Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 09:29
AXL
AXL is offline
wat is die van jullie???

de mijne zijn:
- de laatste schietscene in The Good, The Bad and The Ugly.
waanzinnige close-ups en prachtige muziek.

- de aanval van de rohin in lord of the rings: return of the king.
ronduit geweldig hoe duizend van die mannen en een vrouw en een hobbit DEATH schreeuwen.

- de sterfscene van KING KONG, okee het is een aap, maar toch vond ik het zielig

- In terminator 2, toen arnie in dat lava-achtig spul zakt en op het laatst zijn duim omhoog steekt.(en die muziek )

- In pirates of the carribean 1 waar jack sparrow naar dat schip loopt en die twee wachters hem proberen tegen te houden(this dock stays of limits to civilians), echt brilliant hoe de reactie van johnny depp af en toe is.

- Friends: wanneer ross dronken is en gaat praten over LOVE, Lv-e en ook wanneer ross met zijn keyboard aan de gang is en van die blije koppen trekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 12:09
Verwijderd
zie sig
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:49
Verwijderd
notting hill, als julia robberts hugh grant de liefde verklaart in de boekwinkel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De reactie van Lewis Nixon wanneer blijkt dat hij uitgekozen is om een lezing te gaan houden in de VS over de oorlog - Band of brothers.

De reactie van Marcus Antonius wanneer zijn inwijding als volkstribuun eindelijk klaar is - Rome.

De grap van o.a. Johhny Knoxville bij Jackass the movie tijdens het golfen, ze lopen te kutten met een luchthoorn.

Roma Victor tijdens de openingsscène van Gladiator.

Freddy got fingered - Tom Green krijgt een auto van zijn ouders en de broer van Tom vraagt waarom hij geen auto heeft gekregen, de reactie van Tom hierop.

en nog veel meer die ik kwijt zou willen, er schiet me even niks te binnen verder
Oud 06-06-2006, 16:07
Menahem
Menahem is offline
- De trenchrun in A new hope
- Hell, eigelijk alle star war scenes zijn op één of andere manier wel memorabel
- Reconstructie van een schietpartij door Willem Dafoe in Boondock Saints vind ik briljant
-Vrijwel alle scenes met Frank in Donnie Darko

And so many, many more, maar dit zijn de eerste die mij momenteel te binnen schieten.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 00:23.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:16
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-06-2006 @ 13:09 :
zie sig
Het is zelfs scènes. Maargoed, ik kijk nooit films.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:30
hasseltboy
hasseltboy is offline
Oud 06-06-2006, 23:32
Welgemeend
Welgemeend is offline
In The Mouth of Madness, wanneer Sam Neill en zn vriendinnetje op die weg rijden en een of andere rare gast voorbij komt fietsen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 00:15
Marcade
Marcade is offline
Ik heb net Meet Joe Black (voor de derde/vierde keer) gekeken en een van mijn favoriete scene's in die film is aan het einde; als Joe en Bill in Bill's kantoor zitten en Drew erbij gehaald hebben, en Joe wil zijn identiteit onthullen. Bill die denkt dat Joe daarmee bedoelt dat hij gaat verklappen dat hij 'de dood' is en Drew gaat vermoorden, raakt hierdoor dan half in paniek en probeert Joe te stoppen:

Joe: I .. am...
Bill: Don't do this!
Joe: It's ok, Bill. It's time we put this person in his place.
Bill: It's not necessary, Joe, Drew is going to step aside.
Drew: I'm not stepping anywhere!?
Joe: prepare yourself Drew. I ...
Bill: ...Joe, please!
Joe: Bill, kindly let me take it from here! ...am...
Bill: Don't...
Joe: ...an agent from the Internal Revenue Service.
Bill: ... ... ... ...Bhhf ... ..
Joe: ... ...Bill?
Bill: .. .. ??
Joe: .. Bill?!?!
Bill: huh...yes, .. i mean .. he is an agent from the IRS.

Joe vertelt dus dat die een Agent van de Belasting is en Bill is even he-le-maal van zijn apropos; geweldig om te zien. En ook geweldig om te zien hoe ze daarna Drew te grazen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 05:15
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Menahem schreef op 06-06-2006 @ 17:07 :
- Reconstructie van een schietpartij door Willem Dafoe in Boondock Saints vind ik briljant
Dat is echt zo super die scenes, gewoon geniaal
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:45
Noddy
Noddy is offline
Friends in Las Vegas. Chandler en Monica willen daar gaan trouwen maar ze moeten wachten omdat er een ander paar aan het trouwen is.
Als het andere paar naar buiten komt, zien ze Rachel en Ross dronken en Just married.
Erg leuk.
Oud 07-06-2006, 21:05
MTpower
MTpower is offline
Braveheart:
Als hij aan het einde op de marteltafel 'freedom' roept ipv om vergeving te smeken.

American history X:
De schedel-splijt-scene

The Power of One:
Als Geel Piet een bewaker verteld dat het laffaards zijn en daarna doodgeslagen wordt.

La Vita e Bella:
Als die vader zogenaamd duits gaat vertalen in het concentratiekamp en het allemaal heel leuk laat klinken voor zijn zoontje

Het zijn er eigenlijk teveel om op te noemen, kan zo echt uren doorgaan
Die van Braveheart is echt mijn ultieme favoriet
Oud 07-06-2006, 21:24
Nebula
Nebula is offline

o.a.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 07-06-2006 @ 22:05 :
wordt.

La Vita e Bella:
Als die vader zogenaamd duits gaat vertalen in het concentratiekamp en het allemaal heel leuk laat klinken voor zijn zoontje

''?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De 'schietscene' in spaced. <3

+ de eindscene

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:38
Uice
Uice is offline
Dit is moeilijk. Ik noem er een paar.

Wild at heart
Er is alleen maar slecht nieuws op de radio, waarop uiteindelijk wordt besloten de auto uit te springen en te dansen.

Mullholland Drive
Een jongen vertelt over zijn droom in een fast food restaurant.

Monty Python's Life of Brian
"You are all individuals!"

Ringu
De climax met de tv.

Requiem for a dream
De slotscene.

Akira
Het laatste half uur ofzo.

The Office
David Brent verwelkomt de mensen van Swindon met een comedy act.
De meeste scenes met Keith, in het bijzonder zijn evalutatiegesprek met David en de scene waarin David beledigd is vanwege zijn bijnaam en zich afvraagt waarom Keith er geen heeft.
Tim zet het geluid uit en vertelt Dawn hoe hij over haar voelt.
De uiteindelijke uitkomst van de Tim en Dawn relatie (misschien cheesy, maar het werkt).

The Shining
Wendy ontdekt wat Jack geschreven heeft, Jack ontdekt dat Wendy zijn werk leest.

Kill Bill 2
The Bride vs Elle Driver.

Donnie Darko
Openings- en slotscene.

Fucking Amal
De laatste twee scenes (uit de wc komen en chocolademelk drinken).
Oud 07-06-2006, 22:41
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Noddy schreef op 07-06-2006 @ 21:45 :
Friends in Las Vegas. Chandler en Monica willen daar gaan trouwen maar ze moeten wachten omdat er een ander paar aan het trouwen is.
Als het andere paar naar buiten komt, zien ze Rachel en Ross dronken en Just married.
Erg leuk.
Oh my fucking god van alle bewegende beeldproducties (om het zo maar even te noemen) die ooit zijn gemaakt kies jij zo'n lame ass HA HA GRAPPIGE scene uit friends
Oud 07-06-2006, 23:29
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-06-2006 @ 22:33 :
''?
Dat de duitse officier de regels van het kamp uit aan het leggen is in het duits op een vrij strenge toon en dat die vader het dan zogenaamd aan het vertalen is terwijl hij geen duits spreeks, zodat het net een spel lijkt voor zijn zoontje... ik vond het grappig
Oud 07-06-2006, 23:35
Verwijderd
Als Chloe met een cakevorkje ge0wned wordt, dat is wel hard
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:40
Carn
Carn is offline
Pff.

Laatste gedeelte van Memento. "Now, where was I?"

Eddie Olmos in BSG die zegt "I'm getting my men". Sowieso een gave gast.

De scene waar Brooks zichzelf ophangt in The Shawshank Redemption

de ontknopingen van Old Boy en The Usual Suspects

De dialogen tussen Kevin Spacey en Sam Jackson in The Negotiator
Oud 08-06-2006, 10:54
Uice
Uice is offline
The Big Lebowski mag ook niet ontbreken aan mijn lijst. De marmot in het bad, 'This is what happens when you fuck a stranger in the ass', de droomscenes, het losgeld afleveren en natuurlijk 'I fuck you! I fuck you! I fuck you in the ass!'.
Oud 08-06-2006, 11:19
AXL
AXL is offline
wat ook een mooie scène is, in platoon als william dafoe zo met zijn armen in de lucht op de grond valt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:32
Verwijderd
Ik wil de hele serie weer zien.

Citaat:
Juice schreef:
Mullholland Drive
Een jongen vertelt over zijn droom in een fast food restaurant.
Plus dat stukje dat ze naar buiten lopen; wat een perfect opgebouwde spanning.
(Overigens snap ik nog steeds niet echt de betekenis van die personen in de film )
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 08-06-2006 @ 13:32 :
(Overigens snap ik nog steeds niet echt de betekenis van die personen in de film )
Ja, dat rekende ik er ook bij. Een schoolvoorbeeld van spanningsopbouw.

Wat betreft hun betekenis: ik gok dat het een soort aanwijzing is voor hoe de plot in elkaar zit.
Oud 08-06-2006, 20:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Voor +/- 25 euro heb je beide series op DVD , met extra's en uber grappig commentaar. Mijn beste aankoop ooit.
Oud 08-06-2006, 20:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Spoiler

(Tenminste, als ik het me goed herinner)

Laatst gewijzigd op 08-06-2006 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 20:37
Verwijderd
Het eerste wat ik herinner, is een hele bizarre scène uit Twin Peaks. Ik geloof dat agent Cooper in de coffeeshop is, hij is druk aan het praten, en ineens valt hij stil en komt er een lama voorbij lopen
De scène waarin de moeder van Laura hoort dat haar dochter dood is gevonden is ook echt goed, dat gekrijs

Oh, en de scène met de moeder van Lula in Wild at Heart, waarin ze helemaal onder de lippenstift zit. Die is echt eng... en bizar, natuurlijk, dat is David Lynch

De scène(s) waarin een stoomboot over een berg wordt getakeld in Fitzcarraldo (Werner Herzog) is ook zooo bizar, zeker als je je bedenkt dat ze het echt ook gedaan hebben en dat er - volgens mij - ook echt doden zijn gevallen. En natuurlijk het hele Kinski-Herzog gedoe. De indianen boden aan Kinski te vermoorden Leuk als je dat weet, omdat dat de film veel minder film maakt, en meer documentaire

En een paar scènes uit Elephant (Gus van Sant) zijn ook echt goed. De scènes waarin er door de schoolgangen wordt gelopen en de personen zeg maar gevolgd worden, die zijn mooi
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:02
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
De scene in Mission Impossible 3 dat ze de kluis gaan openbreken.

De eindscene in Indipendence Day waar ze het schip uitvliegen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2006 @ 21:37 :
Oh, en de scène met de moeder van Lula in Wild at Heart, waarin ze helemaal onder de lippenstift zit. Die is echt eng... en bizar, natuurlijk, dat is David Lynch
Die muziek erbij.
Oud 09-06-2006, 11:12
Verwijderd
Ah, dat is een lastige...

Enkele memorabele scènes die het eerst bij me opkomen zijn:

Lilja 4ever
Ze rent richting brug, met het nummer Mein Herz Brennt van Rammstein. Ik ben normaal niet per se een fan van Rammstein, maar vond deze scène toch indrukwekkend.

Pulp Fiction
De scène waarin Vincent, Jimmie en Jules koffie drinken in de keuken van Jimmie.

Jules: Mmmm! Goddamn, Jimmie! This is some serious gourmet shit! Usually, me and Vince would be happy with some freeze-dried Taster's Choice, but he springs this serious GOURMET shit on us! What flavor is this?
Jimmie: Knock it off, Jules.
Jules: [pause] What?
Jimmie: I don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is. When Bonnie goes shopping she buys SHIT. Me, I buy the gourmet expensive stuff because when I drink it I want to taste it. But you know what's on my mind right now? It AIN'T the coffee in my kitchen, it's the dead nigger in my garage.
Jules: Oh, Jimmie, don't even worry about that...
Jimmie: No, let me ask you a question. When you came pulling in here, did you see a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
Jules: Jimmie, you know I ain't seen no...
Jimmie: Did you see a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
Jules: [pause] No. I didn't.
Jimmie: You know WHY you didn't see that sign?
Jules: Why?
Jimmie: 'Cause it ain't there, 'cause storing dead niggers ain't my fucking business, that's why!

True Romance
De dialoog tussen Clifford Worley (de vader van Clarence, Dennis Hopper) en Vincenzo Coccotti (maffioso, Christopher Walken) als laatstgenoemde Clifford gevangen heeft genomen en hem ondervraagt over zijn zoon.

Clifford Worley: You're Sicilian, huh?
Coccotti: Yeah, Sicilian.
Clifford Worley: Ya know, I read a lot. Especially about things... about history. I find that shit fascinating. Here's a fact I don't know whether you know or not. Sicilians were spawned by niggers.
Coccotti: Come again?
Clifford Worley: It's a fact. Yeah. You see, uh, Sicilians have, uh, black blood pumpin' through their hearts. Hey, no, if eh, if eh, if you don't believe me, uh, you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago, uh, you see, uh, the Moors conquered Sicily. And the Moors are niggers.
Coccotti: Yes...
Clifford Worley: So you see, way back then, uh, Sicilians were like, uh, wops from Northern Italy. Ah, they all had blonde hair and blue eyes, but, uh, well, then the Moors moved in there, and uh, well, they changed the whole country. They did so much fuckin' with Sicilian women, huh? That they changed the whole bloodline forever. That's why blonde hair and blue eyes became black hair and dark skin. You know, it's absolutely amazing to me to think that to this day, hundreds of years later, that, uh, that Sicilians still carry that nigger gene. Now this...
[Coccotti busts out laughing]
Clifford Worley: No, I'm, no, I'm quoting... history. It's written. It's a fact, it's written.
Coccotti: [Laughing] I love this guy.
Clifford Worley: Your ancestors are niggers. Uh-huh.
[Starts laughing, too]
Clifford Worley: Hey. Yeah. And, and your great-great-great-great grandmother fucked a nigger, ho, ho, yeah, and she had a half-nigger kid... now, if that's a fact, tell me, am I lying? 'Cause you, you're part eggplant.
[All laugh]

En zo nog een hoop scènes, wellicht noem ik die een andere keer.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 08-06-2006 @ 22:50 :
Die muziek erbij.
Oh ja
Die hele film was fantastisch...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Bad boys 2. Als een kerel de dochter van één van de twee hoofdrolspelers komt uitvragen en de reactie die hij krijgt van Will Smith en Martin huppeldepup.
Oud 18-06-2006, 21:13
asjdfl
asjdfl is offline
Trivia for
Zoolander (2001)

When Owen Wilson says "Who you tryin' to get crazy with 'ese? Don't you know I'm loco?" These are the opening lines to the Cypress Hill song "Insane in the Brain".
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
KurtYo schreef op 09-06-2006 @ 12:12 :

Pulp Fiction
De scène waarin Vincent, Jimmie en Jules koffie drinken in de keuken van Jimmie.

True Romance
De dialoog tussen Clifford Worley (de vader van Clarence, Dennis Hopper) en Vincenzo Coccotti (maffioso, Christopher Walken) als laatstgenoemde Clifford gevangen heeft genomen en hem ondervraagt over zijn zoon.
Kan ze allebei idd. herinneren ja; zijn ook idd. memorable scenes
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 08:48
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Scarface
de eindscene. waar hij al die kogels vangt en pas nadat de man met de shotgun hem "besluipt"echt neergaat
The Meaning of Life
als die leraar sex demonstreert. te droog voor woorden
Oud 23-06-2006, 17:56
Shinosu
Shinosu is offline
Monty Python and the Holy Grail:
Wanneer Arthur Ridders zoekt en aan een stelletje boeren uitlegt waarom hij de koning is, en hun reactie daarop. ("Because some watery tart threw a sword at you?!")

Boondock Saints:
Wanneer Connor en Murphy wapens kopen en de een zeikt over touw en de ander een Rambo-mes meeneemt.

V for Vendetta:
Als V in het begin zichzelf introduceert. Wist niet dat er zoveel coole woorden met een 'v' begonnen!
En gewoon het rijmpje van "remember, remember, the fifth of november..."

Remember the Titans:
Als ze op trainingskamp in de kleedkamer aan het zingen zijn: "Ain't no mountain high enough..."

OAV van Rurouni Kenshin:
Als die ene vent Kenshin uitlegt waarom de snee op zijn wang niet geneest; die misdaad moet eerst gewroken worden. Echt machtige symboliek.

Heb er waarschijnlijk nog veel meer, want kijk veel films, maar dit is waar ik even op kon komen.
Oud 23-06-2006, 18:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Heh. Toevallig had ik het onlangs nog met een vriend van mij over die scene in Kenshin. Het woord symboliek is ook gevallen
Oud 23-06-2006, 20:36
Reynaert
Reynaert is offline
KurtYo, noem er eens wat meer als je wil, want die films vond ik ook stuk voor stuk héél erg indrukwekkend.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 20:40
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
De 'What about breakfast'-scene in Lord of the Rings

De 'Amas Veritas' scene in Practical Magic.

De begin scene in the Lion King

De 'I can carry you' scene in Lord of the Rings
Reageren

Regels voor berichten