Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 21:37
Meadow
Meadow is offline
Ik heb een probleem waar ik helemaal naar van word, mijn lichaam klopt totaal niet met het modebeeld. Ik ben 1.70 en mijn gewicht schommelt zo tussen de 60 en 65 kilo. Ik ben niet echt dik, maar wel vrij breed in de heupen. Tot op een bepaald punt, en dan zit er een deukje in, dat is bij mij wat extremer dan bij andere vrouwen. Verder heb ik cup 75/80 DD, ligt aan het merk, heel zelden nog D. Ik heb de afgelopen 2 dagen meer dan 8 uur gewinkeld om te proberen een goede jurk te vinden voor mijn oma's begrafenis. En ik heb NIETS gevonden. Alles wat ik geschikt vond paste ik niet. Dit probleem heb ik altijd. Als ik maat 36/38 neem, wat me goed zit in de taille, passen mijn borsten er niet in, die hebben maat 40, vaak zelfs 42 nodig. En dan hangt het daaronder naar beneden. Weet iemand in godsnaam een betaalbare winkel waar ze afwijken van het idee dat mensen die niet extreem dik zijn automatisch mooie kleine borstjes hebben?
Oud 14-06-2006, 21:57
supernova
supernova is offline
kun je niet gewoon een maat kopen die bij je borsten en heupen past en dan bij je taille laten innemen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:16
Meadow
Meadow is offline
Nee, laten innemen is way to expensive, en als je het zelf gaat doen ben je eeuwen bezig om het goed te krijgen. Beide manieren bleken niet te werken zoals ik dat wilde.

Want ik kan inderdaad wel naaien, zonder zou ik denk ik upberhaupt geen kleding hebben ofzo. Maak een gedeelte van mijn kleding dan ook zelf, maar kleding van een winkel goed innemen is echt ongelofelijk rottig, dat lukt nooit mooi, en mijn moeder, die dat wel kan, heeft daar zo weinig tijd voor dat ik daar niet van uit ga.
Oud 14-06-2006, 22:27
da leentjuh
da leentjuh is offline
Heb ik ook zoiets. Kut is dat. Ik pas altijd heleboel shirtjes en dan af en toe past er eentje.
Oud 14-06-2006, 22:43
Verwijderd
Ja, daar heb ik ook last van. Althans, een beetje. Ik vergeet altijd dat ik niet in shirtjes maat M pas, maar ja... dat valt tegen. Maar zonder borsten zou ik ze ook wel passen en L is eigenlijk te groot, maar niet rond mijn borstkas... vervelend dus!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:57
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Is ook vervelend. Ik heb maat 38 van truitjes en maat 40/42 van broeken. Het vrouwelijk lichaam is een raar iets
Oud 14-06-2006, 22:58
Verwijderd
Probeer eens een wikkeltruitje.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:04
Anaïs
Anaïs is offline
'k Heb net hetzelfde probleem, net alsof je tegenwoordig al geen borsten mag hebben... Maar zoals gezegd, veel truitjes/jurkjes proberen, ooit past er wel iets. Voor de rest durf ik het wel nog eens op bloesjes houden, als ze getailleerd zijn tenminste.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:05
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 14-06-2006 @ 23:57 :
Is ook vervelend. Ik heb maat 38 van truitjes en maat 40/42 van broeken. Het vrouwelijk lichaam is een raar iets
Dat heb ik ook! Echt irritant

Kan je niet een shirtje met een mooi rokje aandoen? Dat koopt misschien wat makkelijker en bij sommige rokjes/shirtjes lijkt het dan net alsof je gewoon een jurkje aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:06
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 15-06-2006 @ 00:05 :

Kan je niet een shirtje met een mooi rokje aandoen? Dat koopt misschien wat makkelijker en bij sommige rokjes/shirtjes lijkt het dan net alsof je gewoon een jurkje aan hebt!
Ja, met dit weer doe ik dat sowieso
Staat erg mooi idd
Oud 15-06-2006, 00:50
Verwijderd
Op zich heb je dan wel een heel mooi vrouwelijk figuur, dus ik zou er niet al te veel trauma's aan overhouden Maar (beter leren) innemen lijkt mij toch echt de gemakkelijkste methode, want in Nederland is het figuur dat jij hebt nou eenmaal niet gangbaar (hier zijn ze allemaal groot met lange mooie tamelijk slanke benen maar dan plotseling geen middel ).

Ik laat mijn moeder ook altijd dingen innemen; gelukkig laat die zich elke keer overtuigen als ik zeg dat ik het écht niet zelf kan

Edit: Jezus wat gebruik ik veel smileys als ik moe ben
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:16
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 14-06-2006 @ 23:57 :
Over broeken heb ik het nog niet eens, die pas ik sowiso niet. Het is bij mij een scatebroek of een zeer veel te grote normale broek, anders zit hte niet mooi en niet lekker. Maar dat geeft niet, want ik draag veel leiver rokken . En daar heb ik gelukkig wel een perfect figuur voor .

Citaat:
zuster schreef op 14-06-2006 @ 23:58 :
Probeer eens een wikkeltruitje.
Is lastig, ik vind wikkeltruitjes heel naar zitten, ze staan totaal niet bij mijn stijl, en ik heb er nog nooit een gevonden die ik mooi vond, behalve toen ik aan het haasten was om een vucht naar Rome te halen, en die heb ik nooit meer teruggezien.

Citaat:
Anaïs schreef op 15-06-2006 @ 00:04 :
'k Heb net hetzelfde probleem, net alsof je tegenwoordig al geen borsten mag hebben... Maar zoals gezegd, veel truitjes/jurkjes proberen, ooit past er wel iets. Voor de rest durf ik het wel nog eens op bloesjes houden, als ze getailleerd zijn tenminste.
Met blousjes is het bij mij juist nog erger, die pas ik niet eens meer.

Citaat:
Toet0r schreef op 15-06-2006 @ 00:05 :

Ik ben gisteren inderdaad ook naar een shirt/rok combi gaan zoeken, maar ik vond steeds alleen een rok en geen shirt, of andersom.

Ik ga vandaag dapper nog even de stad in.
Oud 15-06-2006, 09:35
Roos
Roos is offline
Laten innemen is bij mijn kleermaker nog geen 10 euro, dat vind ik niet 'way too expensive'. Jij mischien wel, of je kleermaker is duurder

Overigens: gecondoleerd...
Oud 15-06-2006, 11:44
Verwijderd
gecondoleerd en eh wat dacht je van een korset achtig shirtding en een lange rok?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:54
Debbelien
Debbelien is offline
Ik heb korte benen En mijn broeken zijn altijd te lang! Terwijl ik maat 34 heb. Ik heb mezelf maar aangeleerd om ze zelf om te zoomen. Wel zo makkelijk, dan hoef ik het niet telkens aan mijn moeder uit te besteden.

Ik had vroeger ook veel moeite om bh's te vinden in maar 70D, maar volgens mij komen die er steeds meer!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:34
Naru
Naru is offline
Probeer een mantelpakje!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 22:09
Meadow
Meadow is offline
God zegene de Esprit. Iets gevonden wat oké is. Niet wat ik wilde, maar je moet ergens opgeven. Een witte lange rok met een zwart shirtje+zeer rekbare zwarte blouse. Heb daarbij een roze zeiden sjaal (mijn moeder en zorgavder hebben ook een rose detail), en een wit tasje.

En nog over dat mantelpakje. Dat mocht ik willen. Jasjes zijn de moeilijkste kledingstukken.
Oud 15-06-2006, 22:26
Estar
Estar is offline
Ik kan je er niet mee helpen, ik heb ook grotere borsten en een smalle taille maar ik heb bijna nooit last met kleding alleen bh's
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 09:59
Konijn
Konijn is offline
Ik heb cup C/D en ik heb er al last van. Shirtjes maat M zitten eigenlijk te strak om mn borsten, maar shirtjes maat L zitten te los rond de buik, wat ik al helemaal lelijk vind staan.

Fijn dat je wat gevonden hebt, en succes met de begrafenis en de komende tijd.
Oud 16-06-2006, 10:06
Lorelei
Lorelei is offline
Laagjes en wikkeldingen en zo inderdaad. Jasjes zijn ontzettend moeilijk te vinden tenzij je ze open houdt of tenzij je ze dicht moet maken met een ceintuur (die zie je tegenwoordig wel vaak). Maar ik denk dat een jurk nog wel moeilijk zal zijn omdat het gewoon 1 ding is wat op alle plekken goed moet zitten. Kan je beter voor rok en top/blouse gaan.

Nja, je hebt in ieder geval iets gevonden.

Gecondoleerd.
Oud 16-06-2006, 12:04
Vip3r
Vip3r is offline
Mja ik heb er ook wel last van. Veel kleding is echt niet gemaakt voor jongens die wat meer gespierd zijn dan normaal, maar echt voor jongelui met schrale armpjes, een bierpens en dunne stokbeentjes. Vooral broeken zoeken is een ramp. Ben 1m90 lang, smalle taille en best flinke benen. Probeer daar maar eens een goede broek voor te vinden
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 12:34
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-06-2006 @ 10:59 :
Ik heb cup C/D en ik heb er al last van. Shirtjes maat M zitten eigenlijk te strak om mn borsten, maar shirtjes maat L zitten te los rond de buik, wat ik al helemaal lelijk vind staan.
same here. Kwa shirtjes moet ik ook L hebben want M past niet over mn boezem maar dan zit het weer zo los rond het middel. Broeken passen is ook altijd een humeurverpester eerste klas, vooral de Mango is een ramp. Je kunt denk ik beter kijken bij vrouwenafdelingen ipv meisjesafdeling. Bij de vrouwenafdeling zijn vaak ook wel leuke broeken en het leuke is dat je dan opeens maat 38 hebt Idem met shirtjes.
Oud 16-06-2006, 17:39
Sennah
Sennah is offline
Probeer iets met V-hals.
Ik heb daar ook erg veel last van (grote borsten en niets past) maar V-halzen zitten altijd erg mooi en het valt nietl erg op als het daar wat strakker zit dan normaal (je moet natuurlijk nog wel adem kunnen halen )
Oud 16-06-2006, 17:41
laura
laura is offline
Heb ik ook last van, mn borsten moeten in maat M en mijn taille past makkelijk in een S.....
Oud 19-06-2006, 10:00
Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Mijn beste vriendin heeft ook zeer grote borsten (E), maar is verder heel slank met een maat 36 qua taille. Zij is heel tevreden over de stretch longsleeves van de H&M met de V hals (die hebben ze elke winter in het zwart, bordeaux, bruin etc). Het is van een iets groffere stof dan katoen, maar heel zacht. Het valt inderdaad heel mooi bij haar taille en ook rond de borsten zit het goed (ze draagt dan een maat S). Misschien kan je dat eens proberen?

En verder inderdaad losse rokjes/broeken en shirtjes, dat werkt het beste.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:34
marrel
marrel is offline
Het lijkt net alsof niemand de maat heeft van de winkels ik ben heel smal en lang (naja 1,76, maar inverhouding met de beedte en voornamelijk mijn bovenlichaam) en dat is ook heel lastig kopen. Alles is te wijd, of voornamelijk te kort, zeker met die korte mode en lage broeken is er bijna geen shirtje te vinden. Only/Vero Moda gaat bij mij wel heel goed...

Regels voor berichten