Je maakt geen gebruik van perspectief bij de gele tegels op de grond, dat is wat me het eerst opviel. En dat is toch wel de basis, dus ik zou een paar tutorials opzoeken of in wat boeken kijken om te checken hoe je dat moet doen. Nu wordt heel veel van de diepte er door weggenomen, wat zonde is, op zich.
Het tweede wat mij opviel, het water. Waarom valt het alleen aan de achterkant van het fontein en niet aan de voorkant? Water is in principe doorzichtig, ja, maar ten eerste houd je je daar niet aan want bij de achterkant gebruik je heel overduidelijk blauw - en ten tweede, zelfs als je het doorzichtig wil doen, dan nóg moet je rekening houden met vervorming van wat er achter zit, breken van het licht en lichtval, etc.
Zoals hier. Dat zonnetje oid boven de fontein vat ik ook niet. Wat is het? Wat doet het daar? Is het een magische fontein ofzo? Is het 'n een of ander mythisch iets dat in het water woont? Is het gewoon een zon? Een stuk goud, drijvend op de fontein? Deel van de fontein zelf?
En ja, dan nog het kasteel. Ik vind het er niet uitzien als een kasteel, eerlijk gezegd, eerder als een muur met twee verkeerd getekende of dubieus geplaatste torens er achter. Die indruk wordt versterkt doordat je het licht van voren en een stukje naar rechts hebt laten komen, wat te zien is aan de schaduwen. Ennnn, de bomen die achter het kasteel staan lijken ook een schaduw te hebben, waardoor het lijkt alsof zij pal achter die muur staan en de schaduw daarvan op hen valt. Ook zijn de bomen vrij groot, dus lijkt die aannamen, die je vaak niet eens bewust doet, nog waarschijnlijker.
Nouja, en de stenen zijn allemaal ongelijk, lopen zelfs scheef, de torens lijken erg vreemd aan het kasteel te zijn vastgemaakt, het kasteel heeft helemaal geen kasteelvorm maar meer, tja, wederom een muur dus.. Hmm.
Oh, tussen het water van de fontein en de muur (als je het vlak bekijkt) zit een heel stuk wit. Hoort dat? Ik snap de functie ervan niet echt, de stenen zijn wel afgerond daar maar ehhh.
En ik vind het wel vreemd, want de voorgrond en de onderkant oid van de fontein vind ik wél weer heel goed gedaan, dus dan verwacht je wel een uber-achtergrond.

Je zorgen maken over de aandachtspunten hoefde in dit geval ook niet, omdat de kikker op de voorgrond staat, vrij groot is, en daarbij ook nog eens ergens rondom het midden van de tekening zit - het eerste punt waar mensen kijken, doorgaans.
Nouja, ehh, ik zou dus zeggen - de volgende keer meer letten op hoe je je achtergrond inricht. Want inderdaad, gewoon een groen of blauw vlak zou stukken gaver zijn dan wat je nu hebt. Onthoud, een matige achtergrond kan de meest briljante voorgrond volkomen vergallen.