zijn want dan krijg je dat weer..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:32
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Bell schreef op 22-05-2006 @ 10:29 :
ach en als je een super lekker ding hebt, dan moet je iig niet jaloers zijn want dan krijg je dat weer..
Ja ok, dat klopt dan ook wel weer

Maar waarom zouden mensen zoveel naar uiterlijk kijken, zal dat zijn omdat t tegenwoordig allemaal prestatie/uiterlijkgericht enzo is?
Oud 22-05-2006, 09:32
Verwijderd
Ik denk dat het ook wel een beetje met je leeftijd te maken heeft dat je dit zoveel ziet in je omgeving. In ieder geval kon ik op mijn 16e al afknappen op verkeerde schoenen, terwijl dat me tegenwoordig echt geen reet meer uitmaakt. Daarin zie jij misschien al meer dan leeftijdsgenoten, namelijk dat je in een relatie veel meer hebt aan iemand die goed in elkaar zit dan iemand die ontzettend knap is.

In ieder geval herken ik wat jij zegt totaal niet uit mijn eigen omgeving. Ik krijg zelden de vraag 'is ie knap?' te horen en ken ook geen mensen die daar meer naar kijken dan naar de echte persoon.

Natuurlijk is het wel belangrijk dat je je seksueel aangetrokken voelt tot je vriend of vriendin, maar daarvoor hoeft iemand niet de allermooiste te zijn. Dat zit vaak in lichaamstaal, uitstraling, houding etc.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:33
adon1s
adon1s is offline
Aan de andere kant: Ik ga niet met iemand die ik er niet leuk uit vind zien. Het zou voor mij dan meer een gewone vriendschap zijn.
Het uiterlijk EN het innerlijk moeten gewoon oke zijn.
Oud 22-05-2006, 09:36
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 22-05-2006 @ 10:32 :
Ik denk dat het ook wel een beetje met je leeftijd te maken heeft dat je dit zoveel ziet in je omgeving. In ieder geval kon ik op mijn 16e al afknappen op verkeerde schoenen, terwijl dat me tegenwoordig echt geen reet meer uitmaakt. Daarin zie jij misschien al meer dan leeftijdsgenoten, namelijk dat je in een relatie veel meer hebt aan iemand die goed in elkaar zit dan iemand die ontzettend knap is.

In ieder geval herken ik wat jij zegt totaal niet uit mijn eigen omgeving. Ik krijg zelden de vraag 'is ie knap?' te horen en ken ook geen mensen die daar meer naar kijken dan naar de echte persoon.

Natuurlijk is het wel belangrijk dat je je seksueel aangetrokken voelt tot je vriend of vriendin, maar daarvoor hoeft iemand niet de allermooiste te zijn. Dat zit vaak in lichaamstaal, uitstraling, houding etc.
Ja, en dat bedoelde ik ook met die meid die iets minder knap was.

De uitstraling spreekt vaak gewoon boekdelen en de lichaamstaal ook
Oud 22-05-2006, 09:40
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
adon1s schreef op 22-05-2006 @ 10:33 :
Aan de andere kant: Ik ga niet met iemand die ik er niet leuk uit vind zien. Het zou voor mij dan meer een gewone vriendschap zijn.
Het uiterlijk EN het innerlijk moeten gewoon oke zijn.
Ja en naar mijn mening is dat bij veel mensen niet, althans niet uitzonderlijk oke. De hele mooie meiden hebben vaak een karakter dat me veel minder aanspreekt, zeg maar dat ze meer uit de hoogte doen omdat ze populair zij n
Oud 22-05-2006, 11:32
Verwijderd
Ja, als mensen niet op uiterlijk zouden vallen, zouden lelijke schepsels zich vaker voortplanten en gaat de mensheid ten onder.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 11:37
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-05-2006 @ 12:32 :
Ja, als mensen niet op uiterlijk zouden vallen, zouden lelijke schepsels zich vaker voortplanten en gaat de mensheid ten onder.
haha
Oud 22-05-2006, 11:38
Roos
Roos is offline
Als een vriend(in) van mij een nieuwe lover heeft, zijn mijn eerste vragen ook altijd "hoe heet -ie, en hoe ziet ie eruit".
Ik kan ook wel vragen: is -ie aardig/leuk maar daar ga ik al vanuit

Als je denkt dat mensen puur alleen naar uiterlijk kijken, ga je misschien met de verkeerde mensen om.
Oud 22-05-2006, 12:45
__
__ is offline
wat Roos zegt
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 12:58
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 22-05-2006 @ 10:40 :
De hele mooie meiden hebben vaak een karakter dat me veel minder aanspreekt, zeg maar dat ze meer uit de hoogte doen omdat ze populair zij n
Hm.. de hele mooie meiden hebben een karakter dat jou minder aanspreekt, maar dat wil niet zeggen dat die hele mooie meiden per definitie een slecht innerlijk hebben. Mijn vriendin is een hele mooie meid (dat durf ik objectief te beweren, want ze voldoet aan het beeld dat men heeft bij een mooi meisje), maar dat heeft verder geen invloed op hoe zij van binnen is en onze relatie is al heel erg lang ontzettend goed. Natuurlijk zijn er rotte appels, maar die moet je gewoon negeren, daar schiet je toch verder weinig mee op. Ben het verder ook met Roos eens.

Laatst gewijzigd op 22-05-2006 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:00
Sell-by.date
Sell-by.date is offline
Ik begrijp wat je bedoeld, en ik deel jouw mening ook wel. Ik kijk ook in eerste instantie naar het uiterlijk van de betreffende jongen/meisje, maar val juist altijd op de types die wat minder opvallen. Innerlijk weegt voor mij erg zwaar mee, want met enkel en alleen een mooie neus kan ik geen relatie hebben.

Toch denk ik dat dit ook grotendeels met je leeftijd te maken heeft. Ik zag vroeger ook overal spoken op het wegdek, meer nog omdat ik vrij vroeg volwassen was en ik me dood irriteerde aan al die mensen die bijwijze van al struikelde over de riem die hij/zij droeg. Ik kon me daar gewoon niets bij voorstellen. En dat gold evengoed voor vragen als 'zoent hij lekker?' waar ik uberhaupt al niet eens antwoord op gaf omdat het mij te puberaal was. Nevermind, er zijn ook heus wel mensen die niet alleen naar uiterlijk kijken, geloof me.

Liefs,
Sell-by.date
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:16
Pierreke
Pierreke is offline
Helaas is dat zo...maar het verandert wel... Hoe ouder je wordt hoe belangrijker het innerlijke denk ik. Vroeger wilde ik ook nog al eens afgaan op uiterlijk.. Maar nu wordt innerlijk een steeds meer bepalende factor. Verder gaan je vrienden ervan uit dat je het meisje natuurlijk super leuk aardig en innerlijk aantrekkelijk ind als je er iets mee krijgt dus is het voor hen meer voor de hand liggend om naar uiterlijk te vragen; al ben ik met je eens dat het soms nogal overdreven wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:34
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 22-05-2006 @ 10:03 :
Ja ok, dat snap ik wel, maar ze kijken naar mijn mening alleen maar naar het uiterlijk. Zo ook met mijn ex, ik heb eigenljk nog nooit iemand met een beter karakter gezien, maar ze werd dus gewoon door iedereen genegeerd.

en met goed karakter bedoel ik dat voor haar iedereen gelijk is, en dat ze ook de mensen die haar negeren enzo gewoon helpt als het nodig is, zelfs samenwerking bij een werkstuk met iemand waar ze ruzie mee had, + een vriendin, ik zelf en nog iemand anders verliep goed, terwijl diegene waarmee ze ruzie had de hele tijd dom zat te doen .....

Zulke dingen bedoel ik.
Iedereen gelijk behandelen is iets wat de meeste mensen niet kunnen, omdat het nadelig werkt. Enkel wanneer iedereen elkaar gelijk zou behandelen zou iedereen dat doen. Mensen handelen echter algemeen gesproken uit eigenbelang en om dit eigenbelang zo goed mogelijk te behartigen is het handiger om niet iedereen gelijk te behandelen.

Daarnaast denk ik ook dat veel heel mooie meisjes in eerste instantie vaak terughoudend en afstandleijk zijn, zelfs uit de hoogte doen, omdat zij hier A) mee weg kunnen komen omdat alle jongens hun toch aanbidden B) omdat zij 2000x per maand worden aangesproken door kerels waarvan 95% uit kwijlende losers bestaat. Een soort schild dus. Er zijn echter ook genoeg hele mooie meiden met een heel fijn karakter is mijn eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:21
Frostbite
Frostbite is offline
Zolang de auto rijdt hoef je ook niet onder de motorkap te kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:31
JJ13
JJ13 is offline
uiterlijk is misschien het eerste waar je op valt. toen ik mn vriend voor het eerst zag, vond ik m er ook leuk uitzien. na met m gepraat te hebben, bleek hij ook heel aardig te zijn. als ie niet aardig was geweest, was t nu niet mijn vriend geweest, hoe leuk ie er ook uitzag. ik denk dat het bij de meeste mensen om het innerlijk gaat en mensen die alleen naar t uiterlijk kijken zijn dom.
Oud 22-05-2006, 14:42
Experiment
Experiment is offline
Ik geloof er niets van dat men alleen naar uiterlijk kijkt. Ja als een vriendin een vriendje heeft is een van de eerste vragen 'hoe ziet ie eruit'. Gewoon omdat het bij een nieuwe meteen zo zwaar is om over karakter te gaan praten. Ze kent hem zelf nog niet eens door en door. Hoe ziet ie eruit, hoe zoent ie, dat is gewoon luchtig gespreksmateriaal. Dat wil niet zeggen dat dat ook echt belangrijker gevonden wordt. Als een vriendin een vriendje heeft ga ik er inderdaad sowieso wel vanuit dat íe lief is, anders zou ze toch niet iets met hem hebben?

Natuurlijk kijken mensen eerst naar de buitenkant want dat valt het meest op. Pas als je met iemand in gesprek raakt gaat het innerlijk mee tellen. Dus nee, met een vreselijke lelijkerd krijg je niet snel een relatie omdat je niet snel geneigd bent er een gesprek mee aan te knopen. Maar evenmin zul je een relatie krijgen met iemand die alleen maar knap is en niet aardig, want ook daar kom je snel genoeg achter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:54
Elister
Elister is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 22-05-2006 @ 09:53 :
Hallo allemaal,

ik merk bij heel veel mensen dat ze bij het beginnen van een relatie, of dat nu vriendschappelijk is of echt met liefde, helemaal niet naar de persoon zelf kijken, maar alleen maar naar het uiterlijk. Juist de mensen die heel aardig enzo zijn, zijn naar mijn mening (ik ben autistisch, dus reageer anders enzo en ben dus raar voor buitenstaanders) juist die mensen die door iedereen genegeerd worden enzo.

Waarom is dit. En verder valt mij ook op dat als je een vriendin hebt, dat de eerste vraag die je van veel mensen krijgt is: Is ze knap? Of: Zoent ze lekker enzo
Ik vind dit gewoon raar. Zijn er mensen die er ook zo over denken/ervaring ermee hebben/een volledig andere mening hebben?
Uiterlijk is wel het eerste dat je ziet. Maar iemand kan nog zo mooi zijn, als diegene een klootzak is, dan hoeft het voor mij niet meer.
Oud 22-05-2006, 14:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Uiterlijk is wel het eerste wat je opvalt natuurlijk en op basis daarvan bepalen veel mensen of ze met iemand gaan praten of niet.
Ik doe dat niet zo. Ik kijk gewoon of jongens aardig zijn en qua karakter bij me passen, en pas als dat zo blijkt te zijn is er een kans dat ik ze aantrekkelijk vind/verliefd op ze word.
Vandaar mss dat op mijn bijna 21ste mijn 'grand total' ligt op 1. wow.
Oud 22-05-2006, 15:01
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:

Wat zou dan volgens jou gevraagd moeten worden?
"is ze aardig?", "heeft ze een leuk karakter"? Mij lijkt dat voor zich spreken als het je vriendin is...

Maar in jouw geval is het anders?
Oud 22-05-2006, 15:13
amoblaz
amoblaz is offline
Njah ik denk dat het bij iedereen anders is, wat jij een knap persoon vind kan ik een lelijk persoon vinden, maar ik vind gewoon dat sommige mensen hun menning wat betreft uiterlijk gewoon voor zich moeten houden, zoiets is niet leuk.

maarja, meestal val ik niet direct op uiterlyk, meestal let ik op hoe die persoon doet enzo, daar gaat het me echt om
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:11
zeep007
zeep007 is offline
Ik denk dat dat komt door je leeftijd. Naarmate je ouder wordt, ebt dat wel weg.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:13
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Experiment schreef op 22-05-2006 @ 15:42 :

Natuurlijk kijken mensen eerst naar de buitenkant want dat valt het meest op. Pas als je met iemand in gesprek raakt gaat het innerlijk mee tellen. Dus nee, met een vreselijke lelijkerd krijg je niet snel een relatie omdat je niet snel geneigd bent er een gesprek mee aan te knopen. Maar evenmin zul je een relatie krijgen met iemand die alleen maar knap is en niet aardig, want ook daar kom je snel genoeg achter.
Hier heb je je verklaring.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-05-2006 @ 12:32 :
Dan waren we nu allemaal Lordi's.
Oud 22-05-2006, 22:31
OwL
OwL is offline
Ik weet nog wel dat ik eens erg afknapte op een jongen die het spijkerjack van z'n oma aanhad en dezelfde broek als mijn broertje van 10, maar dat was niet het enige, hij liep ook nog eens heel klungelig, met van die te lange armen en benen.
het was verder een hele aardige jongen, maar ik zag mezelf toch echt niet met hem ...
dus tsja.... misschien als ik echt mijn 'zielsverwant' ofzo in hem had gezien zou ik nog wel met hem willen, maar dat was niet echt zo, dus ging ik maar opzoek naar een wat knappere jongen. (ja... natuurlijk ook een aardige )
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 01:37
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Juist de mensen die heel aardig enzo zijn, zijn naar mijn mening (ik ben autistisch, dus reageer anders enzo en ben dus raar voor buitenstaanders) juist die mensen die door iedereen genegeerd worden enzo.
dus als ik het goed begrijp krijg jij onwijs veel aandacht??

aardige mensen worden immers genegeerd en jij bent raar voor buitenstaanders...
Oud 23-05-2006, 01:46
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Sangria schreef op 23-05-2006 @ 02:37 :

een tang en een varken
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 02:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sangria schreef op 23-05-2006 @ 02:37 :

Buitenstaanders worden juist genegeerd.
Oud 23-05-2006, 02:13
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-05-2006 @ 03:00 :
Precies, omdat ze zo aardig zijn. Wat dus betekent dat de TS raar gevonden wordt door aardige mensen omdat zij genegeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 09:23
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Ik geloof er niets van dat men alleen naar uiterlijk kijkt. Ja als een vriendin een vriendje heeft is een van de eerste vragen 'hoe ziet ie eruit'. Gewoon omdat het bij een nieuwe meteen zo zwaar is om over karakter te gaan praten. Ze kent hem zelf nog niet eens door en door. Hoe ziet ie eruit, hoe zoent ie, dat is gewoon luchtig gespreksmateriaal. Dat wil niet zeggen dat dat ook echt belangrijker gevonden wordt. Als een vriendin een vriendje heeft ga ik er inderdaad sowieso wel vanuit dat íe lief is, anders zou ze toch niet iets met hem hebben?

Sluit ik me bij aan.
Oud 23-05-2006, 10:34
Verwijderd
Als je iemand niet kent, moet er iets zijn waardoor je contact met iemand gaat zoeken, je kunt onmogelijk iedereen op de wereld leren kennen. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel dat het al gezegd is: uiterlijk is de eerste indruk die je van iemand krijgt. En ik denk dat iemand niet per se vreselijk knap hoeft te zijn om je er toe aangetrokken te voelen oid, het gaat idd meer om dingen als uitstraling ed.

De vraag of mijn man knap is of lekker zoent krijg ik gelukkig nooit... Wel soms de vraag hoe hij er uit ziet ed, dat is indirect natuurlijk min of meer hetzelfde als of ie knap is.

Er zullen best mensen zijn die alleen naar uiterlijk kijken, maar zij vormen niet de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-05-2006 @ 21:46 :
Dan waren we nu allemaal Lordi's.
ik moest hier zo om lachen

en kan iemand ajb die fout uit de topictitel halen. Het moet natuurlijk dan zijn en niet als. en wrom is natuurlijk gewoon Waarom.

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 11:53
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 23-05-2006 @ 11:59 :
ik moest hier zo om lachen

en kan iemand ajb die fout uit de topictitel halen. Het moet natuurlijk dan zijn en niet als. en wrom is natuurlijk gewoon Waarom.
Goedzo juf, even alle foutjes eruit
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:04
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Dat vraag ik ook altijd als één van mijn vrienden een nieuwe vriend(in) heeft (Kan hij/zij lekker zoenen?)
Vooral omdat ik ervan uit ga dat hij/zij wel ontzettend aardig is etc, anders zou het sowieso niet klikken toch? En ik negeer autistische mensen niet Er zit ook een autistische jongen bij mij op school (tis de enige though) en die is heel aardig Ik stond vaak met hem in de lift toen ik mijn voet in het gips had. Hij heeft ook zo'n übercoole driewieler grote fiets
Oud 23-05-2006, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 23-05-2006 @ 12:53 :
Goedzo juf, even alle foutjes eruit
Ja, ik erger me al dagen aan die titel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 08:48
Maija
Maija is offline
Dan vraag ik me toch wel af hoe jullie deze opmerkingen opvatte..

De meeste mensen zeggen dit niet, en de rest zegt het voor de grap..

'Zow zijn juliie al zolang bij elkaar.. achja zolang de sex maar goed is..'

Ik weet niet hoe kinderachtig jou vrienden zijn maar opmerkingen zoals 'kan hij goedkussen' heb ik nog nooit van mensen serieus gehoord..

Zoals je klinkt, probeer je een excuus te verzinnen waarom je geen vriendin kan krijgen..
Oud 24-05-2006, 19:02
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-05-2006 @ 03:00 :
nee, volgens zijn logica worden aardige mensen genegeerd en niet aardige/rare mensen zijn populair, dus hij is popi-jopi, wees toch ns blij voor die jongen joh
Oud 26-05-2006, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 22-05-2006 @ 15:21 :
Zolang de auto rijdt hoef je ook niet onder de motorkap te kijken.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 21:31
Emily Eau
Emily Eau is offline
Dit verbaast mij ook enorm. Het lukt me niet om iemand slechts te bewonderen om zijn uiterlijk. Volgens mij kunnen mensen die beweren dat uiterlijk de grootste rol speelt simpelweg de liefde van de lust niet onderscheiden, maar daar heeft iedereen wel eens last van.

Da's volgens mij net een stuk van de lof(love), je wordt wild van die puntneus die iedereen creepy vindt, omdat je dat mens bemint door wie hij ís, en uiterlijk bepaalt dat maar in beperkte mate. Dat je het raar vindt dat mensen dingen vragen als 'Zoent hij lekker, en what does he look like?', daar kan ik wel inkomen, maar dat zijn nu eenmaal de dingen die gevraagd worden.
A Ik heb een nieuwe vriend.
B Fijn voor je, wat is zijn mening over Sartre?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:58
Dropjojo
Dropjojo is offline
verder dan
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 20:33
TopDrop
TopDrop is offline
Als je iemand nog nooit eerder hebt gezien/gesproken, en je ziet die persoon bijvoorbeeld in een cafe zitten ofzo, kun je in 1 seconde zien of je hem/haar mooi of lelijk vindt.

Om te weten te komen of die persoon een mooi/lelijk innerlijk heeft zul je een stap verder moeten gaan en daarwerkelijk met die persoon gaan praten. Om te bepalen of je op die persoon af stapt om een praatje te maken, heb je dus als enige 'informatie' om die beslissing te maken zijn/haar uiterlijk.

Het uiterlijk is dus makkelijker toegankelijk dan het innerlijk en speelt daarom (in het begin) een belangrijkere rol.

Ook is je eerste indruk van iemand heel belangrijk. Als je iemand in het hokje 'sukkel' hebt geplaatst, is daar vrij moeilijk weer vanaf te komen.

Het uiterlijk is dus een belangrijk bij de selectie procedure en het innerlijk is belangrijk voor een goeie voortgang van een eventuele relatie.
Oud 03-06-2006, 21:28
Vice
Vice is offline
Overgens zijn er genoeg lelijke mensen die ook een relatie hebben, dus dit topic slaat eigenlijk nergens op.
Oud 03-06-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ik knoop best gesprekken aan met lelijke mensen (of nou ja, er zijn best lelijke jongens die gesprekken met mij aanknopen. Ik geloof dat ik zelden tot nooit iemand aanspreek tijdens het uitgaan, want iedereen is me altijd voor). Ik wil er alleen niet mee zoenen.

Citaat:
Vice schreef op 03-06-2006 @ 22:28 :
Overgens zijn er genoeg lelijke mensen die ook een relatie hebben, dus dit topic slaat eigenlijk nergens op.
Wel vaak met lelijke mensen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
En verder valt mij ook op dat als je een vriendin hebt, dat de eerste vraag die je van veel mensen krijgt is: Is ze knap? Of: Zoent ze lekker enzo
Volgens mij moet jij gewoon met andere mensen omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten