Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 13:30
J-roenn
J-roenn is offline
heb hier een wireless accespoint die ik op wil lijnen, het probleem is echter dat hij na een reset niet automatisch IP nr 10.0.0.1 aanneemt zoals in de handleiding staat.
door middel van een telnetsessie kan ik wel gewoon inloggen op dat ding, maar ik kom er niet achter hoe ik in de command line interface het ipnummer kan veranderen zodat ik via de html interface de boel kan gaan oplijnen.

hoop dat iemand er ervaring mee heeft want k loop de hele dag er al aan te k*tten en t wilt maar niet werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 13:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Welk ip adres gebruikt het ding dan wel?
Oud 02-06-2006, 14:52
J-roenn
J-roenn is offline
hmmz, heb eerst in de commandline interface de ethernetpoort moeten enablen, toen heb k m aan een routertje gehangen en dhcp aangezet en effe een netwerkscan gedaan, blijkt dat dat ding ineens 10.0.0.152 heeft ofzow, mwah ben er iig in dus dit topic mag afzakken naar een donker plekje waar nooit iemand komt

*vind zichzelf ubern00b omdat ik hier meer dan 4 uur aan heb lopen kutten*
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 15:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke maar als je met telnet ernaartoe kunt connecten, weet je ook het IP-adres. Lijkt mij althans.
Oud 03-06-2006, 15:14
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-06-2006 @ 16:31 :
Oke maar als je met telnet ernaartoe kunt connecten, weet je ook het IP-adres. Lijkt mij althans.
het probleem was dat ik dat dus gewoon niet kon vinden, t zal wel ergenst goed weg gestopt zijn, maar heb er meer dan 2-3 uur aan zitten prutsen ( alle opties aflopen ) maar ik heb m nog steeds niet

als iemand toevalig weet onder welk commando dat zit zal wel leuk zijn, weet ik dat ook weer voor volgende x.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 09:27
J-roenn
J-roenn is offline
ik heb dus de volgende commando's ( excl subcommando's ) die ik tot m'n beschikking heb,
onder welke staat dit want ik heb ze zonet allemaal even afgelopen,
maar niet echt gevonden.
ik ben als admin aangelogt.

Code:
  access-enable    Create a temporary Access-List entry                                                       
  access-template  Create a temporary Access-List entry                                                       
  archive          manage archive files                                       
  cd               Change current directory                                           
  clear            Reset functions                                  
  clock            Manage the system clock                                          
  configure        Enter configuration mode                                           
  connect          Open a terminal connection                                             
  copy             Copy from one file to another                                                
  crypto           Encryption related command                                           
  debug            Debugging functions (see also 'undebug')                                                           
  delete           Delete a file                                
  dir              List files on a filesystem                                             
  disable          Turn off privileged commands                                               
  disconnect       Disconnect an existing network connection                                                            
  dot11            IEEE 802.11 commands                                       
  enable           Turn on privileged commands                                              
  erase            Erase a filesystem                                     
  exit             Exit from the EXEC                                     
  format           Format a filesystem                                      
  fsck             Fsck a filesystem                                    
  help             Description of the interactive help system                                                             
  led              LED functions                                
  lock             Lock the terminal                                    
  login            Log in as a particular user                                              
  logout           Exit from the EXEC                                     
  mkdir            Create new directory                                       
  more             Display the contents of a file                                                 
  name-connection  Name an existing network connection                                                      
  no               Disable debugging functions                                              
  ping             Send echo messages                                     
  pwd              Display current working directory                                                    
  radius           radius exec commands                                       
  release          Release a resource                                     
  reload           Halt and perform a cold restart
  rename           Rename a file
  renew            Renew a resource
  resume           Resume an active network connection
  rmdir            Remove existing directory
  rsh              Execute a remote command
  save             Start to save raise_interrupt_level stack
  send             Send a message to other tty lines
  set              Set system parameter (not config)
  show             Show running system information
  ssh              Open a secure shell client connection
  systat           Display information about terminal lines
  telnet           Open a telnet connection
  terminal         Set terminal line parameters
  test             Test subsystems, memory, and interfaces
  traceroute       Trace route to destination
  tunnel           Open a tunnel connection
  undebug          Disable debugging functions (see also 'debug')
  upgrade          Upgrade software
  verify           Verify a file
  where            List active connections
  write            Write running configuration to memory, network, or terminal
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:40
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Dit is een Wireless Accespoint van Cisco. Normaal bij een WAP krijg je van de dhcp server een IP-adres.

Maar je kan natuurlijk ook een statische ip-adres toekennen. Volgens mij kan je dat op de volgende manier doen:
>enable
# config t
(config)# interface f0/0
(config-if)# ip add (ip adress + subnet mask)
(config-if)# no shut

Dit is een configuratie om een statische ip adres toe te kennen aan een cisco router. Misschien lukt dit ook voor een WAP.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:49
J-roenn
J-roenn is offline
ik zal morgen kijken, bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:45
J-roenn
J-roenn is offline
die interface f0/0 pakt hij niet, wel als k alleen f/0 doe, dan kom ik ook gewoon in inteface-if, de rest doet hij ook zonder foutmelding maar t ip verandert niet.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 16:02
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
en als je gewoon in je browser het ip adres 10.0.0.152 intikt? Je hoeft namelijk niet bij een WAP van cisco verplicht in een telnet sessie te zitten .
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 16:07
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Ik heb nog wat gezocht op de cisco site en heb het volgende gevonden om je WAP naar de fabrieks instellingen terug te zetten.

Resetting to the Default Configuration

If you forget the password that allows you to configure the access point, you may need to completely reset the configuration. You can use the MODE button on the access point or the web-browser interface.
Note The following steps reset all configuration settings to factory defaults, including passwords, WEP keys, the IP address, and the SSID.
Using the MODE Button

Follow these steps to delete the current configuration and return all access point settings to the factory defaults using the MODE button:
Step 1 Disconnect power (the power jack for external power or the Ethernet cable for in-line power) from the access point.

Step 2 Press and hold the MODE button while you reconnect power to the access point.

Step 3 Hold the MODE button until the Status LED turns amber (approximately 1 to 2 seconds), and release the button.

Step 4 After the access point reboots, you must reconfigure the access point by using the Web browser interface, the Telnet interface, or IOS commands.
Note The access point is configured with the factory default values including the IP address (set to receive an IP address using DHCP).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 08:29
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
WhiteDragon schreef op 07-06-2006 @ 17:02 :
en als je gewoon in je browser het ip adres 10.0.0.152 intikt? Je hoeft namelijk niet bij een WAP van cisco verplicht in een telnet sessie te zitten .
nee klopt, maar nadat ik gereset ben wil k m t liefst een ipnr geven in mijn range, zodat ik niet eerst aan een andere pc moet gaan hangen en handmatig een ipadres in die pc zetten en dan uit gaan zoeken welk ip nr de router nu weer gekregen heeft...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:06
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Tsja helaas kan krijgt de WAP een ip adres van de DHCP. Maar kan je in de webinterface nergens een statische ip adres toekennen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 09:17
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
WhiteDragon schreef op 08-06-2006 @ 22:06 :
Tsja helaas kan krijgt de WAP een ip adres van de DHCP. Maar kan je in de webinterface nergens een statische ip adres toekennen?
ja dat kan, maar het probleem is dus dat als je ze nieuw uit de doos haalt dat je dan niet weet welk ip er in zit ( nee, op 10.0.0.1 is hij NIET te bereiken ) en ik er dan via de commandline interface een ipnr in zou willen schieten en hem dan verder via de webinterface te configureren in plaats van aan m'n router hangen en dan kijken in de dhcp pool welke adres de wap nou weer heeft gekregen, om vervolgens de web-interface in te gaan.

en ik weet gewoon dat het kan want heb t wel eens eerder gedaan via commandline interface met zo'n zelfde accespoint maar ik kom er nu gewoon totaal niet meer uit.

Laatst gewijzigd op 12-06-2006 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:42
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Helaas kan ik je niet meer helpen. Mijn ideeën zijn op.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:40
J-roenn
J-roenn is offline
sooo eindelijk er achter.

bij een wap heet de ethernetpoort schijnbaar BF1, als je dat i jouw verhaaltje vervangt met f0/0 dan doet ie het....

iig bedankt voor al je moeite
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:08
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
ghe ghe dan helpen mijn cisco lessen toch nog een beetje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten