![]() |
|
![]() |
Bas van der Vlies, leider van de SGP zit 25 jaar in de tweede kamer. Hieronder wat persberichten.
Wat vinden jullie van Bas? Zonder naar zijn standpunten te kijken. Ik bedoel zijn stijl, en manier van debatteren. Ik vind hem eigenlijk een van de beste die in de tweede kamer zitten. Wat is jullie mening. Bas van der Vlies 25 jaar Kamerlid (bron: www.parlement.com Op 10 juni 2006 is het vijfentwintig jaar geleden dat Bas van der Vlies voor de SGP in de Tweede Kamer kwam. In die kwart eeuw is hij - hoewel veel van zijn standpunten niet door anderen worden gedeeld - een gerespecteerde afgevaardigde geworden. Naar de beschouwingen van Van der Vlies wordt meestal met belangstelling geluisterd. Dat Van der Vlies wordt gewaardeerd door zijn collega's komt onder meer door zijn plichtsbetrachting, door zijn bezadigde oordeel, met name in staatsrechtelijke kwesties, door het principiële geluid dat hij laat horen, en - niet in het minst - omdat hij als een uiterst vriendelijk, onbaatzuchtig persoon bekendstaat. Hier nog een stukje van www.refdag.nl: In de Oude Zaal, waar Van der Vlies in 1981 werd beëdigd, vond vervolgens een drukbezochte receptie plaats, waar ook het halve kabinet aanwezig was. Iedereen die sprak, stak de loftrompet. Kamervoorzitter Weisglas noemde de SGP-voorman iemand „zonder dubbele agenda” en iemand „die geen politieke spelletjes speelt.” Als cadeau overhandigde hij de jubilaris een zilveren exemplaar van de gouden koets. Minister Zalm van Financiën (VVD) sprak als bewonderaar van Van der Vlies. „U bent mijn favoriete politicus. U bent kundig, toegewijd, respectvol en humoristisch.” Ook roemde de bewindsman de bereidheid tot luisteren: „U laat zich soms overtuigen door een minister. Er zijn heel wat Kamerleden die daar niet aan toekomen.” Bron: NOS Het komt nog maar zelden voor dat iemand het 25 jaar volhoudt in de Tweede Kamer. Maar vandaag bereikt Bas van der Vlies (64) deze mijlpaal. Het is bij lange na geen record (dat staat op naam van de ARP'er Duymaer van Twist, die het vanaf 1901 44 jaar en negen maanden op het Haagse pluche volhield). Maar sinds 1988 had niemand het meer gehaald (toen vierde VVD'er Joekes zijn jubileum als parlementariër). En er is maar één persoon die binnenkort dezelfde termijn zou kunnen volmaken: Kamervoorzittter Weisglas (VVD), die sinds mei 1982 een collega van Van der Vlies is. Van der Vlies is ook nog eens lid van de oudste partij van Nederland, de Staatkundig Gereformeerde Partij (die in 1918 is opgericht en sinds 1922 deel uitmaakt van de Tweede Kamer). En onlangs kondigde hij aan nog één keer, voor de zevende keer, de lijst van zijn partij te willen trekken en ook daarmee verslaat hij alle huidige volksvertegenwoordigers ruim. Bescheiden Zelf zal hij zijn schouders ophalen over dit gegoochel met cijfertjes. Want Bas van der Vlies staat bekend als een zeer beminnelijke, bescheiden man, die niet wordt geplaagd door enige ijdelheid. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Hier doet Bas van der Vlies het ook goed:
http://www.novatv.nl/novaplayer/play...004-0&x=31&y=8 hij is best humoristich. vooral in het laatste stuk. Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 19:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar nu gaan we off-topic. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daarmee zeg ik niet dat ik fan ben van Van der Vlies, ik ben het absoluut oneens met zijn partij de SGP. Wél zeg ik dat het niets zegt dat jij hem niet kent. Er zijn zoveel kamerleden die het gros van de mensen niet kent, maar dat zegt niks over hun kwaliteiten of boeiendheid.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|