Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 09:01
toilet duck
toilet duck is offline
Afgelopen maandag ben ik weer eens naar een briljant concert geweest. Eigenlijk hoef ik over het concert van Saybia weinig te vertellen. Ze waren namelijk weer net zo briljant als in 013 vorig jaar. De sound was iets harder. Dat hoorde je terug in de nummers van de nieuwe cd (gaan ze nu aan werken) die ze speelden en aan de manier waarop ze oude nummers speelden (goede voorbeelden zijn Miracle in July en Come on Closer). Hoogtepunten waren het nieuwe nummer Soldier, Bend the Rules en the non-album track Come on Closer. Daarnaast was de uitvoering van I Surrender (samen met de zangeres en gitarist uit het voorpogramma) erg mooi. Uiteraard wil ik hiermee geen afbreuk doen aan de overige nummers. Er werd weer een mooie balans gevonden tussen nummers van Second You Sleep, These are the Days en nummers van de aankomende cd (een stuk of vier daarvan). Daarnaast vertelde de zanger tussendoor wel wat 'persoonlijke' dingetjes bij de nummers en dat zorgde er mede voor dat er een persoonlijke sfeer in het knusse Paradiso ontstond.

Dan alleen nog even iets over het voorprogramma. We mochten met z'n allen 'genieten' van de zangeres van Kindred and the ... (vond ze niet interessant genoeg om de naam te onthouden of naderhand op te zoeken) of zo... Kindred (ik gok dat de zangeres zo heette) werd vergezeld van haar eigen akoestische gitaar en de gitarist van haar band met een elektrische gitaar. Nou ja, je kunt zelf wel bedenken hoe het klinkt als een vrouw mooie gevoelige liedjes zingt met haar akoestische gitaar en die kerel speelt er telkens gitaarsolo's bij. Het was niet om vrolijk van te worden. Ja, ze kan mooi zingen. Ja, hij speelt goed gitaar. Maar dit leek werkelijk nergens op! Ik stel voor dat ze voortaan of alleen haar laten optreden met akoestische gitaar, of dat ze er een toetsenist naast zetten, of dat ze gewoon met de hele band spelen, dan mag hij van mij soleren want die wil.

Nou ja, die zijn mijn 2cts over het concert van Saybia. Het lijkt me leuk om ook iets te lezen over de ervaringen van andere bezoekers! We stonden trouwens ongeveer op de vierde rij in het midden beneden. We waren met drie jongens en een klein blond meisje...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 00:08
antigone
antigone is offline
kutband, vind ik.

wat voor persoonlijke dingen vertelde de zanger die de persoonlijke sfeer in het knusse paradiso bevorderden ?
Reageren

Regels voor berichten