Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 18:51
dafzzz
dafzzz is offline
hoi,

ik had het er pas over bij een oppasadresje van me, en daarom de vraag: hoeveel verdienen jullie ongeveer voor een avondje oppassen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 18:55
nijntje100
nijntje100 is offline
ik krijg 2.50 per uur.. en dan wordt ut eind bedrag nog naar boven afgerond!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:05
PV
PV is offline
ligt dat ook niet aan je eigen leeftijd, de leeftijd van de kinderen, het aantal kinderen, doordeweeks of weekend, enz.. een bedrag alleen zegt toch niks?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:08
Pierreke
Pierreke is offline
Ik krijg gewoon € 10,- voor een avond, maar soms wordt dat meer als het echt tot een uur of 2 duurt!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:04
Verwijderd
Ik pas op 3 kinderen, 1,5,6 jaar.
Mijn leeftijd is 18, ze wonen een straat verder.
Per uur verdien ik, 7.50 = 2,50 per kind.
Dat vind ik mooi geregeld, want de kinderen zijn echt
heel erg rustig en lief.

x Cha
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:55
pfano
pfano is offline
4 euro per uur vraag ik altijd. Ongever minimumloon geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:52
Verwijderd
Ik kreeg, als ik het me goed herinner, 3 euro per uur voor 1 rustig kind 's avonds, en als ik bijvoorbeeld 2 uur en een kwartier oppaste werd dat als 3 uur gerekend.

Gangbaar is geloof ik 3 euro + 1 euro extra als het overdag is + 1 euro extra voor elk extra kind. Per uur dan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:51
Verwijderd
Ik kreeg heel veel
Ik heb 3 jaar op dezelfde kinderen gepast, altijd 's avonds, ik moest het jongste kind haar tanden laten poetsen, pyjama aantrekken, in bed stoppen en dan dus nog even een verhaaltje voorlezen of kletsen. Vervolgens tv kijken, leren. Stelde dus weinig voor, omdat het meisje weinig hulp nodig had en ook niet enorm lastig was. Meestal zat ik er van 20 uur tot middernacht, vooraf was altijd afgesproken dat ik tot 23 uur zou oppassen, maar dat werd altijd later. En dus kreeg ik telkens een soort bonus Ik kreeg meestal €25,- (afspraak was €5,- per uur, dus ik kreeg nog een bonus van €5,- ) In het begin paste ik wel meestal twee uurtjes op, en kreeg ik 10 gúlden, om de een of andere reden hebben ze bij de invoering van de euro gewoon hetzelfde bedrag gegeven, maar dan in euro's

Mja, ik vond het altijd super veel, en probeerde het een beetje te compenseren door het meisje leuke cadeautjes te geven als ze jarig was enzo

Ik zou zeggen dat €5,- per uur, overdag, voor een kind heel netjes is. 's Avonds, wanneer het kind slaapt, gaat daar een euro van af in de vroege avond, wordt het laat (na 23 uur ofzo) dan weer €5,- per uur. Dat lijkt me vrij redelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:55
phink
phink is offline
Bij 1 gezin met 3 kinderen krijg ik net hoe 't uitkomt; de ene keer is het veel, de andere keer iets minder.

Bij een ander gezin met 2 kinderen van 10 en 12 krijg ik van 9 tot 12 uur/1 uur meestal 10 euro.

En bij een ander gezin met 2 kleine kinderen van 2 en 4 krijg ik 6 euro per uur. Dat vind ik opzich wel veel, maarja...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 18:09
*meizz*
*meizz* is offline
Ik heb er nog niet opgepast, maar er is afgesproken dat ik 2 euro per uur zou verdienen. Ze hebben 2 kinderen, ik weet niet precies hoe oud ze zijn, (iig de oudste (jongen) is rond de 12, en de jongste (meisje) is rond de 5/6/7) en de jongen gaat zelf naar bed, hoef ik niks te doen, en rond de tijd dat ik 's avonds zou moeten komen ligt het meisje al in bed, dus hoef ik ook niks te doen. Maar als ik zo naar de rest kijk, verdienen jullie veel!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik krijg 5 euro per uur. De kinderen zijn net 2 en bijna 4.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:58
Verwijderd
Ik krijg 7.50 voor 3 uurtjes, knaapie van nog geen jaar dat al in bed ligt als ik aankom. Dus hoef echt niets te doen, vind het dan wel redelijk.
Ik zou wel meer vragen als ik meerdere kinderen kreeg of meer moest doen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:37
Somebody Special
Somebody Special is offline
6,25 p/u voor 3 kids.

Ik doe dit wel wit en minstens 25,5 uur per week
Oud 25-05-2006, 14:26
Thirsa
Thirsa is offline
Ik ben 19 jaar en pas op bij 2 hele rustige meisjes van 1 en 4.

's Avonds krijg ik 5 euro per uur en wanneer ik overdag oppas 6 euro per uur.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 18:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bij 2 huizen, een met een kind van bijna 2 en een met een kind van 5, krijg ik als ik er savonds zit 3 uur per uur, maar wordt wel afgerond naar boven.

Meer hoeft ook niet, vooral als ze aan het slapen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 19:33
LB06
LB06 is offline
€10 per avond. Ik heb maar één adres en dat is bij familie. Meestal blijf ik daar ook slapen. Ik vraag dus minder dan €1 per uur, als ik uitslaap. Goedkoop hè

Maja ik doe het ook niet als bijbaantje, maar gewoon omdat het een ontzettend leuk kindje is en ik ze daarmee kan helpen. Het is gelukkig niet mijn 'primary source of income'.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:24
snoopy
snoopy is offline
Ik kreeg/(krijg?) 3,50 per uur voor 2 kinderen van (nu) 4 en 7. Ik pas daar al op sinds de oudste geboren is, vroeger kreeg ik 7,50 gulden.
Ik weet dat het weinig is, en voor dit geld doe ik het ook niet bij andere gezinnen, maar omdat ik ze al lang ken en de kinderen heel lief zijn doe ik het (bovendien laden ze alle kasten altijd vol met lekkere dingen voor mij )
Oud 29-05-2006, 21:48
santje17
santje17 is offline
Ik pas op bij een jongetje van 9. Overdags krijg ik 5 euro, en 's avonds 4 euro.
Ook hebben zijn ouders een hekel aan strijken, dus als ik dat er wil bij doen krijg ik 8 euro per uur.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 08:00
bbyn
bbyn is offline
k krijg 2,50 per uur afgerondnaar boven

5 kinderen...
Oud 10-06-2006, 00:00
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dat is echt belachelijk weinig
Oud 16-06-2006, 22:56
whizzygirl
whizzygirl is offline
bij de een is de afspraak 2,5 per uur maar meestal krijg ik toch iets van 3/4 euro en vaak word het nog naar boven afgrond

bij de ander vraag ik 3 euro maar die hebben het ook helemaal nit breed
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 23:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg 3,80 per uur voor twee kinderen (vanaf 5 en 7, heb er een jaar of twee, drie opgepast). Ik moest ze in bed leggen, zorgen dat ze hun tanden poetsten, gingen slapen, in bed bleven, verhaaltje lezen enzo. Daarna mocht ik tv kijken of huiswerk maken oid. Gewoon doen maar ik zin in had. Soms waste ik nog wel even af enzo. Ik mocht er ook eten als ik nog niet gegeten hadden en zij wel al. Heel flexibel gezin. Na twaalven kreeg ik het dubbele en dan mocht ik blijven slapen. Het werd altijd naar boven afgerond.

Ik heb ook wel eens op vijf kinderen gepast overdag, die hoefde ik niet echt bezig te houden, ze hielden elkaar wel bezig maar wel toezicht houden enzo en dan kreeg ik ook het dubbele denk ik.

Vond het nooit zo'n probleem. Het waren kenissen van ons dus ik deed het ook om hun een plezier te doen en dat ik er wat mee verdiende was mooi meegenomen.
Oud 24-06-2006, 22:59
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Werk via de oppascentrale... krijg altijd 2.50 per uur ongeacht tijdstip of aantal kinderen. Ook overdag (voeden, verschonen, eten, enz.) krijg ik 2.50 per uur.

Is hier heel gebruikelijk, zeker 's avonds zou ik nooit meer vragen want anders wordt het wel erg duur...
Oud 25-06-2006, 15:45
Verwijderd
Ik krijg 2,50 per uur. Bij een gezin van vier kinderen maar ook bij een gezin met 1 kind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten