Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 11:04
Kampioen JA3
Kampioen JA3 is offline
Ik vindt dit een echte een domme plan van minster van natuur en wetenschappen. laten ze ergens anders die snelweg aanleggen.
Ze zijn volgens mij van de pot gerukt. Ik ben er dus helmaal niet mee eens.

Dit is mijn stelling.

wat is hiervoor de oplossing?

En hoeveel gaat dat kosten groetjes herm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2006, 11:21
indigo
indigo is offline
Naardermeer . En: ik vind het belachelijk, natuurgebied is net op orde qua waterhuishouding enzo. Laat ze liever meer geld stoppen in het openbaar vervoer. (16-17 juni ofzo is er ook een nachtwake daar tegen A6-A9 ).
Oud 09-06-2006, 11:38
Krynn
Krynn is offline
Ben ik zo ontzettend tegen...

...het Naardermeer is cultuurhistorisch gezien heel waardevol: Natuurmonumenten is erdoor ontstaan, Nescio zwierf in dat gebied rond en schreef erover. Wat vaak niet in het nieuws komt is dat verderop het traject het recreatiegebied De Hoge Dijk eraan gaat (mijn zwemmeertje! en dat van veel anderen) en ook de ecologische schade voor het Geingebied (Mondriaan haalde daar z'n inspiratie vandaan, tis d'r nog steeds prachtig) is groot.

En waarvoor al die schade aangericht?

Zodat mensen uit Almere 10 minuten eerder op Schiphol kunnen zijn.
Zodat mensen uit Flevoland weer een extra reden hebben (goeie wegen!) de auto te pakken en nog meer files te veroorzaken. Steek die miljarden vooral niet in het spoor, dat heb je immers net geprivatiseerd, waarom zou je dat dus nog als alternatief zien. Twee, misschien vier treintjes per uur is meer dan genoeg toch?
Zodat de vriendjes van de dames en heren politici weer een vette opdracht binnen hebben voor de komende jaren.

Daarom gaan ze straks de streek vernachelen waar ik geboren en getogen ben. Ze hebben de statistieken nu namelijk zo gemanipuleerd dat de kosten een miljard lager uitvallen dan bij elke andere variant.

*zucht*

Hebben ze dan niks van de Betuwelijn geleerd?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 14:12
biep
biep is offline
Citaat:
indigo schreef op 09-06-2006 @ 12:21 :
Naardermeer . En: ik vind het belachelijk, natuurgebied is net op orde qua waterhuishouding enzo. Laat ze liever meer geld stoppen in het openbaar vervoer. (16-17 juni ofzo is er ook een nachtwake daar tegen A6-A9 ).
helemaal mee eens.

enne... als het daar beter doorstroomt komt 2km verderop weer en knelpunt, dus t heeft ook weinig zin in mijn ogen.
Oud 09-06-2006, 14:50
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Kampioen JA3 schreef op 09-06-2006 @ 12:04 :
minster van natuur en wetenschappen.
uhm?
Oud 11-06-2006, 07:43
wizkid
wizkid is offline
Offtopic reacties weggehaald
Oud 11-06-2006, 20:10
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Krynn schreef op 09-06-2006 @ 12:38 :
Ben ik zo ontzettend tegen...

En waarvoor al die schade aangericht?

Zodat mensen uit Almere 10 minuten eerder op Schiphol kunnen zijn.
Zodat mensen uit Flevoland weer een extra reden hebben (goeie wegen!) de auto te pakken en nog meer files te veroorzaken. Steek die miljarden vooral niet in het spoor, dat heb je immers net geprivatiseerd, waarom zou je dat dus nog als alternatief zien. Twee, misschien vier treintjes per uur is meer dan genoeg toch?
Ik woon zelf ook in Almere, en die weg is er dus echt voor om mensen 10 min eerder in schiphol te laten zijn. Almeerders wonen in een stad met 170.000 inwoners en 1 weg. Om naar je werk te gaan staan er elke dag ellenlange files, en in de stad zelf is geen werkgelegenheid. Je moet dus gewoon naar je werk toe, en op een gegeven moment slibt het dicht, daarom willen ze die weg. Zodat Almere weer bereikbaar is!

Het OV is op dit moment geen alternatief(voor iedereen dat gaat roepen). De trein is in de spits al overvol en er kan amper iemand bij, laat staan die hele file van Almere naar A'dam.
Daarbij hebben Almeerders net zoveel recht op goede bereikbaarheid als andere stedelingen, want waarom zou een Almeerder wel elke dag moeilijk moeten doen met het OV een iemand uit bv Bussum niet? Niet alle plekken zijn evengoed bereikbaar met bus/trein en het is ook erg duur voor vele mensen. Zeker als je ook een auto onderhoudt.

Nu word er in Almere een nieuw stadsdeel gerealiseerd waar weer heel veel mensen in komen te wonen, voor de bereikbaarheid is dat funest. Er MOET gewoon een oplossing komen voor dit probleem. Ik zeg niet dat het deze weg moet zijn, maar simpelweg roepen dat die Almeerders allemaal vet verwend zijn en maar 10 min langer moeten reizen is veels te kort door de bocht. Dit probleem mag gewoon niet worden onderkend.
Ons gezin heeft dit opgelost door naar Amstelveen te verhuizen

Laatst gewijzigd op 11-06-2006 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 09:53
Krynn
Krynn is offline
Ik ben vooral kwaad om het feit dat die andere oplossingen worden genegeerd (verbreding huidige wegen, investeringen in beter openbaar vervoer, en de beste nog wel: meer werkgelegenheid creeëren in jouw regio) dan dat ik Almeerders hun bereikbaarheid misgun.

Al kan ik daar wel een paar lullige opmerkingen over plaatsen...de meesten hebben van doen met goedkope huizen

Laatst gewijzigd op 12-06-2006 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:21
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Krynn schreef op 12-06-2006 @ 10:53 :

Al kan ik daar wel een paar lullige opmerkingen over plaatsen...de meesten hebben van doen met goedkope huizen
Juist omdat de huizen in Almere mooi en nieuw en goedkoop zijn, is het zo belangerijk dat Almere bereikbaar is. In Nederland is er een woningnood! Er zijn niet genoeg goedkope woningen en Almere is een ideale plek om aan die vraag te voldoen, mits het bereikbaar is. En ja niet iedereen heeft het geld om in een dik huis bij het naardermeer te gaan wonen.
Opzich is Almere zelf wel goed te bereiken met het OV, er zijn 5 treinstations, iedere Almeerder woont max 5 min lopen van een bushalte, 8x p/u een trein, speciale busbaan, elke 7min een bus. Het probleem zit het in de bereikbaarheid van de plekken met werkgelegenheid zoals allerhande industrietereinen in Amsterdam. Niet in Almere zelf. Ook is de prijs van vervoer met OV een probleem.
Oud 13-06-2006, 08:38
Krynn
Krynn is offline
Snap ik allemaal. Ik heb zelf ook het geld niet om te blijven wonen in het dorp waar ik geboren ben. Ik woon nog steeds bij m'n ouders...in een arbeidershuisje van rond 1900, dat ze ruim 25 jaar geleden kochten voor 100.000 gulden. Nu is het voor de onroerend zaak belasting getaxeerd op 270.000 euro...en zoveel is er in de tussentijd niet mee gebeurd.

Waarom? Mijn huis ligt tien minuten fietsen van het AMC af, en het is vanuit mijn dorp 20 minuten met de trein naar het centrum van Amsterdam. Ideaal! Als je in Osdorp woont ben je met de tram nog langer onderweg! En in tegenstelling tot Osdorp zul je hier geen flats vinden...

Wat denk je dat er met de huizenprijzen in het oh zo mooie en groene Almere gaat gebeuren als die verbindingen met Amsterdam verbeteren?

*zucht*

Maar dat is een beetje een zijspoor. Je hebt me nog steeds niet verteld waarom de mensen naar Amsterdam moeten, en niet de industrieterreinen naar Almere?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten