Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2008, 12:45
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd steeds vaker buikpijn als ik te laat naar bed ga. Dan begint ie de knorrelen en borrelen en komen er allerlei gassen vrij.

Nou is mijn vraag: hoe komt dit? De oplossing is simpel: eerder naar bed gaan, maar ik vraag me gewoon af waarom ik buikpijn krijg als ik te laat naar bed ga. Hebben meer mensen dit?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 14:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het niet zo dat je het sowieso altijd hebt maar het niet merkt als je al in bed ligt en al slaapt?
Oud 03-01-2008, 14:28
Verwijderd
nee, zodra ik in bed ga liggen gaat het over.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 16:44
Verwijderd
Ik ken ook iemand die, wanneer ze buikpijn krijgt, moet gaan liggen en dat het op die manier over gaat en anders niet. Ze wist helaas niet hoe het precies zat ed (ik ook niet). Misschien dat het aan de houding van je darmen ligt? Zo iets kan ik me er iig bij voorstellen.

Misschien dat het avondeten in principe voor buikpijn zorgt, maar dat als je ligt je het dus niet krijgt?

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 16:59
vosje16
vosje16 is offline
Als ik te laat naar bed ga, voel ik mij misselijk en het gaat ook over wanneer ik in bed lig...Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft? (maar bij mij gaat het niet knorrelen en borrelen)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 19:42
Verwijderd
Ik heb dat ook heel vaak als ik te laat naar bed ga. Voor mijn gevoel is het dan net of m'n buik een stuk elastiek is dat te strak is gespannen. Als ik dan de volgende ochtend wakker word, is het helemaal weg. Ik zou echt niet weten hoe het komt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 17:33
Natalie_Dolphin
Natalie_Dolphin is offline
knorrelen, heerlijk woord <3

maar ik snap wel wat je bedoelt, heb er ook wel eens last van. Blijkbaar niks om je zorgen om te maken, als 'iedereen' het heeft XD
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 09:42
Pruts0r
Pruts0r is offline
Misschien dat je buikstreek van slag af is als je heel laat naar bed toe gaat en/of slecht slaapt. Dat heb ik tenminste heel vaak. Zou het niet zo kunnen zijn dat buikspieren e.d. op dat moment niet genoeg rust krijgen en daardoor overspannen raken? Ik heb namelijk die klachten ook vaak en ik merk gewoon dat mijn hele lichaam lam is na een slapeloze nacht, of nadat ik heel laat naar bed toe ben gegaan.

Regels voor berichten