Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 12:35
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik ga binnenkort met werkweek naar Barcelona... Nu vraag ik me af of er mensen zijn die hier ook geweest zijn en me er iets over kunnen vertellen? Ik ben 18 jaar en ben alleen nog maar binnen Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk (Disneyland) geweest... Dus ik heb geen idee hoe Spanje is. Spreken ze er ook engels? Word je snel lastiggevallen als je blond bent? Hoe ver is een busreis Amsterdam - Barcelona ongeveer? Zijn er nog andere dingen die je typisch in Spanje kan verwachten?
Oud 03-10-2006, 12:55
Dani_Cortez
Dani_Cortez is offline
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 03-10-2006 @ 13:35 :
Ik ga binnenkort met werkweek naar Barcelona... Nu vraag ik me af of er mensen zijn die hier ook geweest zijn en me er iets over kunnen vertellen? Ik ben 18 jaar en ben alleen nog maar binnen Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk (Disneyland) geweest... Dus ik heb geen idee hoe Spanje is. Spreken ze er ook engels? Word je snel lastiggevallen als je blond bent? Hoe ver is een busreis Amsterdam - Barcelona ongeveer? Zijn er nog andere dingen die je typisch in Spanje kan verwachten?

Heeyyyyy,,,

nou ik ga je wat vertellen over Barcelonaa,,,

ik ben er elke jaar en het is een heelee mooie plek ook culturelisch gezien fantastisch, een aanrader is zeker de Sagrada Familia , die grote kerk waar ze all 120 jaar aan bezig zijn en nog heel lang aan bezig zullen zjin,, En spanjaarden zijn heel vriendelijk en je vroeg of ze engels spreken, meeesal wel maar het is niet zoals in nederland dat iedereen engels kan spreken !! dus je zal af en toe wel tegenkomen dat iemand bv geen engels kan. Haha en nee joh je wordt niet lastiggevallen als je blond bent , ze hebben daar echt wel blonde mensne hoor dat er niet van en ze kennen nedelranders ook wel heeeel goed , ehm dat weet ik niet maar je zal toch wel denk ik met een bus een dag of 2 onderweg zijn omdat die regelmatig stopt enz,, nou ik weet niet waar je zal verblijven maar je zal je wel vermaken als je met een positieve humeur er heen gaat en met veel mensne in contact bent !!, het is een topstad ben van plan om er later te gaan wonen !!!,, Ik wens je heel veel plezier
Oud 03-10-2006, 16:30
Verwijderd
Wat kan Dani_Cortez goed Nederlands zeg. Barcelona is heet. Veel te doen wat gerelateerd is aan Gaudi (denk aan Sagrada Familia en Parc Guell). Verder loop je natuurlijk over de Ramblas, de bekendste straat van Barcelona. Een bezoekje aan het stadion van FC Barcelona is ook aan te raden. Voor de echte Barcelona n00bs en eigenlijk voor iedereen heb je een bus waar je elk moment op en af kan stappen en die volgens 3 vaste routes je langs alle bezienswaardigheden van Barcelona rijdt Bus Turistic. Verder zal de busreis ongeveer 18-24 uur duren afhankelijk van waar je woont in Nederland en het aantal pauzes dat de maatschappij inlast. Niet iedereen spreekt Engels, maar je redt je vast wel in Barcelona. Vliegen is trouwens veel chiller, als je dat overweegt vraag maar wat de beste maatschappij is. Misschien kan je ook nog een reisgids aanschaffen.

Kinderen die leestekens verkeerd gebruiken waardoor posts onleesbaar worden
Talpa

Laatst gewijzigd op 03-10-2006 om 17:08.
Oud 03-10-2006, 16:32
Verwijderd
Typisch spaans: Tapas/Paella
Eten op de Ramblas: duur --> niet doen --> weinig lekker
Oud 03-10-2006, 16:33
Verwijderd
Dit hoort verdomme in Europa
Ik neem het je niet kwalijk hoor. Het ligt aan de vervelende fb's die deze achterlijke indeling hebben bedacht.

Forumbazen
Talpa
Oud 03-10-2006, 17:17
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Dani_Cortez schreef op 03-10-2006 @ 13:55 :
Heeyyyyy,,,

nou ik ga je wat vertellen over Barcelonaa,,,

ik ben er elke jaar en het is een heelee mooie plek ook culturelisch gezien fantastisch, een aanrader is zeker de Sagrada Familia , die grote kerk waar ze all 120 jaar aan bezig zijn en nog heel lang aan bezig zullen zjin,, En spanjaarden zijn heel vriendelijk en je vroeg of ze engels spreken, meeesal wel maar het is niet zoals in nederland dat iedereen engels kan spreken !! dus je zal af en toe wel tegenkomen dat iemand bv geen engels kan. Haha en nee joh je wordt niet lastiggevallen als je blond bent , ze hebben daar echt wel blonde mensne hoor dat er niet van en ze kennen nedelranders ook wel heeeel goed , ehm dat weet ik niet maar je zal toch wel denk ik met een bus een dag of 2 onderweg zijn omdat die regelmatig stopt enz,, nou ik weet niet waar je zal verblijven maar je zal je wel vermaken als je met een positieve humeur er heen gaat en met veel mensne in contact bent !!, het is een topstad ben van plan om er later te gaan wonen !!!,, Ik wens je heel veel plezier
Ja dankjewel voor je tips
Oud 03-10-2006, 18:11
Roxy
Roxy is offline
Een van die vervelende fbs waar mch het over had plaatst dit even door naar europa.
Oud 03-10-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 03-10-2006 @ 19:11 :
Een van die vervelende fbs waar mch het over had plaatst dit even door naar europa.
Ik dacht dat dit gebeurde zonder vermelding?
Oud 03-10-2006, 22:06
Verwijderd
Ik raad je aan om eventjes de zoekfunctie te gebruiken, heb ooit zelf een topic over Barcelona gemaakt en daar staan veel tips in!
Oud 04-11-2006, 17:55
Anaïs
Anaïs is offline
Barcelona is een heerlijke stad. Ben er vorig jaar voor 3 dagen geweest met een vriendin.

Zeker de moeite waard:

Parc Guell
Casa Batllo
Casa Milà (La pedrera)
Ramblas (tot aan de zee lopen)
Het Spaanse Dorp
Alle pleintjes
De Sagrada Familia

Ik vind het vooral een heel gezellige stad, Catalanen krijgen meestal een nogal nors imago, maar daar heb ik in Barcelona niets van gemerkt.
Oud 06-11-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 03-10-2006 @ 20:30 :
Ik dacht dat dit gebeurde zonder vermelding?
Natuurlijk niet, fb's willen graag erkenning voor hun inzet.

De fonteinen moet je natuurlijk gezien hebben!

Oud 06-11-2006, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 06-11-2006 @ 19:00 :
Natuurlijk niet, fb's willen graag erkenning voor hun inzet.

De fonteinen moet je natuurlijk gezien hebben!

[afbeelding]
Topics worden zonder vermelding op het centrale forum verplaatst naar een van de subfora. Als je een topic op Reizen & Vakantie hebt gepost, en je kan hem niet meer vinden, kijk dan eerst of hij niet op Europa of Verre Bestemmingen staat, alvorens een topic op Meldpunt & Mededelingen te openen.

Aldus een FB
Advertentie

Regels voor berichten