Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 15:36
Verwijderd
Ik wil mijn Photoshop CS2 branden zodat ik hem ook kan installeren op de andere computer. Het lijkt allemaal goed te gaan alleen krijg ik als ik Photoshop dan opstart de melding dat er iets fout gegaan is bij aanmelden.
Nou heb ik een beetje zitten speuren tussen die bestanden en als ik mijn account wil activeren kan ik klikken op een bestand met de naam ' almuirsc.dll ' , maar mijn computer heeft geen idee wat een dll bestand is.

Wat kan ik doen zodat mijn Photoshop toch werkt ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 16:39
freyk
freyk is offline
Ik vraag me af welke bestandje je probeert te branden.
  1. Kopieer je de inhoud van photoshop cs uit je program files naar de cd?
  2. Brand je het vanaf een iso/bin/enz
  3. enz
Aangezien je een foutmelding krijgt dat hij een dll mist, neem ik antwoord a aan.

Je kan nog het volgende doen:
  • Alle benodigde bestanden wat hij nodig heeft op je computer opzoeken en dan deze bestanden kopieeren naar de andere computer waar deze bestanden wil gaan zoeken.
  • Installatieprogramma branden en uitvoeren op de computer waar je het wil gaan installeren

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:45
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad, met je map in Program Files te kopiëren enkel kom je er niet. Je zou ofwel moeten nagaan welke DLL's aanwezig moeten zijn (moet wel lukken met FileMon of ProcessExplorer van SysInternals, maar vergt wel enig werk) en die gewoon in dezelfde map gooien als Photoshop. Het alternatief zou misschien ook zijn de installatie te monitoren en dan alle DLL's nagaan.

Het makkelijkste blijft volgens mij nog steeds de installatiebestanden over te zetten, want Photoshop is niet gemaakt om te draaien zonder geïnstalleerd te zijn.

Photoshop CS2 moet trouwens geactiveerd worden, dus zomaar overzetten op een andere pc zal wel moeilijk zijn. Het is trouwens illegaal, maar ja.

En elke Windows computer kan wel met een DLL omgaat, maar de meeste mensen hebben geen programma dat de structuur van een DLL zichtbaar te maken (is ook niet nodig als je geen programma's hoeft te debuggen/testen/...). Kortom: aan een DLL heb je zelf weinig, programma's roepen ze enkel aan omdat ze bepaalde functionaliteit bevatten die ze dan gebruiken. Mocht je computer echt niet om kunnen gaan met alle DLL's, dan kan hij helemaal niet opstarten, want ook Windows maakt gebruik van DLL's. Daar moet je het probleem waarschijnlijk niet zoeken (tenzij de DLL corrupt zou zijn).

Maar verder: geef eens wat meer uitleg, wat heb je JUIST gedaan? Want met de huidige uitleg moeten we zelf wel heel wat gissen, ook de juiste foutmeldingen kunnen belangrijk zijn ("DLL kan niet geladen worden" is iets helemaal anders dan "Kies met welk programma u *.DLL wilt laden").
Oud 07-06-2006, 14:14
TopDrop
TopDrop is offline
Je hebt die Photoshop CS toch ook geinstalleerd op de pc waar ie nu op staat? Hoe heb je dat gedaan dan? Het simpelste is om Photoshop gewoon met de installer te installeren.

Anders moet je inderdaad precies gaan uitzoeken welke dll's hij nodig heeft en waar. Waarschijnlijk zet Photoshop ook nog wat dingen in het register, ik weet niet of die 'van levensbelang zijn'..
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten