![]() |
|
Rond de bekende Stemwijzer van IPP is commotie ontstaan. Er zouden fouten in zitten, waardoor mensen een onverwachte en inaccurate uitslag krijgen. Wellicht is het leuk om een andere verkiezingstest te doen.
De FNV is met een eigen 'Kieswijzer' gekomen. De test beperkt zich tot het sociaal-economische beleid, maar de uitslag vond ik meer bij me passen. Mijn uitslag: 1. VVD (positief, 30 punten) 2. CDA (neutraal, 0 punten) 3. GroenLinks (negatief, -6 punten) 4. SP (negatief, -16 punten) 5. ChristenUnie (negatief, -16 punten) 6. PvdA (negatief, -25 punten) ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je als 'sociaal liberaal' - om één of andere reden - niet D'66 wilt stemmen is de Liberaal Democratische Partij een goede mogelijkheid. |
![]() |
||
Citaat:
Geen sociaal liberale partijen zoals D'66 of LDP. En ook geen kleine rechtse partijen (PvdV, Één NL, PvNL, SGP). |
![]() |
||
Citaat:
Ook vond ik dat de kieswijzer behoorlijk gekleurd is, in de zin van: "we willen een links kabinet". Ik vind de stemwijzer een veel beter beeld geven, omdat je sneller kan zeggen of je er eens of oneens mee bent. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Veel linkse partijen (behalve GL) zijn tegen versoepeling van het ontslagrecht voor werknemers. Als gevolg hiervan worden er minder banen gecreëerd voor deze werknemers, omdat het voor werkgevers meer risico geeft om werknemers aan te nemen. Deze risico's zorgen ervoor dat er minder banen aangeboden worden. Een handhaving van het ontslagrecht zorgt ervoor dat er: - voor de werknemers: geen extra banen bij komen. - voor de werkgevers: de risico's voor het aannemen van werknemers even groot blijft. Dus: Op welke manier zijn linkse partijen (m.u.v. GL) nu pro-rechten van de werknemers? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Hmm, ik stem liever niet op zo'n hele kleine, onbekende partij.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar beide varianten kunnen echter stagflatie verklaren. Keynes kan dat niet en is daarmee achterhaald. |
![]() |
||
SP: 29
PvdA: 20 Christen Unie: 10 Groen Links: 9 CDA: -1 VVD: -22 GL beetje laag, komt o.a. door die rare academicibelasting. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
hier valt de christenunie dus iig af. nu nog kijken of ik dan pvda of sp zou moeten stemmen... weet iemand of één van deze partijen nog ideeen heeft waardoor ik dus mogelijk niet meer op die partij wil stemmen? bijv. ik vind dat euthanasie moet kunnen als iemand hiervoor kiest, ik ben voor het homohuwelijk en ik vind ook dat het mogelijk moet zijn dat homo's kinderen kunnen adopteren ik ben ertegen dat coffeeshops gesloten gaan worden enz. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Leeftijd | % v. ml|p. maand | p. week | p. dag 22 jaar | 85.0 % | 1.091,90 | 252, 00 | 50, 40 21 jaar | 72.5 % | € 931,35 | 214, 95 | 42, 99 20 jaar | 61.5 % | € 790,05 | 182, 30 | 36, 46 19 jaar | 52.5 % | € 674,40 | 155, 65 | 31, 13 18 jaar | 45.5 % | € 584,50 | 134, 90 | 26, 98 17 jaar | 39.5 % | € 507,40 | 117, 10 | 23, 42 16 jaar | 34.5 % | € 443,20 | 102, 30 | 20, 46 15 jaar | 30.0 % | € 385,40 | €88, 95 | 17, 79 Sinds 1 juli 2006 is het sociaal minimum van een alleenstaande van 23 jaar of ouder 70% van het minimumloon, oftewel: €41,34 per dag. Hierdoor is het sociaal minimum gekoppeld aan het minimumloon. Als het minimumloon stijgt dan neemt het sociaal minimum ook toe. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() GroenLinks komt als beste uit de bus op het gebied van milieu. Verschillende milieuorganisaties hebben dat bevestigd. Zie o.a. vorige aflevering van Buitenhof. Of de GroenLinks-site, natuurlijk. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Ik doelde met de metafoor dan ook duidelijk op de naieve visie van Groenlinks dat wanneer je in elke achtertuin een windmolen zet, we utopia bereikt hebben. Citaat:
Citaat:
Verder lukt het mij ook nog wel om tig dingen te verneuken en dan (eventueel per ongeluk) goed te zijn voor het milieu, dat is verder geen verdienste van Groenlinks.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Kieskompas Makaveli | 132 | 21-11-2006 12:13 | |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 | |