Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2006, 05:40
Dott
Dott is offline
ik denk dat het hier wel het meeste thuis hoort.

Om de een of andere reden droom ik de laatste tijd steeds dat mijn vriend vreemdgaat.
En als dat nou 1 of 2 keer gebeurd denk ik, laat maar gaan.. maar de laatste tijd droom ik het iedere nacht!

kan iemand mij dit verklaren? want ik kan wel vinden op internet wat het betkend als je droomt dat je het zelf doet, maar niet als je partner het doet.

Is dit gewoon een angst die zich op deze manier (extreem) uit? of is het iets anders?

HELP!!

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 08:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2006, 07:52
Gothic
Gothic is offline
je bent kennelijk gewoon bang dat ie vreemdgaat...
Oud 17-06-2006, 08:05
Dott
Dott is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-06-2006 @ 08:52 :
je bent kennelijk gewoon bang dat ie vreemdgaat...
Dat valt op zich wel mee ik vertrouw hem wel namelijk... maar ik snap gewoon niet waarom ik er zo vaak over droom... en steeds heel erg in detail, steeds een andere meid
Oud 17-06-2006, 09:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Misschien ben je best wel jaloers? Ook al is het niet nodig, maar dan kun je het nog wel zijn. En dan uit zich dat op zo'n manier in je dromen.

Ik droomde laatst ook iets soortgelijks...niet leuk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:45
Dott
Dott is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 17-06-2006 @ 10:36 :
Misschien ben je best wel jaloers? Ook al is het niet nodig, maar dan kun je het nog wel zijn. En dan uit zich dat op zo'n manier in je dromen.

Ik droomde laatst ook iets soortgelijks...niet leuk
ik ben vrij jaloers, omdat ik 5 ex-en heb die vreemdgingen

en dan sta je meteen al op met zo'n rotgevoel... wat droomde jij dan? als ik mag wetn?
Oud 17-06-2006, 21:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 17-06-2006 @ 11:45 :

en dan sta je meteen al op met zo'n rotgevoel... wat droomde jij dan? als ik mag wetn?
Dan denk ik dat je het droomt omdat je er bang voor bent dat het weer gebeurt. (wat me niet zo raar lijkt na die exen)

Ik droomde dat mijn vriend vreemd ging, nouja vreemdgaan is een groot woord, maar dat hij een ander meisje heel leuk vond en dat hij echt zoiets had van 'jammer voor jou'. En dat ik me daarna heel erg verdrietig voelde (in m'n droom) En toen werd ik wakker.

Het was niet echt gedetailleerd ofzo. Bij mij komt het gewoon voort uit angst dat het zou gebeuren, hoewel er echt totaal geen reden toe is en ik het verder ook nog niet heb meegemaakt.
Maar ik ben gewoon veel te onzeker, dan ga je dat soort dingen denken en er kennelijk over dromen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 22:54
Dott
Dott is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 17-06-2006 @ 22:45 :
Dan denk ik dat je het droomt omdat je er bang voor bent dat het weer gebeurt. (wat me niet zo raar lijkt na die exen)

Ik droomde dat mijn vriend vreemd ging, nouja vreemdgaan is een groot woord, maar dat hij een ander meisje heel leuk vond en dat hij echt zoiets had van 'jammer voor jou'. En dat ik me daarna heel erg verdrietig voelde (in m'n droom) En toen werd ik wakker.

Het was niet echt gedetailleerd ofzo. Bij mij komt het gewoon voort uit angst dat het zou gebeuren, hoewel er echt totaal geen reden toe is en ik het verder ook nog niet heb meegemaakt.
Maar ik ben gewoon veel te onzeker, dan ga je dat soort dingen denken en er kennelijk over dromen.

welcome to my world... Lang leve onzekerheid
mja, helemaal omdat mn vriend best een reputatie heeft... niet zo erg als mn ex.. maar toch..

ik hoop dat dat t is.. omdat ik soms dromen heb die later waar blijken/uit blijken te komen.. maar dat kan ik me bij deze moeilijk voorstellen
Oud 18-06-2006, 00:43
Nienna*
Nienna* is offline
Wat bedoel je met reputatie?

Bij mijn exvriend droomde ik dit héél vaak, maar achteraf blijkt dat mijn grenzeloze vertrouwen in hem ook niet geheel terecht was (denk aan drie maanden geestelijk vreemdgaan)... Ik denk dat het gewoon angst is, in de meeste gevallen. Bij mij zat er ook een stukje intuïtie bij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 06:38
Dott
Dott is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-06-2006 @ 01:43 :
Wat bedoel je met reputatie?

Bij mijn exvriend droomde ik dit héél vaak, maar achteraf blijkt dat mijn grenzeloze vertrouwen in hem ook niet geheel terecht was (denk aan drie maanden geestelijk vreemdgaan)... Ik denk dat het gewoon angst is, in de meeste gevallen. Bij mij zat er ook een stukje intuïtie bij.
reputatie, dat ie nogal bekent staat als een flirt... nou kan ik tegen flirten wel... maar hij is ook veel vreemdgegaan.. al is dat al wel 3 jaar terug..

wat bedoel je met geestelijk vreemdgaan ?
Oud 18-06-2006, 09:19
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 18-06-2006 @ 07:38 :
reputatie, dat ie nogal bekent staat als een flirt... nou kan ik tegen flirten wel... maar hij is ook veel vreemdgegaan.. al is dat al wel 3 jaar terug..

wat bedoel je met geestelijk vreemdgaan ?
Met flirten hóeft niets mis te zijn, maar het moet ook niet te ver gaan.

Met geestelijk vreemdgaan bedoel ik dat ik het idee heb dat hij een ander meisje leuker vond dan dat hij mij vond, maar dat gewoon niet tegen me zijn. Dat je liever bij iemand anders bent dan bij je vriend(in). Ik noem geestelijk vreemdgaan als je gevoelens tegenover een ander persoon dan je vriend(in) koestert en dat verborgen houdt...
Hij zegt nog steeds dat hij niet is vreemdgegaan (zowel lichamelijk als geestelijk), maar omdat hij mijn vertrouwen al eerder beschaamd heeft door niet te vertellen dat hij al drie maanden niet meer verliefd op me was, terwijl ik hem voor 100% vertrouwde, durf ik hem niet te geloven.

Ontopic: dromen hóeft niets te betekenen; meestal is het gewoon angst. Een enkele keer kan het een waarschuwing van je gevoel zijn; in mijn gevoel dus de intuïtie. Mijn vriend was niet helemaal eerlijk tegen me (het is nu dus ook mijn ex).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:14
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Dromen hebben geen reet te betekenen.

Freud en Daniël in de prullebak!
Oud 18-06-2006, 12:24
strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 18-06-2006 @ 11:14 :
Dromen hebben geen reet te betekenen.

Freud en Daniël in de prullebak!
sjuust! je droomt omdat je hersenenen allerlei zintuiglijke informatie krijgen, daarom droom je ook de meest onzinnige dingen soms. Dingen die je meemaakt kunnen een droom wel vorm geven maar dromen hebben geen diepere betekenis wat betreft je gevoelens en gedachtes.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Bloody_tears schreef op 17-06-2006 @ 11:45 :

Lijkt me vrij logisch, dan. Hoewel je, als je wakker bent, prima beseft dat hij dat niet doet, dat je weet dat je hem vertrouwt, speelt toch nog ergens op de achtergrond wel dat wantrouwen dat veroorzaakt is door alle vreemdgaande exen. En omdat je bewust wel weet dat dat onzin is, komt het er 's nachts uit...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:33
Nienna*
Nienna* is offline
Ik denk inderdaad dat het in jouw geval een (stiekeme) angst is.
Je vertrouwt hém wel, maar waarschijnlijk zit in je achterhoofd het wantrouwen door je exen, die je hebben bedrogen. Dat heeft dan niets met hem te maken.

Verder denk ik dat dromen een verwerking van je dag en gevoelens zijn. Toen een goede vriendin van me overleed, kwam ze in elke droom voor, op de voorgrond danwel op de achtergrond. Ze was gewoon overal, wat ik ook deed. Nu is ze weg, ik denk omdat ik het nu meer heb verwerkt. Ik droom ook vaak dat mijn vader doodgaat, maar die is hartpatiënt en ik zit in therapie om dat te verwerken, dus dat valt ook eenvoudig te verklaren.
Precies zoals bij jou: de angst zit er, al is het misschien niet op de voorgrond.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:08
Dott
Dott is offline
okee, bedankt allemaal hier heb ik echt wat aan
ik voel me al een stuk beter... dank jullie
Oud 19-06-2006, 23:28
jolijn73
jolijn73 is offline
ik denk dat je gewoon bang bent voor verlies.

en ik denk dat je bij 5 exen die vreemdgaan mag spreken van een ware epidemie. zoek je onbewust naar een bepaald type man?
Oud 20-06-2006, 07:40
Dott
Dott is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 20-06-2006 @ 00:28 :
ik denk dat je gewoon bang bent voor verlies.

en ik denk dat je bij 5 exen die vreemdgaan mag spreken van een ware epidemie. zoek je onbewust naar een bepaald type man?
je zou het bijna gaan denken he?
Reageren

Regels voor berichten