Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 18:48
mango2
mango2 is offline
Ik weet allereerst niet echt waar ik dit neer moet zetten, psych of l&r. maar het gaat meer over of het normaal is of niet, aangezien het voor mij heel apart is. en het heeft volgens mij niet zozeer met de relatie zelf te maken.

mijn vriend is iemand die heel makkelijk contact maakt. hij heeft een paar maanden geleden iemand leren kennen in de trein, een vrouw, en daar gaat ie overmorgen een dag mee weg, varen. nou oke, het zal allemaal wel, hij heeft het wel vaker over haar, dus dat is niet zo raar. het moeilijke vind ik alleen dat zij een beetje in een drugswereldje zit, en mijn vriend daar vroeger ook problemen mee heeft gehad. nu weet ikwel dat hij daar niet meer mee bezig is maar toch..

maar omdat hij ver uit de buurt woont en ze vrjidagochtend vroeg weg gaan, moet hij donderdagavond al die kant op. maar hij gaat dan slapen bij een vriendin van haar. ik heb geen idee of zij ook in dat drugswereldje zit of niet, maar hij kent die vriendin dus helemaal niet. hij zit er totaal niet mee dat ie dan daar gaat slapen, ziet het alleen maar als makkelijk. maar ik haal me de meest rare dingen in mijn hoofd. hij vind volgens mij dat ik alleen maar moeilijk doe, maar ik kan het niet zomakkelijk naast me neer leggen. ik maak me er gewoon zorgen over.

ben ik nou overbezorgd of is dat gewoon raar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 19:28
Verwijderd
Ik vind dat gewoon raar, en je zorg is terecht.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:55
mango2
mango2 is offline
ja dat dnek ik ook.. maar... geen idee hoe ik er dan nu mee om moet gaan.

vinden meer mensen dat ik me terecht zorgen maak?

weet ik veel wat er kan gebeuren als ie daar slaapt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:29
kruizer
kruizer is offline
Vraag het hem, hij weet zelf meer over die twee grietjes dan wij.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:43
mango2
mango2 is offline
Citaat:
kruizer schreef op 12-07-2006 @ 21:29 :
Vraag het hem, hij weet zelf meer over die twee grietjes dan wij.
ja kijk, hij weet er ook niet veel meer over.maar hij is gewoon veel makkelijker dan ik. hij vindt dat dat gewoon normaal is, dat je bij iemand gaat slapen die je niet kent als dat nou eenmaal zo uitkomt en ik zou dat echt never nooit doen, dus de vraag is, wat is er 'normaal'
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:46
kruizer
kruizer is offline
Boeie, wat 'normaal' is.
Als jij niet wil dat ie bij een andere vrouw slaapt, is dat je goede recht, het is ten slotte jóuw vriend.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:09
Verwijderd
Dat hij bij een vriendin gaat slapen van iemand die hij kent vind ik helemaal niet raar, wel vind ik het verhaal over iemand leren kennen in de train + kanoën beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:13
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mala schreef op 12-07-2006 @ 22:09 :
wel vind ik het verhaal over iemand leren kennen in de train + kanoën beetje vreemd.
Inderdaad. Mijn vriend maakt ook makkelijk contact en spreek ook vaak genoeg met 'vreemden' als hij op pad is of weet ik veel wat aan het doen is. Maar daar gaat hij niet zomaar een dagje iets leuks mee doen; dan had hij geen vrije dagen meer over!

En de enige keer dat hij in contact kwam met iemand waar het echt mee klikte, heeft hij mij ook gelijk voorgesteld en zijn we iets met z'n vieren gaan doen.
Oud 12-07-2006, 21:17
mara18
mara18 is offline
Je vriend heeft problemen gehad met drugs.
Een van de weinige dingen die hij lijkt te weten over die vrouw is dat ze in het drugswereldje zit...
Hmm
Verder wonen ze ook niet dicht bij elkaar in de buurt, wat normaal gezien de drempel zou moeten verhogen om zomaar met een wildvreemde te gaan afspreken.
En waarom kanoën met een onbekende?

Hoeveel keer heeft hij haar al ontmoet op de trein dan?
Hoe oud is ze?

Ik vind het toch maar een bizar verhaal
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:28
mango2
mango2 is offline
die vrouw is 27, die vriendin geen idee.

hij spreekt er vaak op msn enzo, en haar broer ook. en ze gaanmet een groepje, ik weet het ook niet precies. en het gaat me er niet eens om dat ie dan met een andere vrouw weg gaat ofzo hoor, vertrouw hem wel. maar tis zo raar, om zomaar bij een vreemde te gaan slapen helemaal als t daar zo een achtergrond is.. ik weet niet zou me echt niet op me gemak voelen.

en ja ik vind het ook bizar, misschien wel mede omdat ik niet eens een telefoon nummer zou geven aan iemand zomaar in de trein..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:51
mara18
mara18 is offline
Citaat:
wann schreef op 12-07-2006 @ 23:06 :
Mjah, klinkt als iets wat ik ook zo had kunnen meemaken.

Ik snap wel dat je het raar vind, echter voor hem is het waarschijnlijk een van de normaalste zaken van de wereld. Met name in de drugswereld maak ik/maakt men dat wel mee, zo van "ey, kan ik nog ergens bij iemand blijven maffen?" "ja, 'tuurlijk, plaats genoeg." Veel mensen hebben zo iets van als het maar relaxte mensen zijn, en de sfeer relaxt is, dan vind ik alles best en we zien wel hoe het verder afloopt.

Eigenlijk heb ik er niet zoveel zinnigs over te zeggen (tenzij het zinnig is om te gaan uitweiden over dat gedrag van 'alles maar laten gaan' en 'alles is goed'-achtigs), maar hij mag in ieder geval wat meer rekening houden met jou. Dat hoeft uiteraard niet meteen te betekenen dat 'ie dan maar niet er heen moet gaan, maar hebben jullie eigenlijk al serieus gesproken over die 'gemakkelijkheid?' Zo niet, misschien kan zijn uitleg een en ander duidelijker maken voor jou of jou wat meer geruststellen.

Wat heeft de drugswereld te maken met het bezitten van die mentaliteit? (just a question)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 09:50
juno
juno is offline
Eh, míjn vriend zou het nooit doen, en hij is mijn graadmeter van fatsoenlijk en normaal.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:09
dwight88
dwight88 is offline
het verhaal klinkt ietwat raar, in mijn oren.

Zelf heb ik geen problemen om ergens te crashen, is al vaak genoeg voorgekomen. Ik kan me in dit verband echter jouw gevoel wel voorstellen... misschien dat het wat beter voor jou wordt, op het moment dat je wat meer van deze vrouw (+ de groep eromheen) weet?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 11:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
kruizer schreef op 12-07-2006 @ 21:46 :
Boeie, wat 'normaal' is.
Als jij niet wil dat ie bij een andere vrouw slaapt, is dat je goede recht, het is ten slotte jóuw vriend.
Het gaat volgens mij amper om het slapen bij een vrouw, het gaat om de manier waarop. Iemand die je amper kent, die zich met drugs bezig houdt en die je vriend mee kan trekken in allerlei dingen die je hem niet toe zou wensen. Drugs zijn moeilijk te weerstaan als je ooit verslaafd bent geweest (ik weet niet of dat in dit geval zo is) en je lichaam begint weer afkickverschijnselen te vertonen als je er snel weer mee in aanraking komt. Lijkt me drie keer niets.

@ TS: praat eens met hem en spreek je zorgen uit. Als hij serieus luistert zal hij je vast begrijpen en jouw zorgen in zijn overweging meenemen.

Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 10:50 :
Eh, míjn vriend zou het nooit doen, en hij is mijn graadmeter van fatsoenlijk en normaal.
Wat een stel dan.
Oud 13-07-2006, 11:50
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou het niet prettig vinden als mijn vriend bij een vreemde 'vrouw' sliep, helemaal niet zo'n eind hier vandaan. Misschien moet je er nog eens goed over praten met hem en kijken of er geen andere opties zijn. Ik neem aan dat hij je gevoelens wel serieus neemt als jij vertelt dat je er zo mee zit...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 18:10
mango2
mango2 is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 13-07-2006 @ 12:09 :
het verhaal klinkt ietwat raar, in mijn oren.

Zelf heb ik geen problemen om ergens te crashen, is al vaak genoeg voorgekomen. Ik kan me in dit verband echter jouw gevoel wel voorstellen... misschien dat het wat beter voor jou wordt, op het moment dat je wat meer van deze vrouw (+ de groep eromheen) weet?
hij weet er ook niet echt veel meer van.. dat vind ik er zo raar aan, snap inet hoe iemand dat kan doen dan
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 18:11
mango2
mango2 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-07-2006 @ 12:50 :
Ik zou het niet prettig vinden als mijn vriend bij een vreemde 'vrouw' sliep, helemaal niet zo'n eind hier vandaan. Misschien moet je er nog eens goed over praten met hem en kijken of er geen andere opties zijn. Ik neem aan dat hij je gevoelens wel serieus neemt als jij vertelt dat je er zo mee zit...
nou t maakt voor mij niet eens zoveel uit dat ie bij haar gaat slapen, want ze doen toch niets. daar ben ik niet bang voor. maar gewoon de dingen die ze doen, ik heb daar niets mee. en omdat ik dat soort type mensen helemaal niet echt ken, vind ik het 'eng' ofzo.

en hij neemt mijn gevoelens.. uhm.. geen idee eigenlijk. ik had et er vandaag nog over met hem en hij zegt dat dat normaal is ofzo.. ik snap het niet..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 18:15
mango2
mango2 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-07-2006 @ 12:13 :
Het gaat volgens mij amper om het slapen bij een vrouw, het gaat om de manier waarop. Iemand die je amper kent, die zich met drugs bezig houdt en die je vriend mee kan trekken in allerlei dingen die je hem niet toe zou wensen. Drugs zijn moeilijk te weerstaan als je ooit verslaafd bent geweest (ik weet niet of dat in dit geval zo is) en je lichaam begint weer afkickverschijnselen te vertonen als je er snel weer mee in aanraking komt. Lijkt me drie keer niets.

@ TS: praat eens met hem en spreek je zorgen uit. Als hij serieus luistert zal hij je vast begrijpen en jouw zorgen in zijn overweging meenemen.

dit is inderdaad precies mijn punt..

en ik heb dus met hem gepraat maar hij kan niet zo erg begrijpen dat ik dat zo lastig vind..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:33
Warsocket
Warsocket is offline
Ik zou met zoiets persoonlijk ook geen problemen hebben.
Ik zou der ook gewoon gaan pitten, als dat zo uitkomt.

Er hoeft niks achter te zitten, en als je vriend zo makkelijk in elkaar zit zit er waarschijnlijk niks achter.
Oud 13-07-2006, 21:22
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Het is best begrijpbaar dat je het lastig vindt: je weet weinig over haar en datgene dat je wél weet, is negatief.

Het zegt echter ook veel over jou en jullie relatie. Het lijkt alsof je hem niet vertrouwt. Je zegt dat je je allerlei rare dingen in je hoofd haalt. Dat vertelt veel over jouw vertrouwen in hem en in jullie relatie. Is hij vaker vreemdgegaan? Deze onzekerheid komt jullie relatie niet ten goede, en daar moet iets aan veranderen.

Mannen maken over zulke dingen meestal geen problemen. Zij vinden het vaak gewoon kunnen. Hun vriendinnetjes willen het vaak niet hebben, doordat ze onzeker zijn (wat misschien wel helemaal terecht is). Ze beperken dan hun vriendjes' vrijheid. Dat moet ook weer niet kunnen.

Ik vind het ook geen probleem over het feit dát hij bij een meisje blijft slapen. Ik vind het wel heel raar dat hij dat meisje in de trein heeft leren kennen enz.

Ik hoop dat jullie er uit komen
Oud 14-07-2006, 09:09
mango2
mango2 is offline
uhm urineer de beer.. volgens mij heb ik al een heleboel keer gezegd dat het me helemaal neit om vreemdgaan gaat, meer dat milieu en dat hij zo vij is met bij mensen te gaan slapen die ie niet kent. en dat ik me dat niet voor kan stellen. nee ik ben niet jaloers. maasr de situatie is gewoon raar..
overigens heeft ie daar dus gisteravond geslapen, weet nog niet hoe het was want heb em vandaag nog niet gesproken en gister avond zei ie dat die mensen wel aardig waren. wel in t drugsmilieu trouwens, dus dat stond mij wel tegen..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind je helemaal niet overbezorgd. Sterker nog ik vind het raar van zijn kant.. Je zorgen vind ik dus terecht. Vraag hem naar die 2 vrouwen/meisjes, hij kan waarschijnlijk meer over ze vertellen dan wij met zijn allen bij elkaar.
Oud 14-07-2006, 20:48
Verwijderd
Ook wel 'typisch' dat :

1. Zij 'toevallig' ook in het drugswereldje zit, en hij daar blijkbaar een verleden in heeft.
2. Dat hij ook nog eens terwijl hij haar nauwelijks kent 'een dagje gaat varen'.

Ik suggereer verder niks ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:55
Sheitan
Sheitan is offline
Ik vind je zorg idd vrij terecht.. vooral als hij vroeger al contact met dat wereldje heeft gehad...
Oud 15-07-2006, 13:09
Verwijderd
Zou ik absoluut niet gaaf vinden en mijn vriend zou het ook nooit in zijn hoofd halen. Als het zou gebeuren dat hij bij iemand slaapt die hij niet kent neemt hij mij of een goede vriend mee, hij zou niet in zijn eentje gaan.
En ik zou ook huiverig zijn voor dat drugsgebruik. Ook al doet hij er niets meer mee, voor veel mensen zou het een zwak moment kunnen opleveren.

Ik zou het gewoon zeggen dat het je niet lekker zit. Hij zal toch wel rekening willen houden met jouw gevoelens?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten