Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2006, 16:03
druiveke
druiveke is offline
ik kan nooit het vertrouwen in iemand hebben.
zowel niet bij men huidige vriend al mijn ex.
altijd hebik schrik dat hij naar een andere meid verlangt, er bij is enz...

terwijl hij aangeeft dat ik hier gn schrik voor hoef te hebben.. maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd

dit weegt zwaarop mijn relatie

heeft iemand tips?
herkent iemand zich hierin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2006, 16:07
Myuki
Myuki is offline
Ook makkelijk gezegd maar: Heb je reden om geen vertrouwen in deze mensen te hebben?

zo nee: vertrouw ze dan.

(dit is puur rationeel, dat weet ik)
Oud 29-06-2006, 16:07
Dennis27
Dennis27 is offline
Heeft een andere jongen ooit je vertrouwen beschadigd?
Ben je wel tevreden over jezelf?
Misschien is het angst om hem kwijt te raken, omdat je denkt dat andere meisjes zoveel beter zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 16:18
Verwijderd
Hij is hij en daardoor, ondanks dat hij hetzelfde geslacht heeft, niet hetzelfde als andere mannen.

En als hij verliefd op je is zal hij daar wel een goede reden voor hebben en als hij zegt dat je hem vertrouwen kan, zou ik het doen.

Het blijft altijd gokken, maar als je het nooit probeert schiet het ook niet op. Ook in dat soort dingen kun je je eigen gedachtegangen trainen.

Nog meer rationeel in aanvulling op Myuki
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 19:40
Zwoek
Zwoek is offline
Ja ik herken het wel. Maar je kunt er niet veel aan doen. Er blijft toch altijd de kans dat hij een leuker meisje tegenkomt. (Daar ben ik dan ook bang voor op dat moment en dat is logisch, want het ook kan gebeuren.)

Valt dit wel onder vertrouwen trouwens?
Oud 29-06-2006, 19:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik herken het wel. Op dit moment wil ik geen relatie, om diverse redenen. Een van die redenen is dat als ik nu een relatie zou hebben dat ik diegene (wie het ook is) niet 100% kan vertrouwen. Dit kan ik niet omdat ik de laatste maanden nogal veel vrouwen oneerlijk of onbetrouwbaar heb bezig gezien. Niet alleen mijn laatste ex maar nog diverse andere vrouwen. Het wil natuurlijk niet zeggen dat alle vrouwen zo zijn, maar het vertrouwen in vrouwen in zijn algemeenheid heeft bij mij een flinke deuk gekregen. Maar dat komt vroeg of laat wel weer terug. Gewoon rustig afwachten en in de tussentijd genieten van je vrijgezellenleven.
Oud 29-06-2006, 22:29
vedetje
vedetje is offline
heb je enkel problemen met vertrouwen in een relatie of in het algemeen?

vertrouwen in het algemeen is iets moeilijks, iemand 100% vertrouwen kan je niet

stel je zelf maar eens de vraag of je jezelf kan vertouwen, hoe kan je dan een ander gaan vertrouwen?

maar in een relatie gaat het erover risico's durven te nemen, de kans erop wagen dat de liefde sterk genoeg is
Oud 30-06-2006, 14:04
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
vedetje schreef op 29-06-2006 @ 23:29 :
maar in een relatie gaat het erover risico's durven te nemen, de kans erop wagen dat de liefde sterk genoeg is
Sprak zij poetisch.
Oud 30-06-2006, 16:08
Estar
Estar is offline
Citaat:
vedetje schreef op 29-06-2006 @ 23:29 :
heb je enkel problemen met vertrouwen in een relatie of in het algemeen?

vertrouwen in het algemeen is iets moeilijks, iemand 100% vertrouwen kan je niet

stel je zelf maar eens de vraag of je jezelf kan vertouwen, hoe kan je dan een ander gaan vertrouwen?

Vertrouw de ander tot dat hij of zij je het tegendeel bewijst.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 16:12
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-06-2006 @ 17:08 :
Vertrouw de ander tot dat hij of zij je het tegendeel bewijst.

haha, in zakenrelaties ben je net beter uit te gaan van het omgekeerde: vertrouw niemand tot ze het tegendeel bewijzen (zet alles op papier, vertrouw er niet gewoon op dat als je iets betaald hebt de ander dit nog zal 'herinneren')

maar in liefdesrelaties, en ook bij vriendschaprelaties moet je maar gewoon vertrouwen dat de ander voldoende interesse in je heeft om met je om te gaan en te zullen blijven omgaan zonder er enig voordeel bij te halen behalve je vriendschap en liefde
Oud 30-06-2006, 16:34
Estar
Estar is offline
Citaat:
vedetje schreef op 30-06-2006 @ 17:12 :
haha, in zakenrelaties ben je net beter uit te gaan van het omgekeerde: vertrouw niemand tot ze het tegendeel bewijzen (zet alles op papier, vertrouw er niet gewoon op dat als je iets betaald hebt de ander dit nog zal 'herinneren')

maar in liefdesrelaties, en ook bij vriendschaprelaties moet je maar gewoon vertrouwen dat de ander voldoende interesse in je heeft om met je om te gaan en te zullen blijven omgaan zonder er enig voordeel bij te halen behalve je vriendschap en liefde
Ik had het ook over relaties
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 16:59
Verwijderd
Pff, ik herken mezelf wel in je (korte) post Het is niet dat ik denk, of 'weet' dat mijn vriend bij een ander meisje is, maar gewoon het idee dat het kan. En ja, natuurlijk kan ik dan ook bij een andere jongen zitten, maar hij vertrouwt mij wel.
En ik denk trouwens ook niet dat het is van perse JOUW vriend niet vertrouwen. Jij hebt wss ook geen volledig vertrouwen in je ouders, vrienden, vriendinnen en je werkgever(s).

Ik heb er een duidelijk reden voor, ben vroeger genoeg belazerd door verschillende personen, en mijn huidige vriend heeft mijn vertrouwen ook ooit beschadigd. Maar nooit zo erg als zijn voorgangers. Het is erg moeilijk om je vriend te leren te vertrouwen.

Ook mijn vriend zegt dat ik niet bang hoef te zijn dat hij een ander heeft, of opeens niet meer van me houdt, niet meer bij me wilt zijn etc. Maar toch.. de angst is en blijft er gewoon, ookal is die angst nergens op gebaseerd.
Hoop dat jij ook weet dat de liefde die je hebt met je vriend sterker is als het gevoel dat jouw vertrouwen niet in orde is.

Het is enorm lastig meis, en als je meer wil weten of vragen, mag je me altijd een PM sturen.
Je weet niets zeker in het leven, en ik denk altijd maar dat we onze eigen zekerheden moete maken en blijven houden. Daarom blijf ik vertrouwen hebben in mijn vriend en onze relatie. Zo leer ik beetje bij beetje meer vertrouwen in hem te krijgen, en hem toe te laten in mijn leven (nja, vooral in mijn gedachtengangen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten