Ik kreeg heel veel

Ik heb 3 jaar op dezelfde kinderen gepast, altijd 's avonds, ik moest het jongste kind haar tanden laten poetsen, pyjama aantrekken, in bed stoppen en dan dus nog even een verhaaltje voorlezen of kletsen. Vervolgens tv kijken, leren. Stelde dus weinig voor, omdat het meisje weinig hulp nodig had en ook niet enorm lastig was. Meestal zat ik er van 20 uur tot middernacht, vooraf was altijd afgesproken dat ik tot 23 uur zou oppassen, maar dat werd altijd later. En dus kreeg ik telkens een soort bonus

Ik kreeg meestal €25,-

(afspraak was €5,- per uur, dus ik kreeg nog een bonus van €5,-

) In het begin paste ik wel meestal twee uurtjes op, en kreeg ik 10 gúlden, om de een of andere reden hebben ze bij de invoering van de euro gewoon hetzelfde bedrag gegeven, maar dan in euro's
Mja, ik vond het altijd super veel, en probeerde het een beetje te compenseren door het meisje leuke cadeautjes te geven als ze jarig was enzo
Ik zou zeggen dat €5,- per uur, overdag, voor een kind heel netjes is. 's Avonds, wanneer het kind slaapt, gaat daar een euro van af in de vroege avond, wordt het laat (na 23 uur ofzo) dan weer €5,- per uur. Dat lijkt me vrij redelijk.