Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 15:11
mara18
mara18 is offline
Hallo allemaal,

Zijn hier mensen die ervaringen of bedenkingen hebben bij een huis delen met iemand van het andere geslacht (niet je vriend of vriendin!), tijdens de studententijd?

Alvast bedankt

Charlotte
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 15:13
M'ne
M'ne is offline
ervaringen? op welk gebied?
Oud 21-05-2006, 15:16
Neiu
Neiu is offline
Uh nee, dat doe ik nu anderhalf jaar. Aangezien we allebei een eigen kamer hebben en niet samen slapen kan ik ook weinig bedenkingen verzinnen. Het gaat prima overigens
Edit: Hij weet veel van computers en hij heeft een dvd-speler en een senseo en ik niet, dat is ook goed nieuws.
O ja, ik kende hem niet voordat we huisgenoten werden.
Oud 21-05-2006, 15:17
__
__ is offline
afgezien van het feit dat het me sowieso niet echt optimaal lijkt om je studententijd beginnen te delen met iemand die je daarvoor al kent enzo, lijkt me fijner om in je eentje eerst nieuwe vrienden te maken enzo. maar goed, zo zie ik dat. weet trouwens niet eens of dat zo is in jouw situatie hehe, nouja, dat terzijde dus. maar goed, verder lijkt het me totaal geen bezwaar om met een gewone vriend een huis te delen hoor, lijkt me eerder relaxed. als het met een gewone vriendin kan, moet het ook met een gewone vriend kunnen vind ik. ik denk dat het met een vriend zelfs wel relaxter kan zijn dan met een vriendin. ik zou het iig niet per se niet doen omdat ie toevallig van het andere geslacht is.

heb je trouwens een vriend ofzo en dat je je hier dan misschien schuldig over voelt of dat niet?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:25
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Werkelijk ervaring met samenwonen met 1 iemand van het andere geslacht heb ik niet, er wonen namelijk ook nog andere mensen bij. Maar 1 van de jongens met wie ik in dat studentenhuis woon is de afgelopen 2 jaar wel een van m'n beste vrienden geworden, en we hangen dan ook regelmatig op elkaars kamers rond. Moesten we opeens van kot moeten veranderen (we hebben wel eens ruzie met de bazin ) zou ik met hem iets samen zoeken of een appartementje huren samen.
Ik denk niet dat het zoveel verschil maakt of je nu met een mannelijke of een vrouwelijke vriend(in) gaat samenwonen, je moet gewoon weten wat je kunt verwachten. De persoon met wie je gaat samenwonen moet in de eerste plaats een karakter hebben waar jij mee kan leven. 2 Mensen van het andere geslacht kunnen wel samenwonen zonder dat er seksuele spanningen hoeven te zijn, maar als die jongen bv al gevoelens voor je heeft gehad zou ik het afraden, dat zou vervelende situaties creëren als je (toekomstige) vriend langskomt. Dus dat hangt een beetje af van hoe je jezelf voelt bij die vrienschap en hoe die ander erover denkt. Als je je vanaf het begin er al een beetje ongemakkelijk bij voelt is het natuurlijk af te raden.

Overigens, als je samen een huis deelt (of bij een appartement geldt dat eigenlijk ook) heb je verschillende kamers. Als je even behoefte hebt aan je privacy kun je je makkelijk terug trekken. Maar dat geldt volgens mij ook als je met iemand van hetzefde geslacht samenwoont..
Oud 21-05-2006, 16:05
Toet0r
Toet0r is offline
mijn exvriendje heeft ongeveer een half jaar samen een huisje gedeelt met een goeie vriendin van hem en dat vonden ze allebei wel gezellig
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 16:30
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 21-05-2006 @ 17:05 :
mijn exvriendje heeft ongeveer een half jaar samen een huisje gedeelt met een goeie vriendin van hem en dat vonden ze allebei wel gezellig
Was dat gelijk de reden dat het je exvriend is
Oud 21-05-2006, 16:48
WolterB
WolterB is offline
Ik heb er voor het begin van dit studiejaar over nagedacht, maar omdat zij al snel erachter kwam dat dit niet haar studie was, is het niet doorgegaan.

Verder zijn we er totaal niet bang voor geweest dat dit 'verkeerd' af zou kunnen lopen of wat dan ook. Goede vriendschap kan hier heus wel tegen.
Oud 21-05-2006, 16:48
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 21-05-2006 @ 17:30 :
Was dat gelijk de reden dat het je exvriend is
haha nee, dat meisje had ook al jaren een vriend (wat ook weer een vriend van mijn exvriendje is) en ze zijn gewoon al jaren goed bevriend, dus dat kon ik prima vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:05
mara18
mara18 is offline
Citaat:
__ schreef op 21-05-2006 @ 16:17 :
afgezien van het feit dat het me sowieso niet echt optimaal lijkt om je studententijd beginnen te delen met iemand die je daarvoor al kent enzo, lijkt me fijner om in je eentje eerst nieuwe vrienden te maken enzo. maar goed, zo zie ik dat. weet trouwens niet eens of dat zo is in jouw situatie hehe, nouja, dat terzijde dus. maar goed, verder lijkt het me totaal geen bezwaar om met een gewone vriend een huis te delen hoor, lijkt me eerder relaxed. als het met een gewone vriendin kan, moet het ook met een gewone vriend kunnen vind ik. ik denk dat het met een vriend zelfs wel relaxter kan zijn dan met een vriendin. ik zou het iig niet per se niet doen omdat ie toevallig van het andere geslacht is.

heb je trouwens een vriend ofzo en dat je je hier dan misschien schuldig over voelt of dat niet?
Ja ik heb al een paar jaar een vriend, vandaar ook wel dat het idee me eerst een beetje eigenaardig leek.

Ik ken de jongen in kwestie eigenlijk nog maar een jaar. We studeren allebei logopedie, vandaar.

Onze karakters verschillen echter wel sterk. Hij is meer een fuifbeest terwijl ik toch wel veel sterker begaan ben met mn studies. Ik vraag me dan ook af of dit geen vervelende situaties zou met zich meebrengen.
Dit bedoel ik dan ook vooral met mijn vraag naar ervaringen

Al heel erg bedankt voor de reacties! Andere reacties nog steeds welkom
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:23
Antubis
Antubis is offline
Ik denk er over na, aangezien ik van zijn kant ook te horen heb gekregen dat hij wat problemen thuis heeft, en ook wel interesse heeft om uit huis te gaan.

Offtopic: Zit hier een bepaalde leeftijdsgrens aan, of wanneer je gaat studeren oid??
Oud 21-05-2006, 20:33
snoopy
snoopy is offline
Ik ben met m'n beste vriend op zoek naar een huisje, dus in mijn opinie kan het
Oud 21-05-2006, 21:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 21-05-2006 @ 16:25 :
Werkelijk ervaring met samenwonen met 1 iemand van het andere geslacht heb ik niet, er wonen namelijk ook nog andere mensen bij. Maar 1 van de jongens met wie ik in dat studentenhuis woon is de afgelopen 2 jaar wel een van m'n beste vrienden geworden, en we hangen dan ook regelmatig op elkaars kamers rond. Moesten we opeens van kot moeten veranderen (we hebben wel eens ruzie met de bazin ) zou ik met hem iets samen zoeken of een appartementje huren samen.
Ik denk niet dat het zoveel verschil maakt of je nu met een mannelijke of een vrouwelijke vriend(in) gaat samenwonen, je moet gewoon weten wat je kunt verwachten. De persoon met wie je gaat samenwonen moet in de eerste plaats een karakter hebben waar jij mee kan leven. 2 Mensen van het andere geslacht kunnen wel samenwonen zonder dat er seksuele spanningen hoeven te zijn, maar als die jongen bv al gevoelens voor je heeft gehad zou ik het afraden, dat zou vervelende situaties creëren als je (toekomstige) vriend langskomt. Dus dat hangt een beetje af van hoe je jezelf voelt bij die vrienschap en hoe die ander erover denkt. Als je je vanaf het begin er al een beetje ongemakkelijk bij voelt is het natuurlijk af te raden.

Overigens, als je samen een huis deelt (of bij een appartement geldt dat eigenlijk ook) heb je verschillende kamers. Als je even behoefte hebt aan je privacy kun je je makkelijk terug trekken. Maar dat geldt volgens mij ook als je met iemand van hetzefde geslacht samenwoont..
Offtopic: In welk jaar zit je? En kom je vaak in Politika-Kaffee?
Oud 22-05-2006, 08:49
Pruts0r
Pruts0r is offline
Als de vriendschap goed genoeg is, wrom dan niet
Oud 22-05-2006, 11:03
Mephisto
Mephisto is offline
ik heb 2 vrouwlijke huisgenoten, en dat werkt prima

zij maken het huis schoon, ik draai nieuwe lampen erin en fix wat computerprobleempjes enzo
Oud 22-05-2006, 11:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoeft denk geen problemen te geven. Wil volgend jaar gaan samenwonen met mijn beste vriend (gwoon samen huisje zoeken enzo) en denk dat dat prima zal gaan.
Oud 26-05-2006, 14:45
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
dat heb ik ook gedaan, met een goeie vriend in een huisje, ging prima, leverde totaal geen problemen op..
Oud 26-05-2006, 16:09
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 21-05-2006 @ 22:36 :
Offtopic: In welk jaar zit je? En kom je vaak in Politika-Kaffee?
in mijn 2e jaar.. en ja daar kom ik vrij vaak jij ook?
Oud 26-05-2006, 18:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 26-05-2006 @ 17:09 :
in mijn 2e jaar.. en ja daar kom ik vrij vaak jij ook?
De laatste maanden wat minder, maar vorig jaar bvb elke week wel 'n keer of twee. Sabbe, tapster daar, is de vriendin van beste kameraad, vandaar.
Oud 26-05-2006, 20:25
Verwijderd
Uhm, ik woon in een huis met onder andere jongens, maar dat zijn geen vrienden. Gaat prima trouwens, de twee jongens worden volkomen ondergesneeuwd door de zeven meiden

Ga misschien bij een goede vriendin in huis wonen, maar daar wonen wederom ook andere mensen bij. Ik vermoed dat het geen problemen gaat opleveren, eerlijk gezegd - het is niet alsof je dan plotseling continu bij elkaar op de lip zit...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 20:30
Dexter_M
Dexter_M is offline
Ik woon nu al 4 weken samen met een goede vriendin van me.
En me ex vriendje woont bij me, we zijn steeds erg goede vrienden.
En het gaat nog steeds goed en veel lol met elkaar.

Laatst gewijzigd op 26-05-2006 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 21:49
mara18
mara18 is offline
Blijkbaar toch nog wel wat mensen die samenwonen...

Heeft er niemand van jullie het probleem dat de ene veel meer studeert tijdens het jaar dan de andere, zodat er op dat vlak ergernissen ontstaan?
Dat de karakters dus toch wel grondig verschillen zeg maar.

En heb je nog wel een beetje privacy, of weet je altijd van mekaar waar de andere ergens uithangt?

Sorry, veel vragen, maar ik wil zeker zijn van mijn zaak
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:20
Th0masz
Th0masz is offline
Citaat:
mara18 schreef op 21-05-2006 @ 18:05 :
Ja ik heb al een paar jaar een vriend, vandaar ook wel dat het idee me eerst een beetje eigenaardig leek.

Ik ken de jongen in kwestie eigenlijk nog maar een jaar. We studeren allebei logopedie, vandaar.

Onze karakters verschillen echter wel sterk. Hij is meer een fuifbeest terwijl ik toch wel veel sterker begaan ben met mn studies. Ik vraag me dan ook af of dit geen vervelende situaties zou met zich meebrengen.
Dit bedoel ik dan ook vooral met mijn vraag naar ervaringen

Al heel erg bedankt voor de reacties! Andere reacties nog steeds welkom

Hoe is jou vriend eronder dan? Ik zou het echt no way relaxed vinden als mijn vriendin met een andere kerel zou gaan samen wonen.. Niet dat ik haar niet zou vertrouwen, maar het idee is toch niet echt heel geweldig.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
mara18 schreef op 27-05-2006 @ 22:49 :

Heeft er niemand van jullie het probleem dat de ene veel meer studeert tijdens het jaar dan de andere, zodat er op dat vlak ergernissen ontstaan?

En heb je nog wel een beetje privacy, of weet je altijd van mekaar waar de andere ergens uithangt?

je hoeft toch niet samen te studeren? dus waarom zou dat een probleem zijn?

en volgens mij wonen de meeste studenten met anderen in een huis.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:57
Verwijderd
Je hoeft toch niet telkens samen te zijn? Als jij wil studeren, dan ga je dat lekker doen, wil je vriend dan tv kijken, dan vermaakt hij zich vast prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 23:57
Verwijderd
moet er niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:05
vidaaa
vidaaa is offline
Je moet gewoon goede afspraken maken vooraf en als je niet wil dat je huis elke nacht vol zit met zatte kerels van 23 dan zou ik het er van tevoren even met hem over hebben.
Oud 07-06-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
mara18 schreef op 27-05-2006 @ 22:49 :

Je hebt toch je eigen kamer(s)? En je spreekt gewoon af dat je tijd voor jezelf wilt. Als ik bij die vriendin in huis woon (het gaat door, olee!), gaan we natuurlijk gewoon onze eigen gang. We kunnen bij de ander aankloppen, maar het is niet te vergelijken met bij je ouders wonen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 17:26
lieve
lieve is offline
Neen totaal niet!

Kan wel fun worden denk ik. Mss wel het begin van iets moois.

Good luck!
Oud 10-06-2006, 17:32
Verwijderd
ik heb een tijdje bij een (toen goede) vriend van me in huis gewoond. ging goed, tot zijn vriendin (wat ook een vriendin van mij was, al eerder dan dat zij een stel waren) jaloers begon te worden omdat wij dingen samen deden. als zij er was, was de sfeer ineens echt rot. dus tsjah dat was het einde van twee vriendschappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten