Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 19:39
Final Cry
Final Cry is offline
Het zit zo: Mijn broer heeft sinds kort wat met een ex van mij, wat op zich allemaal niet erg is en ik gun het hem ook echt. Alleen het idee dat het mijn ex is die nu met mn broer rond huppelt is vreemd. Ik zal ze nooit in de weg staan of iets in die richting maar ik niet echt weten wat voor houding ik tegenover haar moet nemen. Natuurlijk gewoon wat vriendelijk blijven maar het is niet voor niks een ex en dus is dat wat makkelijker dan het lijkt.

Maarja verder niet zo interessant, ik vroeg me meer af hoe anderen in zo'n situatie zouden reageren. Dus bij deze...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2006, 19:45
deurbel
deurbel is offline
Ik denk dat je gewoon even aan het idee moet wennen, het wordt vanzelf wel normaal. Nu gewoon proberen normaal te doen zou ik denken.
Oud 26-06-2006, 19:59
Luna
Luna is offline
normaal??
ik vind het maar debiel. vooral van het meisje..
Oud 26-06-2006, 20:08
Verwijderd
Dat is inderdaad (zacht gezegd) raar...

Ik weet ook niet wat ik zou doen. Ik denk dat ik voorlopig zo min mogelijk met ze zou doen om even aan het idee te wennen. En ook gewoon eerlijk blijven. Het is gewoon nogal vreemd, maar als je wilt dat alles zonder problemen blijft verlopen is eerlijkheid wel handig...

Hoe lang hebben jullie iets gehad en is het nu uit?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 20:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Luna schreef op 26-06-2006 @ 20:59 :
normaal??
ik vind het maar debiel. vooral van het meisje..
Waarom? Omdat ze nadat het uit is op een ander verliefd wordt, die toevallig zijn broer is? God, ze zal zich er zelf misschien ook best ongemakkelijk bij gevoeld hebben, maar als de gevoelens wederzijds zijn, waarom is het dan debiel?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-06-2006 @ 21:12 :
Waarom? Omdat ze nadat het uit is op een ander verliefd wordt, die toevallig zijn broer is? God, ze zal zich er zelf misschien ook best ongemakkelijk bij gevoeld hebben, maar als de gevoelens wederzijds zijn, waarom is het dan debiel?
Ik vind het ook nogal apart
Meer vanuit de onuitgesproken afspraak: je neemt niet iets met de ex van een vriend, laat staan van een broer of zus.
Maar goed, niet iedereen schijnt die afspraak te hebben...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 20:27
Magican
Magican is offline
Ik vind het ook debiel van dat wijf.
Verder weiger ik ontopic te reageren.
Oud 26-06-2006, 20:49
Zwoek
Zwoek is offline
-Het is moeilijker dan het lijkt- neem ik aan.
Ik vind het ook raar van haar. Ergens ook wel van je broer, maar goed dat is zijn zaak.
Ik zou denk ik niet meer normaal kunnen reageren, maar dat ligt ook aan de omstandigheden. Ik zou liever niet in hetzelfde huis willen zijn waar zij ook zijn.
Oud 26-06-2006, 21:34
Optima
Optima is offline
pas maar op dat ze niet met je pa aan gaat pappen als het met je broer uit is
Oud 26-06-2006, 21:46
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Magican schreef op 26-06-2006 @ 21:27 :
Ik vind het ook debiel van dat wijf.
Verder weiger ik ontopic te reageren.
Kijk dat zijn me nou nog eens meningen waar we wat aan hebben.

Ik zie niet echt een probleem. Als die twee gelukkig met elkaar worden wie zou jij als haar ex dan zijn om dat in de weg te staan. Dat het dan toevallig je broer is die haar nieuwe vriend is zal vast raar en onwennig zijn daar kan ik best begrip voor opbrengen maar echt een probleem zie ik niet.
Oud 26-06-2006, 22:00
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Tja, je wordt na een relatie weer verliefd en het is dan wel raar als dat op de broer van je ex is, maar als ze gelukkig zijn, dan is dat toch alleen maar fijn voor hun?
Maar het lijkt me inderdaad wel heel raar als je ex dan bij je broer komt en dat je hun bijv. ziet zoenen.. Tis denk ik gewoon een kwestie van wennen.
Hoe vindt dat meisje het trouwens? En je broer? Of weet je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 22:16
Verwijderd
Ongemakkelijke situaties

maar verder zou ik er niets aan doen, dat kun je ook niet doen, want jij staat buiten hun relatie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 10:25
Verwijderd
Tja, ik wil mijn exen nooit meer zien. Van mij mogen ze rotten in de hel. Vooral als het de meest recente zou zijn, zou ik er alles aan doen om zijn leven ondraaglijk te maken .
En ja, ik ben wrokkig en gemeen. Maar ik heb dan gelukkig ook geen zus. Een vriendin die er met een ex vandoor ging was al erg genoeg. + hij heeft me schofterig behandeld, dus...

Niet dat ik het mijn zus of vriendin niet zou gunnen, maar ik gun de ex het geluk niet meer.

Applaus als je er wel fatsoenlijk mee om kunt gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 10:52
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-06-2006 @ 21:12 :
Nee... ik denk dat het ze gepland heeft!
Oud 27-06-2006, 11:52
Verwijderd
Ik snap dat jij je er ongemakkelijk bij voelt. Zeg dat ook gewoon tegen je broer, dan kan hij er rekening mee houden en is het ook niet erg als je er voorlopig onhandig mee om gaat. Op termijn vind je vanzelf een manier om wel normaal er mee om te gaan, dat valt wel op z'n plek.

Ik ben wel benieuwd: ben je lang samen geweest met je ex? En is het op een rustige of op een dramatische manier uit gegaan? En is 't lang geleden?
Hoef je ook allemaal geen antwoord op te geven, gewoon nieuwsgierigheid
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:51
Final Cry
Final Cry is offline
mwa we hebben het wel een aardig tijdje uitgehouden met elkaar, met veel ruzie uit elkaar gegaan. Dus vandaar ook dat ik me niet echt een houding weet te geven. Het is allemaal wel even geleden maar het blijft toch erg vreemd, als we elkaar normaal tegenkwamen liepen we met een boog om elkaar heen en nu word je toch wel verplicht om zo nu en dan ook is wat vriendelijks te zeggen ... Maarja bedankt voor een hoop vriendelijke reacties
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:52
Final Cry
Final Cry is offline
Citaat:
Optima schreef op 26-06-2006 @ 22:34 :
pas maar op dat ze niet met je pa aan gaat pappen als het met je broer uit is
Hoop dat ze dat toch te veel van het goede vind
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:20
stout!
stout! is offline
Citaat:
Final Cry schreef op 27-06-2006 @ 14:51 :
mwa we hebben het wel een aardig tijdje uitgehouden met elkaar, met veel ruzie uit elkaar gegaan. Dus vandaar ook dat ik me niet echt een houding weet te geven. Het is allemaal wel even geleden maar het blijft toch erg vreemd, als we elkaar normaal tegenkwamen liepen we met een boog om elkaar heen en nu word je toch wel verplicht om zo nu en dan ook is wat vriendelijks te zeggen ... Maarja bedankt voor een hoop vriendelijke reacties
Maar heb je nog gevoelens voor haar?
Oud 27-06-2006, 14:38
Final Cry
Final Cry is offline
Nou dat niet nee, heb inmiddels al een tijd een goede relatie met een ander Dus dat is zeker het probleem niet
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:46
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Nala schreef op 26-06-2006 @ 21:16 :
Meer vanuit de onuitgesproken afspraak: je neemt niet iets met de ex van een vriend, laat staan van een broer of zus.
jij zit echt heel erg vast in je eigen regeltjes he?
Oud 27-06-2006, 15:07
stout!
stout! is offline
Citaat:
Final Cry schreef op 27-06-2006 @ 15:38 :
Nou dat niet nee, heb inmiddels al een tijd een goede relatie met een ander Dus dat is zeker het probleem niet
Dan lijkt het me inderdaad gewoon een kwestie van wennen. Als jij weer gelukkig bent en zij zijn samen gelukkig, dan vind ik die 'ongeschreven regels' nogal onzinnig om je mee bezig te houden. Misschien gewoon een keer met haar of hen samen praten, de situatie benoemen en er dan maar om lachen.
Oud 27-06-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 27-06-2006 @ 15:46 :
jij zit echt heel erg vast in je eigen regeltjes he?
Nee hoor, zoiets wil ik een vriendin of zus van me gewoon niet aandoen. Relaties zijn leuk, maar wat dat betreft is de relatie met een vriendin of zus toch velen malen belangrijker voor me.
Zeker als je kijkt naar de situatie van de Ts, waarin je met ruzie uit elkaar gaat en daarna constant met een boog om elkaar heen loopt, is het dan gewoon niet heel erg handig.

Maar nogmaals, het was mij allang duidelijk dat niet iedereen daar zo over denkt. Moeten ze lekker zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:15
Verwijderd
Wat een kutbroer. Ik zou zo vervelend mogelijk tegen je ex en je broer doen, maar de wet nog net niet overtreden. Daar los je niets mee op, maar het lucht wel lekker op.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:16
Warsocket
Warsocket is offline
Jezelf gewoon gewoon gedragen net of je broer het met een kennis van je heeft.

maak een praatje met haar,,en met hem.
de ene is een bekende de ander je broer

praat er desnoods met hun over, hoe je je moet opstellentegenover haar.

En dat je het een raar idee vindt gaat vanzelf over
Oud 28-06-2006, 13:32
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Ik heb nu met de broer van een vriendin van me. Dat was in het begin best moeilijk voor ons allemaal. Vooral mijn vriendin heeft er heel erg mee gezeten dat ik met zijn broer had. Het was voor haar enorm wennen.

Máár, ik had geen ruzie met haar.. In jou geval zou ik het maar even rustig laten gaan. Je lekker concentreren op je eigen vriendin en je vooral geen zorgen/druk maken..

Oud 28-06-2006, 14:51
stout!
stout! is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 28-06-2006 @ 14:32 :
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Ik heb nu met de broer van een vriendin van me. Dat was in het begin best moeilijk voor ons allemaal. Vooral mijn vriendin heeft er heel erg mee gezeten dat ik met zijn broer had. Het was voor haar enorm wennen.

Máár, ik had geen ruzie met haar.. In jou geval zou ik het maar even rustig laten gaan. Je lekker concentreren op je eigen vriendin en je vooral geen zorgen/druk maken..

Tenzij je ooit iets met die vriendin gehad hebt, vind ik dat niet echt een soortgelijke situatie.
Oud 28-06-2006, 15:49
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Nala schreef op 26-06-2006 @ 21:16 :
Wat een grote onzin. Mensen zijn je ex met een reden. Het werkt dus blijkbaar niet. Is dat dan zooo'n ramo. Ik snap niet dat mensen dat niet van elkaar kunnen accepteren. Het zal maar al te raar zijn als iedereen bij elkaar pastte, maar dat doet het dus niet. EN wat nou als het wel kan met een vriend/ broer of zus?
Boeiend!
Ik vind dat je het elkaar niet kan aandoen om elkaars geluk te misgunnen. Maar dat is mijn opvatting.

Tuurlijk zal het vreemd zijn. En niemand zegt dat je dat niet vreemd mag vinden, maar het went wel. Give it some time en over 20 jaar wordt er hard om gelachen op een verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 17:07
fractuur
fractuur is offline
Ach, het kan gebeuren.. Ik zou ze gewoon even niet al te vaak tegenkomen (weet niet of jullie nog thuis wonen oid) of desnoods even met je broer overleggen of ze de eerste paar maanden alleen over de vloer willen komen als jij er niet bent, of gewoon helemaal niet. Gewoon om aan het idee te wennen, mi niets raars aan die vraag..
Reageren

Regels voor berichten