Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 19:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dankzij Dwyane Wade, "de beste in de geschiedenis", heeft Miami de eerste NBA-titel in zijn 18-jarige bestaan veroverd. Dinsdagnacht versloeg het de Dallas Mavericks, net als Miami toe aan hun eerste finale, voor de vierde keer. Het werd 92-95.

Na drie nederlagen op rij begon Dallas vol moed aan de opdracht. Nowitzki en co openden beresterk (16-4).

Maar MVP Dwyane Wade, wie anders, bracht Miami opnieuw op titelkoers. De Dallas-fans slikten de terugkeer van Miami (46-49).
Miami had sinds 2002 niet meer gewonnen in Dallas, maar het voelde dat de stunt in de maak was. Jason Terry miste in de slotseconden en Miami bouwde in zijn eerste NBA-finale meteen een feest. Het volgt op de erelijst de San Antonio Spurs op.

Opmerkelijk: Miami is pas het derde team in de geschiedenis van de NBA dat een 0-2-achterstand in de finale weer kan goedmaken. Boston (1969) en Portland (1977) keerden de situatie ook nog om.

Dwyane Wade (24) werd verkozen tot MVP van de finale. In het laatse duel was hij goed voor 36 punten. Voor Shaquille O'Neal was het al de vierde kroon, succescoach Pat Riley is het de vijfde titel.
"Wade is de beste in de geschiedenis"
De man die niet alleen het NBA-seizoen gedomineerd heeft, is zonder twijfel Dwyane Wade. Hij pakte, bijna symbolisch, de laatste rebound.

Eindstand best-of-7:
Dallas - Miami 2-4

Dinsdagnacht:
Dallas - Miami 92-95

Eerdere duels:
Dallas - Miami 90-80
Dallas - Miami 99-85
Miami - Dallas 98-96
Miami - Dallas 98-74
Miami - Dallas 101-100 (n.v.)
Oud 23-06-2006, 21:44
Mitros
Mitros is offline
Is de NBA wel te volgen in Nederland? ik zie er namelijk nooit wat van
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:05
Fides
Fides is offline
Er waren tijden dat ik moeiteloos de spelers van de Lakers en de Bulls kon noemen. Maar ik heb nu nog nooit een wedstrijd van Wade op TV gezien.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:54
Andrew
Andrew is offline
ik woonde in dallas het afgelopen jaar dus ik was voor de mavericks maargoed, als je 4 wedstrijden verliest op een rij in de finale dan weet ik niet of je het wel verdient.. volgend jaar altijd weer een kans ;x
Oud 28-06-2006, 22:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mitros schreef op 23-06-2006 @ 22:44 :
Is de NBA wel te volgen in Nederland? ik zie er namelijk nooit wat van
Ik zie soms wel eens een stukje op de NOS. De rest zit helaas op canal+
Oud 29-06-2006, 02:36
mandark
mandark is offline
bestwel jammer.. coole sport om naar te kijken vooral de NBA
Reageren