Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 16:15
Apomes
Apomes is offline
Ik zit met nogal een probleem.
Ik heb bijna 4 maanden verkeerd met een jongen, maar heb het uitgemaakt omdat ik te jaloers was ongeveer in maart.
Nu na een maand begon ik hem terug te zien en begon ik te beseffen wat voor een stommiteit ik begaan heb om het gedaan te maken.
Nu telkens als ik hem zie kussen we elkaar, houden we elkaar handen vast, knuffelen (soms zelfs seks).
Nu hebben we vandaag erover gesproken.
Hij wilt geen relatie meer omdat we teveel verschillen. Maar hij wilt me niet kwijt. Dus we blijven sowiezo vrienden (we gaan binnenkort ook naar Parijs voor 4 dagen met ons 2).
Goed ik kan er mee leven, dat we vrienden blijven. Tenslotte wil ik hem ook niet kwijt.

We hebben ook gepraat over dat kussen enzo. En hij vertelde me dat hij dat deed omdat hij dat graag doet en uit gewoonte om dat te doen bij mij! Maar ook dat hij een hindernis vond, aangezien we toch zo geen relatie kunnen aangaan met iemand anders.
Hij zei: 'Rationeel wil ik het niet, maar emotioneel wel'.

Derna is er niks meer over gezegd geweest, dus ook niet of we het nog gaan doen ja of nee.

Nu het probleem is dat ik het er moeilijk mee heb.
Je kan wel zeggen: stop gewoon met hem te kussen, maar neen dat is gewoon not done. Hij zal moeten stoppen en pas dan stop ik ook.
Hem niet meer zien is ook geen optie. Ik zeg niet dat ik niet zonder hem kan leven, want dat kan ik, maar ik wil het gewoon niet.
Oud 27-06-2006, 16:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
En wat wil je nu precies weten ?
Oud 27-06-2006, 18:10
Bruna
Bruna is offline
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb ongeveer zo'n situatie met mijn ex-vriend. We zijn vrienden, maar soms (voornamelijk als hij (en ik) wat/teveel alcohol op heeft) kussen we weer en eindigt het regelmatig ook met seks. Waar dan ook.
Rationeel weten we dat we het niet moeten doen (en hij is meestal de verstandigste), maar vooral bij mij is het dat gevoel het zo makkelijk wint van mijn verstand. Het vreemde is, dat ik vaak ook die grens op zoek op één of andere manier. Zelfs al zegt hij dat we het niet zouden moeten doen.
Dat wilde ik alleen even zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 18:26
Verwijderd
Misschien is het slim om toch tegen hem te zeggen dat hij moet stoppen met jou te zoenen omdat het je in de war brengt ofzo. want deze situatie lijkt mij ook alles behalve fijn.
ik heb hier ook ervaring mee, bij mij stopte het pas toen mijn (ex)vriend een andere vriendin kreeg. en we zien elkaar nu helemaal niet meer.. en dat is waarschijnlijk ook niet wat je wilt..

succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:36
Verwijderd
Lastig. Natuurlijk is het voor beide partijen erg moeilijk. Ik denk dat je het beste dit met hem kan bespreken. Het beste lijkt me om gewoon duidelijk af te spreken niet te zoenen (of wel en er dan geen problemen van maken).
Duidelijkheid, hoewel er het dan natuurlijk nog wel eens "mis" kan gaan. Als hem niet meer zien geen optie is, dan is dit een andere optie. Of eventueel gewoon wel elkaar blijven zoenen en er dan geen probleem van maken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:42
Zwoek
Zwoek is offline
Ja het blijft natuurlijk moeilijk zoals MevrouwM ook zei. (Dat je het beste goed afspraken moet maken en dat je dus of niet meer zoent, of wel, maar dat je er dan dus ook geen probleem van maakt.)
Je kunt dan ook zeggen dat je de ander 'vrij' laat, dus zodra jij of hij iemand weer ontmoet, de ander er niet mee moet gaan zitten. En dat moet je maar kunnen.
Reageren

Regels voor berichten