Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2006, 07:36
Stefanie
Stefanie is offline
Sinds gister is dmv cardio een programma bij mij aangemeten voor fitness. Daaruit kwam dat ik op een hoge hartslag moet trainen (tussen de 156-172) om genoeg inspanning te leveren en mn conditie te verbeteren en af te vallen. In de week moet ik 30 punten halen om aan dat 'doel' te komen.

Nu vroeg ik me af;

Na hoeveel tijd (weken) trainen kun je al verschil zien en dan bedoel ik niet op de weegschaal, maar echt 'zien'?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:50
Vip3r
Vip3r is offline
Kun je niet zeggen. Ligt eraan wat je met je voeding doet. Dat is nog belangrijker dan het trainen zelf.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 07:53
Verwijderd
Geduld is een schone keuken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:55
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 13-06-2006 @ 08:50 :
Kun je niet zeggen. Ligt eraan wat je met je voeding doet. Dat is nog belangrijker dan het trainen zelf.
Heb je misschien nog tips?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:15
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Je moet krachttraining doen. Dan bouw je spieren op, en die verbranden in rust veel meer vet dan dat je nu doet. Ik ben met 20 minuten cardio en 1 uur krachttraining per dag 3 kledingmaten kleiner geworden vorig jaar, en misschien maar 5 kilo lichter. Ging van maat 42 naar 36 toen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:09
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-06-2006 @ 09:55 :
Hoe fanatiek denk je te zijn en hoe makkelijk kun je van lekkere dingen afblijven?

Je bent een vrouw en mijn ervaring daarmee is dat ze het niet altijd even leuk vinden om zoveel te moeten trainen en tegelijkertijd van lekker dingen af moeten blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:31
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 13-06-2006 @ 12:15 :
Je moet krachttraining doen. Dan bouw je spieren op, en die verbranden in rust veel meer vet dan dat je nu doet. Ik ben met 20 minuten cardio en 1 uur krachttraining per dag 3 kledingmaten kleiner geworden vorig jaar, en misschien maar 5 kilo lichter. Ging van maat 42 naar 36 toen.
Wat voor krachttraining doe je precies? Ik wil binnenkort ook gaan fitnessen vandaar Wissel je het met elkaar af, bv eerst 10 minuten cardio, half uurtje kracht?
Oud 13-06-2006, 17:01
Stevill
Stevill is offline
"Schoon" en mager eten, verdeel het wat meer liever 6 kleine porties ipv 3 grote eten per dag.
Oud 13-06-2006, 17:47
synclinorium
synclinorium is offline
Ik heb ook een tijdje cardio gedaan. Ik viel niet veel af maar mijn conditie werd wel een stuk beter. In combinatie met een dieet val je vast wel af denk ik.
Oud 19-06-2006, 19:40
botervleug
botervleug is offline
Binnen drie weken zullen mensen die je goed kennen het verschil al zien, dan wordt je al strakker. Als je je programma volgt kun je het een aantal weken later ook al zien (ook aan kleding)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:01
Siren
Siren is offline
Ik merk zelf nogal snel het verschil. Maar het ligt eraan hoe je het doet/hoe vaak en hoe je eet.
Nu in de vakantie ga ik meestal 's ochtends 3 keer in de week hardlopen (30 min) en steppen (15 min) En voor de rest fiets ik overdag ook nog wel enzo, maar niet echt voor sport.
En 's avonds 3 keer in de week doe ik krachttraining samen met mijn vriend (weet er gelukkig veel van af ) en dat dan meestal een uurtje en elke dag 2 andere spiergroepen. Ik doe dan 3 sets van 12-15 herhalingen en per spiergroep 3 apparaten of oefeningen.
Hierbij let ik dan wel op hoe ik eet. Ik heb ook een boek gekocht over voeding en sport wat heel erg handig is.
Dit schema doe ik nu een maand en ik ben bij mijn taille 4 cm kwijt en 3 kilo afgevallen. Hiervoor heb ik ook al 6 maanden op die manier gesport, maar door tijdgebrek de laatste maanden niet echt intensief.

Als je niet zoveel tijd hebt als ik kun je ook eerst 40 minuten krachttraining doen en daarna cardio. Cardio kun je beter na de krachttraining doen. En dat dan 3 keer in de week ofzo.

Misschien heb je hier wat aan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:45
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-06-2006 @ 09:55 :
ik heb echt een geweldig boek over vetverbranding.. als je wil kan ik het sturen, staat ook alles over cardio in

(eventuele liefhebbers moeten maar een pm sturen..)
Oud 20-06-2006, 15:58
Ndimension
Ndimension is offline
Bffm?
Oud 20-06-2006, 16:09
Hulk
Hulk is offline
jup
Oud 20-06-2006, 16:15
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Ik merkte verschil op de weegschaal binnen 2 weken, en ik kreeg van mensen na 4 weken opmerkingen te horen als 'ben je afgevallen?' Nu moet ik het alleen nog zien vol te houden..
K fitness (vooral cardio, beetje krachttraining (buikspieren!)) twee keer per week en let op wat ik eet.
Succes!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten