Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 14:57
thomasino
thomasino is offline
Even een korte situatieschets,

Mijn ouders zijn al jaren gescheiden, en met mijn vader heb ik de laatste jaren helemaal geen contact gehad door omstandigheden.
Nu is het probleem dat ik in plaats van 250 euro nog maar 70 euro studiefinanciering krijg omdat het belastingformulier over 2004 van mijn vader blijkbaar niet ingevuld is.

Nu weet ik 100% zeker dat mijn vader in de schuldsanering zit.

Weet iemand hier een manier om dit probleem op te lossen zonder dat het belasting formulier van mijn vader over 2004 ingevuld moet worden? En zo ja bij welke instantie dit geregeld kan worden.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2006, 15:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan bij de IB-Groep via een hardheidsclausule aangeven dat je vader of weigert om dat formulier in te vullen of dat je door andere omstandigheden het inkomen van je vader buiten beschouwing wilt laten bij het berekenen van je aanvullende beurs. Er zijn van allerlei richtlijnen voor. Ik zou als ik jou was eens een foldertje aanvragen over weigerachtige ouders en dan kijken of er iets is waar jouw situatie onder zou kunnen vallen. Het is wel veel rompslomp en dan nog is het niet zeker of je ervoor in aanmerking komt maar het is het proberen waard.

Als het inkomen van je vader niet vastgesteld kan worden doordat de belastingdienst zo traag is dan heb je gewoon pech. Ik ken ook iemand die al vanaf september geen aanvullende beurs krijgt omdat het inkomen van haar ouders niet kan worden vastgesteld omdat de belastingdienst zo langzaam is
Oud 27-06-2006, 18:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
thomasino schreef op 27-06-2006 @ 15:57 :
Nu weet ik 100% zeker dat mijn vader in de schuldsanering zit.
Dan staat dat op rechtspraak.nl.

Zoek de details van zijn zaak daar op en vraag eventueel bij de bewindvoerder een bewijs van toelating tot de WSNP in, leg hem uit wat je problemen op dit moment precies zijn.

Kan hier als het goed is, jij zult de gevraagde gegevens ongetwijfeld weten. http://curateleregister.rechtspraak.nl/

Misschien kunnen ze niet vaststellen wat zijn inkomen precies is, maar een toelating tot de schuldsanering (WSNP) is sluitend bewijs dat hij je financieel niet kan steunen dunkt me.
Reageren

Regels voor berichten