Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 23:07
Wammus
Wammus is offline
Ik heb dit spel eergisteren gekocht.

Kan iemand me wat dingen erover vertellen?

Hoe werkt die generaalsfunctie nou precies? Ik word wel promoted maar ik snap niet hoe ik die dingen die ik dan krijg kan gebruiken.

Dit is eigenlijk mijn voornaamste vraag.

Verder zou ik graag wat tips enzo krijgen over hoe ik dit een beetje leuk kan spelen. Bijvoorbeeld wat voor gebouwen ik moet maken, welke nutteloos zijn. Hetzelfde geld voor de tanks enzo, alles is welkom want ik snap er eigenlijk nog weinig van hoewel ik het zo op het eerste gezicht wel een zeer vet spel vind.
Advertentie
Oud 07-02-2006, 23:29
no pain n death
no pain n death is offline
Die promotiepunten kun je gebruiken door op de 3 sterretjes rechtsonder in je scherm te klikken. Dan krijg je een venster met al die extra's. Verder leer je het spel het snelst kennen door simpelweg de campagnes te doen.

Andere algemene tips zijn je gebouwen niet te dichtbij elkaar te plaatsen om schade aan gebouwen die het doelwit eigenlijk niet waren te voorkomen of iig te verminderen.
Als verdediging voor je basis is het als je met China speelt het verstandigst steeds afwisselend een bunker met 5 raketgasten en zo'n anti air en infanterie geval te plaatsen.
Gla heeft tunnels met anti-air guns en ook een gebouwtje met 3 raketgastjes.
Amerika heeft ook zo'n anti airgun en ook een soort bunker met kanon waar je tevens infanterie (met raketten) kunt plaatsen.
Oftewel zorg dat je op elke plek waar de vijand bij je basis kan iets tegen infanterie hebt en iets tegen de sterkere units zoals tanks.

Echt nutteloze gebouwen zijn er trouwens niet, voor geen enkele factie. Zorg trouwens ook gelijk voor een goed inkomen door met Amerika dropzones te maken, met china heel veel internettertjes trainen (en dan 'hack internet' kiezen) en met GLA black markets maken.

Voor aanvalstechnieken kun je het voorlopig nog ff houden op zoveel mogelijk sterkste units maken, dan leer je vanzelf ook snellere en goedkopere strategieën.

Ik weet niet of alles wat ik genoemd heb al in de standaard generals zit, het kan ook zijn dat bijv die black markets alleen in de uitbreiding 'Zero Hour' zitten. En sorry voor de beschrijvingen ipv werkelijke namen, het is al weer een tijdje terug dat ik het speelde. oh en voor echt veel info erover kun je natuurlijk altijd gamefaqs.com en dergelijke checken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 00:32
Verwijderd
Ik raad aan om Red Alert 2 te gaan spelen.... Heb daar meer plezier aan beleefd dan aan Generals.
Als je veel wilt winen ed, werken de defensee tips van noP&D hierboven goed. Rocket gastjes ergens instoppen is altijd effectief (Humvee ). Wil je er zo lang mogelijk plezier aan beleven, speel dan gewoon zoals je denkt dat goed is, en probeer zelf alles te bedenken....anders ben je er denk ik snel op uitgekeken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 07:43
Verwijderd
Ben al na een paar dagen gestopt dit spel te spelen, het is amper strategisch. Gewoon een kwestie van groot leger bouwen en de goede weg in sturen, het is allemaal wat te simpel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 09:02
Jolt
Jolt is offline
Dus echt niet, gewoon heel makkelijk rushen

Game is echt te simpel, mits hij op een pc normaal loopt, op mijn oude bakkie had ik altijd problemen, werd ik ook altijd ingemaakt door 8 hard omdat ie dat niet trok ging ie raar doen.
Oud 08-02-2006, 10:36
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
heel veel van die laffe hackers in de grond zetten, en je geld gaat nooit meer op
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 11:10
Q
Q is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 08-02-2006 @ 11:36 :
heel veel van die laffe hackers in de grond zetten, en je geld gaat nooit meer op
Anthrax en ze zijn dood
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 11:26
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 08-02-2006 @ 00:29 :
Die promotiepunten kun je gebruiken door op de 3 sterretjes rechtsonder in je scherm te klikken. Dan krijg je een venster met al die extra's. Verder leer je het spel het snelst kennen door simpelweg de campagnes te doen.

Andere algemene tips zijn je gebouwen niet te dichtbij elkaar te plaatsen om schade aan gebouwen die het doelwit eigenlijk niet waren te voorkomen of iig te verminderen.
Als verdediging voor je basis is het als je met China speelt het verstandigst steeds afwisselend een bunker met 5 raketgasten en zo'n anti air en infanterie geval te plaatsen.
Gla heeft tunnels met anti-air guns en ook een gebouwtje met 3 raketgastjes.
Amerika heeft ook zo'n anti airgun en ook een soort bunker met kanon waar je tevens infanterie (met raketten) kunt plaatsen.
Oftewel zorg dat je op elke plek waar de vijand bij je basis kan iets tegen infanterie hebt en iets tegen de sterkere units zoals tanks.

Echt nutteloze gebouwen zijn er trouwens niet, voor geen enkele factie. Zorg trouwens ook gelijk voor een goed inkomen door met Amerika dropzones te maken, met china heel veel internettertjes trainen (en dan 'hack internet' kiezen) en met GLA black markets maken.

Voor aanvalstechnieken kun je het voorlopig nog ff houden op zoveel mogelijk sterkste units maken, dan leer je vanzelf ook snellere en goedkopere strategieën.

Ik weet niet of alles wat ik genoemd heb al in de standaard generals zit, het kan ook zijn dat bijv die black markets alleen in de uitbreiding 'Zero Hour' zitten. En sorry voor de beschrijvingen ipv werkelijke namen, het is al weer een tijdje terug dat ik het speelde. oh en voor echt veel info erover kun je natuurlijk altijd gamefaqs.com en dergelijke checken.
Het enige dat alleen in zero hour zit zijn die Amerikaanse bunkers.
Met de gewone C&C moet je het doen die turrets.
Deze moet je allemaal op korte afstand van elkaar zetten, dan geven ze het doelwit aan elkaar door. Dit zal dan ook bestookt worden door turrets die alleen niet ver genoeg kunnen schieten om dat doel te bereiken....
Bij de turrets zet je ook een paar snipers en dan heb je ook verdediging tegen infanterie
Oud 08-02-2006, 11:27
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
wel van te voren afspreken geen anthrax, dat is te laf
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2006 @ 10:02 :
Dus echt niet, gewoon heel makkelijk rushen

Game is echt te simpel, mits hij op een pc normaal loopt, op mijn oude bakkie had ik altijd problemen, werd ik ook altijd ingemaakt door 8 hard omdat ie dat niet trok ging ie raar doen.
Ja dat zei ik, hoezo 'dus echt niet'?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:52
Jolt
Jolt is offline
Man je gaat toch niet een hele basis bouwen en 3 uur over een potje doen, binnen 20 minuten ben je klaar.

Of rushen met China Infantary zodat je snel command points krijgt en zo je 'powers' kan gebruiken, klaar is kees.
Oud 08-02-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2006 @ 17:52 :
Man je gaat toch niet een hele basis bouwen en 3 uur over een potje doen, binnen 20 minuten ben je klaar.

Of rushen met China Infantary zodat je snel command points krijgt en zo je 'powers' kan gebruiken, klaar is kees.
Zeg ik toch ook niet? Gewoon zorgen dat je flink wat unit's hebt en dan aanvallen, er is gewoon geen tactiek voor nodig en dat is jammer.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 17:43
Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk wel, rushen is een tacktiek.

Je kan ook flanken, dat is ook een tacktiek, turtle is ook een tacktiek.
Je kan alleen met infantry aanvallen, maar als hun een antrax tractor hebben of zo een vlammewerper tank, dan is het snel game over voor je.
Oud 08-02-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2006 @ 18:43 :
Tuurlijk wel, rushen is een tacktiek.

Je kan ook flanken, dat is ook een tacktiek, turtle is ook een tacktiek.
Je kan alleen met infantry aanvallen, maar als hun een antrax tractor hebben of zo een vlammewerper tank, dan is het snel game over voor je.
Nou, gewoon telkens zorgen dat je flink wat unit's hebt, aanvallen en je wint. Dan is een spel als Rome Total War toch wel heel wat tactischer.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:39
Jolt
Jolt is offline
attack is the best defence
Oud 08-02-2006, 22:33
Wammus
Wammus is offline
Ik ben op zich niet echt geïntereseerd in rushen ofzo. Een tankrush is echt wel het meest simpele wat er is.

Ik vind het juist wel leuk om een basisje op te bouwen en defence te bouwen enzo. Aan de info van no pain n death heb ik dus wel wat.
Oud 08-02-2006, 23:10
Jolt
Jolt is offline
Nu voor 30 euro C&C box, dat is de shit!
Oud 08-02-2006, 23:46
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-02-2006 @ 00:10 :
Nu voor 30 euro C&C box, dat is de shit!
Die is er al vet lang. Dat is toch met O.a Renegade en C&C Red Alert 2 + Yuri's Revenche? Alleen voor die laatste zou ik m kopen. Ik ben echt heftig op zoek ernaar.
Oud 09-02-2006, 00:06
Verwijderd
RA2 = kopen. YR is wat minder, maar ook de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 00:27
Wammus
Wammus is offline
RA2 heb ik uiteraard al een behoorlijk lange tijd. Ik ben er op uitgekeken en vandaar dat ik over gestapt ben naar Generals. Als ik Yuris revenche ooit nog eens vind dan ga ik het wel weer instaleren en die doorspelen.
Oud 09-02-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 08-02-2006 @ 21:35 :
Nou, gewoon telkens zorgen dat je flink wat unit's hebt, aanvallen en je wint. Dan is een spel als Rome Total War toch wel heel wat tactischer.
offtopic:
Mwoah, een legertje vol met preatorian Cohorts en preatorian cavalry, daarmee houd je het ook aardig veel veldslagen achter mekaar mee uit. En nieteens perse tactiek voor nodig. (offline dan, multiplayer is weer anders)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 09-02-2006 @ 15:35 :
offtopic:
Mwoah, een legertje vol met preatorian Cohorts en preatorian cavalry, daarmee houd je het ook aardig veel veldslagen achter mekaar mee uit. En nieteens perse tactiek voor nodig. (offline dan, multiplayer is weer anders)
Maar dan heb je het alleen over de veldslagen, je moet er ook voor zorgen dat de inwoners van je steden tevreden blijven, dat je je rijk uitbreid, de relaties met andere factions en de 'senate' tevreden houden. Gaat toch een stuk dieper, krijg gewoon weer zin om het te gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:26
T_ID
T_ID is offline
Hints voor Generals? Beginnen te spelen op Brutal, dan heb je een kans dat de computer was tegenstand bied.

Online tips: tankrushen, tankrushen, tankrushen, vooral geen tactieken gebruiken, je wint gegarandeerd.

Eventueel kun je als nog betere oplossing ook terug naar de winkel en Generals ruilen voor een echt strategiespel.
Oud 09-02-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 09-02-2006 @ 17:08 :
Maar dan heb je het alleen over de veldslagen, je moet er ook voor zorgen dat de inwoners van je steden tevreden blijven, dat je je rijk uitbreid, de relaties met andere factions en de 'senate' tevreden houden. Gaat toch een stuk dieper, krijg gewoon weer zin om het te gaan spelen.
haha, true point
verslavend tot op het bot van de laatste dode barbaar..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:12
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-02-2006 @ 00:46 :
Die is er al vet lang. Dat is toch met O.a Renegade en C&C Red Alert 2 + Yuri's Revenche? Alleen voor die laatste zou ik m kopen. Ik ben echt heftig op zoek ernaar.
Command & Conquer The First Decade bestaat uit de volgende titels:

# Command & Conquer (augustus 1995)
# Command & Conquer, The Covert Operations (april 1996)
# Command & Conquer, Red Alert (oktober 1996)
# Command & Conquer, Red Alert, The Aftermath (september 1997)
# Command & Conquer, Red Alert, Counterstrike (maart 1997)
# Command & Conquer, Tiberian Sun (augustus 1999)
# Command & Conquer, Tiberian Sun, Firestorm (februari 2000)
# Command & Conquer, Red Alert 2 (oktober 2000)
# Command & Conquer, Yuri's Revenge (oktober 2001)
# Command & Conquer, Renegade (februari 2002)
# Command & Conquer, Generals (februari 2003)
# Command & Conquer, Generals, Zero Hour (september 2003)
Oud 10-02-2006, 11:52
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-02-2006 @ 23:12 :

Zijn er al zoveel C&C's???

Ik heb deze:

Oud 10-02-2006, 21:28
Jolt
Jolt is offline
Hoe vet was trouwens RA 1 met de ANTS

Fucking ownage!
Oud 10-02-2006, 23:19
infamous
infamous is offline
zit de laatste tijd ook weer generals te spelen

te verslavend
Oud 16-02-2006, 10:56
Martok
Martok is offline
Mmh dat pakket ziet er interesant uit.

What ik wel wil weten of nu alles ondersteund wordt door XP en of ze die verrekt Lan mogelijkheid van C&C(Deel1) gefixed hebben...
Zoja, dan boeit me niet dat ik de meeste games dan dubbel heb
Oud 16-02-2006, 20:45
Jolt
Jolt is offline
Allemaal ondersteuning voor Win XP.

Vraag alleen niet welke resolutie
Oud 06-06-2006, 16:03
TommytheCat
TommytheCat is offline
Even een upje.

Zijn er nog mensen die Generals online spelen, of dat weer gaan doen?
Oud 09-06-2006, 16:17
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-02-2006 @ 23:12 :

oeh dan heb ik ze allemaal
alleen mij RA1 cd (allied) is dood

en generals is flut eigelijk. RA2 is veel beter
Oud 09-06-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 09-06-2006 @ 17:17 :

en generals is flut eigelijk. RA2 is veel beter
Inderdaad, Generals vind ik ook niks.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 21:55
mepsteen
mepsteen is offline
tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush

snappie?
Oud 10-06-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 09-06-2006 @ 22:55 :
tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush tankrush

snappie?
Generals in a nutshell.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 10:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 06-06-2006 @ 17:03 :
Zijn er nog mensen die Generals online spelen, of dat weer gaan doen?
Nee, er zit werkelijk geen tactiek in Generals online behalve wat Mepsteen al beschreef.
Oud 10-06-2006, 18:44
mepsteen
mepsteen is offline
heb eens met zero hour 100+ scudstorms gemaakt
damn dat ging hard
Reageren

Regels voor berichten