Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 18:35
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik heb een korte tongriem, hierdoor kan ik mijn tong niet (zo ver) uitsteken. Nooit een probleem mee gehad, tot vandaag.
Ik had een practicum van mijn opleiding: je stembanden in beeld brengen. Dus die vrouw (een arts) begint met mij zonder iets uit te leggen. Eerst pak ze dus mijn tong vast en daarna een staafje(met de camera) in mijn mond, richting mijn keel. Omdat ik half begin te kokhalsen pak ik haar hand en probeer dat ding weg te trekken. Hierop reageert ze door hard aan mijn tong te trekken en de camera nog verder te duwen. Uiteindelijk stopt ze omdat ik duidelijk maak dat ik hier geen zin meer in had. Had toen een vreemde smaak in mijn mond, waarschijnlijk door het doekje met alchohol waarmee ze mijn tong vasthield.
Maar nu thuis gekomen en onder hier naartoe, proef ik steeds een ijzersmaak. Dus ik kijk daarnet in de spiegel en zie dat dat stukje spier onder mijn tong half door is en bloedt. Ik weet dat er bij sommige kinderen op jonge leeftijd een operatie plaats vindt, waarbij het ook wordt doorgesneden, maar kan het kwaad dat het nu half gebeurd is en door het trekken? Oh ja, het doet ook behoorlijk zeer, maar eten is geen probleem.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:57
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 07-06-2006 @ 19:35 :
Ik heb een korte tongriem, hierdoor kan ik mijn tong niet (zo ver) uitsteken. Nooit een probleem mee gehad, tot vandaag.
Ik had een practicum van mijn opleiding: je stembanden in beeld brengen. Dus die vrouw (een arts) begint met mij zonder iets uit te leggen. Eerst pak ze dus mijn tong vast en daarna een staafje(met de camera) in mijn mond, richting mijn keel. Omdat ik half begin te kokhalsen pak ik haar hand en probeer dat ding weg te trekken. Hierop reageert ze door hard aan mijn tong te trekken en de camera nog verder te duwen. Uiteindelijk stopt ze omdat ik duidelijk maak dat ik hier geen zin meer in had. Had toen een vreemde smaak in mijn mond, waarschijnlijk door het doekje met alchohol waarmee ze mijn tong vasthield.
Maar nu thuis gekomen en onder hier naartoe, proef ik steeds een ijzersmaak. Dus ik kijk daarnet in de spiegel en zie dat dat stukje spier onder mijn tong half door is en bloedt. Ik weet dat er bij sommige kinderen op jonge leeftijd een operatie plaats vindt, waarbij het ook wordt doorgesneden, maar kan het kwaad dat het nu half gebeurd is en door het trekken? Oh ja, het doet ook behoorlijk zeer, maar eten is geen probleem.
Niet zeuren dan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:00
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 07-06-2006 @ 19:57 :
Niet zeuren dan
Het doet pijn.... ik zeur niet, ik heb au.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:10
Somebody Special
Somebody Special is offline
Tegen het bloeden kan je een hap suiker in je mond laten smelten, of het kwaad kan geen idee maar als je het niet vertrouwd zou ik naar de dokter gaan
Oud 07-06-2006, 20:04
Thee Muts
Thee Muts is offline
Lekker onprofessioneel zoals zij te werk is gegaan zeg... Ik zou haar iig even flink duidelijk hebben gemaakt dat ik niet van zo'n aanpak gediend zou zijn. Heb je het er og met haar over gehad achteraf?

Maar goed, tis nu al gebeurd. Ik ben daar als kindzijnde idd aan geopereerd (nouja, geopereerd...gebeurde onder plaatselijke verdoving door de kaakchirurg) en ik kan me niet echt herinneren dat er hechtingen inzaten ofzo. maarja, ik was 5 geloof ik, dus veel weet ik er ook niet meer van. De ingreep heeft bij mij trouwens wel een positief effect gehad, kan m'n tong nu iig weer voldoende uitsteken. Weet niet of dat bij jou ook zo is? In dat geval is het wel in je voordeel geweest

Kijk even of het bloeden vanzelf stopt (je kunt eventueel een watje of gaasje onder je tong leggen) en of het er verder oke uitziet. Als het echt zeer blijft doen of je maakt je zorgen, bel dan gewoon even de huisarts
Oud 07-06-2006, 20:13
Verwijderd
Wat is er erg aan als je 'm niet zo ver kan uitsteken?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:16
Thee Muts
Thee Muts is offline
In principe is dat idd niet zo erg nee Maar het kan op den duur spraakproblemen opleveren geloof ik. En er was nog iets, maar dat weet ik al niet eens meer...
Oud 07-06-2006, 23:44
vosje16
vosje16 is offline
Leuker bij het kussen als je hem verder kunt uitsteken?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 07-06-2006 @ 21:04 :
Lekker onprofessioneel zoals zij te werk is gegaan zeg... Ik zou haar iig even flink duidelijk hebben gemaakt dat ik niet van zo'n aanpak gediend zou zijn. Heb je het er og met haar over gehad achteraf?
heel zeker van!

wat een trut, ik zou d'r een flinke mep verkocht hebben
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 08:02
Verwijderd
wat onprofessioneel inderdaad.

Misschien is het wel een goed idee om je mond te spoelen met ontsmettingspul (en dan wel ontsmettingsspul dat speciaal voor in je mond bedoeld is; als je er naar vraagt bij de drogist of apotheek kunnen ze je wel helpen), want het klinkt als best een flinke wond.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 09:20
Roos
Roos is offline
Je tong bloed altijd flink, of in ieder geval lijkt het zo, omdat het bloed vermengd wordt met je speeksel. Je tong is echter ook een gebied waar wondjes supersnel helen.
Jij hebt natuurlijk geen wondje OP je tong, maar eronder, dus weet ik even niet zeker of dit wondje ook zo onschadelijk is. Ik zou het even afwachten. Mocht je er last van krijgen, omdat het niet goed heelt, dan kan dat tongriempje misschien toch op een professionele manier worden doorgeknipt.

Trouwens ik zou ook een mail schrijven naar de coordinator van het onderwijs.
Oud 08-06-2006, 10:51
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2006 @ 09:02 :
wat onprofessioneel inderdaad.

Misschien is het wel een goed idee om je mond te spoelen met ontsmettingspul (en dan wel ontsmettingsspul dat speciaal voor in je mond bedoeld is; als je er naar vraagt bij de drogist of apotheek kunnen ze je wel helpen), want het klinkt als best een flinke wond.
Gewoon spoelen met wat alcohol/waterstofperoxide.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:55
zoemzoem
zoemzoem is offline
Het bloedt niet meer, maar kan mijn kiezen (met mijn tong)niet meer aanraken zonder pijn. Ik kijk het nog wel even aan, mocht het van het weekend nog steeds zeer doen, dan ga ik maandag wel langs de dokter.
Citaat:
Trouwens ik zou ook een mail schrijven naar de coordinator van het onderwijs.
Ga ik ook wel doen, maar vraag me af of ik niet beter eerst naar haar nog een mail moet sturen. Ik was toen te overdonderd om het te sprake te stellen (ook omdat ze kwam met dat ik een mislukkeling was dat ik niet doorzette en dat tweedejaars altijd zo lastig waren omdat ze overal bang voor waren), maar misschien is het wel netter haar ervan op de hoogte te stellen dat ik dit toch niet normaal vind.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:04
Verwijderd
Wat een achterlijk mens zeg
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 08-06-2006 @ 11:51 :
Gewoon spoelen met wat alcohol/waterstofperoxide.
ja, waterstofperoxide bedoelde ik, maar dan wél in de concentratie die bedoeld is om je mond mee te spoelen, daarbij kan het geen kwaad als je per ongeluk wat doorslikt. Je mond spoelen met geconcentreerde methanol lijkt me niet zo'n goed idee.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 07-06-2006 @ 19:35 :
Dus die vrouw (een arts) begint met mij zonder iets uit te leggen. Eerst pak ze dus mijn tong vast en daarna een staafje(met de camera) in mijn mond, richting mijn keel. Omdat ik half begin te kokhalsen pak ik haar hand en probeer dat ding weg te trekken. Hierop reageert ze door hard aan mijn tong te trekken en de camera nog verder te duwen.
Citaat:
zoemzoem schreef op 08-06-2006 @ 11:55 :
ook omdat ze kwam met dat ik een mislukkeling was dat ik niet doorzette en dat tweedejaars altijd zo lastig waren omdat ze overal bang voor waren
Wat een dom mens. Ik hoop dat ze niet ook op deze manier omgaat met haar patiënten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:18
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2006 @ 15:24 :
ja, waterstofperoxide bedoelde ik, maar dan wél in de concentratie die bedoeld is om je mond mee te spoelen, daarbij kan het geen kwaad als je per ongeluk wat doorslikt. Je mond spoelen met geconcentreerde methanol lijkt me niet zo'n goed idee.
Wie heeft het over methanol ???
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 22:20
Verwijderd
Denk dat ze ethanol bedoelde
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:32
Verwijderd
Methanol is ook een alcohol-achtige, en lijkt op ethanol. Misschien bedoelde ze toch methanol?

Hoe gaat het met je tong, TS?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:35
Vip3r
Vip3r is offline
Heb je haar gebitchslapped?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 10:35
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2006 @ 09:32 :
Methanol is ook een alcohol-achtige, en lijkt op ethanol. Misschien bedoelde ze toch methanol?

Hoe gaat het met je tong, TS?
JOH, en methanol is CH3OH net alsof ik dat niet weet -.-.

Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2006 @ 09:32 :
Denk het niet, volgens mij zijn er geen desinfectiemiddelen met geconcentreerde methanol. Wel bijv. 80% ethanol en een beetje van een andere alcoholachtige.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 15:16
Verwijderd
Daarom lijkt het haar ook geen goed idee, denk ik.

Maar ik weet het ook niet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:44
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
TS: hoe is het nu?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 20:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Kikkertje schreef op 09-06-2006 @ 20:44 :
TS: hoe is het nu?
Goed kan mijn tong weer pijnloos alle kanten opbewegen. En heb mijn ervaring doorgespeeld naar een studentenvereniging die het weer kan doorgeven aan de onderwijscommissie.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten