Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Sacrilege,
Het verschilt heel erg wat je voor het totaal bedrag kwijt bent. Als je naar een reptielendierenzaak gaat zul je ongeveer dit kwijt zijn: (bron: www.hch.nl, prijslijsten) standaard normaal terrarium (l/b/h) 100 40 50 € 145.00 Namiba Terrarium, rood, middel 0118 5 kg € 7.79 (en dat dan een aantal keer want 5kg is niet zoveel) Exoterra Woestijnschuilrots, middel PT-2300 36*17*22cm € 10.95 Exoterra Woestijnschuilrots, groot PT-2310 46*17*31.5cm € 17.95 Een nepcactus kost bijvoorbeeld tussen de 7 en de 10 euro. Kunstplanten tussen de 2,5 en 20 euro ongeveer (per stuk) Want een beetje aankleding is ook wel leuk. ff zien, dan moet er nog een waterbak in (al drinken baardagamen liever druppelend water) dus dat zal ongeveer in zo'n zaak ook 15 euro kosten, en baardagamen hebben ook UV licht nodig wat daar al gauw zo'n 20/30 euro kan kosten. En daarnaast komt natuurlijk nog al het voer ![]() Ik denk dat je het beste even kunt kijken op een terrarium of reptielenbeurs, daar zijn de spullen een (héél) stuk goedkoper. Terraria van bovengenoemde maten worden daar tussen de 60 en de 80 euro wel verkocht. Ook alle benodigdheden zijn daar stukken goedkoper, UV-lampen heb ik daar nog gekocht voor 6,50 euro. Hier een paar handige links waar je eens op kunt kijken: www.terrariumplaza.nl www.dragonyard.nl/ http://forum.dierenparadijs.be/ www.reptielenforum.nl www.hch.nl www.snakes.nl Vooral reptielenforum en dierenparadijs zijn wel interessant als je geïnteresseerd bent in meerdere soorten reptielen en eens rond wilt kijken. HCH.nl (Herpetologisch Centrum Holland) heeft wel wat informatie omtrent prijsstandaards al weet ik niet zeker of die helemaal up-to-date is. Dragonyard is een site speciaal voor baardagamen. Als je je op een van deze sites aanmeld kun je ook vragen stellen en advies krijgen van mensen die er echt in bezig zijn, ik zit zelf meer in de slangenkant van de reptielenhobby. Oja, voor ik het vergeet, onderaan het forum van reptielenforum.nl staat een lijst met evenementen als het goed is, daar staan de komende beurzen. Op 8 oktober en 5 november (dacht ik) zijn er nog 2 grote reptielenbeurzen. Heel veel succes, en ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Groeten, Silverwolf.
|
![]() |
|
|