Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2006, 18:09
2079
2079 is offline
Poseidon [2006]

Wolfgang Petersens re-make van de klassieker uit 1972 belooft een flinke blockbuster te worden met een overmaat aan special-effects.
Het is Nieuwjaar en het feest is in volle gang aan boord van het luxe cruiseschip Poseidon dat op de Atlantische oceaan vaart. Wanneer een grote golf het schip midden op zee laat kapseizen, treft een groepje overlevenden elkaar als lotgenoten in de strijd voor hun leven.
Beroepsgokker John Dylan (Josh Lucas) negeert het bevel van de kapitein (Andre Braugher) om beneden te wachten op mogelijke redding en probeert zelf te ontsnappen. Hij wordt al snel aangeklampt door de 9-jarige Conor (Jimmy Bennett), die vraagt of hij en zijn moeder Maggie (Jacinda Barrett) met hem mee mogen.
Dylan wordt vergezeld door Robert Ramsey (Kurt Russell) die op zoek is naar zijn dochter (Emmy Rossum) en haar verloofde (Mike Vogel). Dit jonge stel kon een uur voor de ramp niet de moed verzamelen om te vertellen dat ze verloofd waren, maar staan nu voor veel grotere uitdagingen.

Dylan leidt uit angst voor samenzweringen tegen zijn zin in de groep overlevenden omhoog door de lagen van het schip. De groep die hem volgt bestaat uit een verlegen verstekeling (Mia Maestro), een suïcidale man (Richard Dreyfuss) die zijn wil om te blijven leven herontdekt en een jonge ober (Freddy Rodriguez) die het schip goed kent.
Vastberaden om een weg te vinden naar de oppervlakte, zoekt de groep een weg door lagen van puin, terwijl het schip blijft zinken. Banden worden snel gevormd gedurende deze reis van steile beklimmingen, doodlopende gangen en diepe vallen naar beneden. Vertrouwen is van vitaal belang, want naarmate de tijd begint te dringen, moeten ze voor hun eigen leven én dat van elkaar vechten!

Regie:
Wolfgang Petersen

Muziek:
Klaus Badelt

Cast:
Josh Lucas .... Dylan Johns
Kurt Russell .... Robert Ramsey
Jacinda Barrett .... Maggie James
Richard Dreyfuss .... Richard Nelson
Jimmy Bennett .... Conor James
Emmy Rossum .... Jennifer Ramsey
Mike Vogel .... Christian
Mía Maestro .... Elena Gonzalez
Andre Braugher .... Captain Michael Bradford
Kevin Dillon .... Lucky Larry
Freddy Rodríguez .... Marco Valentin
Kirk B.R. Woller .... Chief Officer Reynolds
Kelly McNair .... Emily
Stacy Ferguson .... Gloria

------------------------------------------

Het zal wel weer zinloos popcorn vermaak worden, maar ja, moet kunnen. Zelf ben ik wel blij met acteurs zoals Josh Lucas en Richard Dreyfuss. Vooral de laatste is altijd een genot om hem te zien acteren. Over de soundtrack zal in ieder geval niet veel te klagen zijn, die is van componist Klaus 'Pirates of the Caribean' Badelt . Wat denken jullie over de re-make van 'The Poseidon Adventure'?

Laatst gewijzigd op 25-05-2006 om 18:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 18:17
Severus
Severus is offline
Ik wil deze film ook zo snel mogelijk gaan zien. Wolfgang Petersen maakt wel goede films ("Das Boot"), en aan de trailer te zien, is "Poseidon" vrij beklemmend (en ook wel een tearjerker hier en daar). Alleen doet het wel erg aan "Titanic" denken op sommige momenten, maar ja - eens kijken of deze film uit de schaduw van die film weet te komen.

Citaat:
The Count schreef op 25-05-2006 @ 19:09 :
Zelf ben ik wel blij met acteurs zoals Josh Lucas en Richard Dreyfuss. Vooral de laatste is altijd een genot om hem te zien acteren. Over de soundtrack zal in ieder geval niet veel te klagen zijn, die is van componist Klaus 'Pirates of the Caribean' Badelt
Dat belooft zeker wat! Richard Dreyfuss is een van mijn favoriete acteurs en ik heb hem al in heel wat films gezien. Wel grappig dat hij weer in een film speelt waar het gevaarlijk is op zee; menig kijker zal wel even een beetje aan "Jaws" moeten denken.

Hmm, ik kijk er in ieder geval naar uit.
Oud 25-05-2006, 19:12
2079
2079 is offline
Oh ja, in 'Jaws' was Dreyfuss weer heerlijk op dreef.
''Haha! They're all gonna die!''
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:36
Dexter_M
Dexter_M is offline
Lijkt me erg goede film, de oude heb ik vroeger heel vaak gezien en erg van genoten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:59
2079
2079 is offline
Poseidon gaat op woensdag 31 mei hier in Nederland in premiere. Ik moet toegeven dat ik er wel zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 20:31
Nebula
Nebula is offline
Recensies zijn vrij negatief, no way haalt Badelt het niveau van Williams (die de score voor de versie van '72 componeerde) als de 'Pirates'-soundtrack enige indicatie mag zijn en Kurt Russell is lelijk. Weer een film die ik niet hoef te zien.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 20:54
Tiño
Tiño is offline
tja, het verhaal is leuk bedoelt, soms is ie wel spannend.

Maar er gebeuren te veel onrealistische dingen en de hoodfpersonen zijn een soort van superman/vrouw, echt verschrikkelijk wat die allemaal doen binnen een kleine anderhalf uur.

Af en toe gewoon belachelijk.

Maar was wel aardig, als je je toch verveelt
Oud 29-05-2006, 21:02
Marcade
Marcade is offline
Ik heb de film nog niet gezien, maar aan de geluiden te horen is volgens mij is de mini serie nog beter?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 11:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Heb m gister gezien en vond m wel leuk, maar niet overweldig.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:43
Verwijderd
Toen ik de trailer zag op tv dacht ik gelijk: " heeee dat is gejat van Poseidon!" maar dat klopte dus ook wel

In ieder geval lijkt een remake me een beetje overbodig en ik ga dr geen moeite voor doen om te kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:57
2079
2079 is offline
Citaat:
Nebula schreef op 29-05-2006 @ 21:31 :
Recensies zijn vrij negatief, no way haalt Badelt het niveau van Williams (die de score voor de versie van '72 componeerde) als de 'Pirates'-soundtrack enige indicatie mag zijn en Kurt Russell is lelijk. Weer een film die ik niet hoef te zien.
John Williams is de soundtrack composer van deze tijd, niemand kan tegen hem op. Close Encounters of the Third Kind , ik bedoel maar.
Ik denk wel dat ik Poseidon ga zien, lijkt me wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 22:35
Severus
Severus is offline
Ik ben net terug van de film. Hij was wel vermakelijk, maar "Titanic" vind ik - waar het maritieme rampen betreft - nog altijd beter. Het acteerwerk viel me wat tegen (ook dat van Richard Dreyfuss ), evenals de realiteit - hier en daar zitten een paar dingen in waarvan je zegt: "Bullshit!" Maar er zitten wel veel mooie special effects in, en je krijgt toch een goed idee hoe het is om in zo'n gekapseisd schip te zitten. De beklemmende sfeer van bijvoorbeeld "Das Boot" ontbreekt echter, evenals een ware uitwerking van de emoties die die mensen allemaal ervaren (in "Titanic" was dat rauwer en had je minder het gevoel een toeschouwer te zijn).

Verder vind ik het einde best wel teleurstellend, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Kortom: toch spannender en vermakelijker dan de doorsnee actiefilm/rampenfilm, maar "Das Boot" en "Titanic" blijven beter (en "The Perfect Storm" vind ik meer op het niveau van "Poseidon").
Oud 03-06-2006, 05:30
Verwijderd
Trekt me ab-so-luut niet. Niet zozeer vanwege het thema, maar vanwege mijn voorgevoel dat dit op veel fronten een slechte film zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 09:23
DanielC
DanielC is offline
Petersen heeft na Das Boot niets fatsoenlijks meer weten te maken. Keertje huren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 13:25
Moustache
Moustache is offline
Dit lijk me echt een zaadfilm. Flinterdun verhaallijntje, belachelijk veel special effects en voorspelbaar gok ik.
Oud 03-06-2006, 16:54
ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb het eerste halfuur gezien en dat voorspelde een overgedramatiseerde (ik weet niet eens of dat een woord is, maar ach) kutfilm
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 18:59
Verwijderd
De oorspronkelijke Poseidon Adventure vind ik meesterlijk, heeeel misschien ga ik deze nieuwe film kijken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 19:47
Naru
Naru is offline
Ik heb hem vandaag gezien, vond het wel een vette film. Hij deed me inderdaad wat veel aan Titanic denken, alleen vond ik deze beter omdat hij heel wat spannender is dan de titanic en er zitten veel meer effecten in. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik een hekel aan de titanic heb, dus dan vind ik deze zoiezo beter.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 22:38
Jolt
Jolt is offline
Had er meer van verwacht, vond hem tegenvallen,.
Oud 08-06-2006, 23:27
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
N00dles schreef op 03-06-2006 @ 06:30 :
Trekt me ab-so-luut niet. Niet zozeer vanwege het thema, maar vanwege mijn voorgevoel dat dit op veel fronten een slechte film zal zijn.
Oud 13-06-2006, 22:36
wilco984
wilco984 is offline
Tja, je leest een hoop. Stelt je verwachtingen wat bij en probeert er uiteindelijk toch het beste van te maken.
Als je van tevoren weet dat je niet echt een binding met de karakters gaat krijgen en je weet dat de hele film van toevalligheden aan elkaar hangt, dan kun je jezelf nog redelijk vermaken.

De effecten zijn simpelweg goed! De verhaallijn is onwijs slap en de plotwendingen ontbreken. Het idee van een grote groep waarbij mensen wegvallen is iets te voorspelbaar uitgevoerd en weddenschappen stellen op de volgende is dus bij voorbaat al een gewonnen zaak.

Ik vond hem WEL AARDIG!, maar dit vooral omdat ik van anderen hoorde dat ze hem SLECHT vonden. Hierdoor had ik weer lagere verwachtingen.

Maar die 100 minuten is ook echt wel genoeg!
Oud 16-06-2006, 16:49
Lilything
Lilything is offline
Toen ik naar The Davinci Code ging, lieten ze hiervan een voorstukje zien.......lijkt me echt geweldige film......hoewel ik helemaal niet zo van enge films houd, denk ik echt: deze moet ik zien......

Hij doet mij ook wel beetje aan Titanic denken
Oud 23-06-2006, 22:43
Verwijderd
Heb hem vorige week gezien.
Was opzich wel een leuke film en best spannend, maar het is allemaal weer zo voorspellend he, je weet precies wie er dood gaat en wie er blijft leven en hoe het gaat aflopen.
1 keer gezien, misschien over een paar jaar nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 23:28
Sparkles
Sparkles is offline
hij leek me echt een titanic-rip off..
en op zich is het ook wel een beetje zo..maar dit is zeg maar niet echt dramatische romantiek..
hij viel me best mee eigenlijk hijs wel spannend.
Oud 24-06-2006, 18:21
Lavender
Lavender is offline
Citaat:
Toen ik naar The Davinci Code ging, lieten ze hiervan een voorstukje zien.......lijkt me echt geweldige film......hoewel ik helemaal niet zo van enge films houd, denk ik echt: deze moet ik zien......
... Maar na alle slechte kritiek kies ik toch voor iets anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 12:37
Amaranthe
Amaranthe is offline
Citaat:
Voorstukje zag er wel goed uit, alhoewel ik niet echt van maritieme films hou. 'Perfect Storm' vind ik al verschrikkelijk en 'Titanic' is ook niet echt mijn ding. Dus ga ik wsl niet.
Oud 27-06-2006, 13:36
Trut_de_la_mode
Trut_de_la_mode is offline
Ik vond dit echt een supertoffe film! Al is het wel héél onrealistisch wat die mensen meemaken allemaal. Er gaan een hoop dingen goed die eigenlijk niet echt zouden kunnen.. Ik vond vooral de filmtechniek goed!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 19:24
2079
2079 is offline
Ik heb hem eindelijk gezien. En ik vond het geen slechte film ookal word je snel aangemoedigd tot leedvermaak. Ook de effecten waren mooi en de acteerprestaties vielen mee. Dus als rampenfilms vond ik hem prima.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 09:41
Twijg
Twijg is offline
OMG..... wat een creepy film

Nu zullen jullie wel denken, maar ik heb hele nachten een stikkende man voor me gezien....

Opzich een lekkere film, béétje onrealistisch idd.... Beetje jammer dat de grote held weer blijft leven. Gaan die nou nooit dood?

't valt me op dat het bij de meeste actie verhalen (film of boek) zo is dat alle aandacht naar de actie gaat. Ik bedoel, de special effects en alles vond ik behoorlijk stoer! Alleen de personage's zijn verschrikkelijk triest uitgevoerd altijd. Best jammer.

Maar op zich wel een leuke film, ook al heb ik het meeste ergens van achter m'n stoel bekeken
Reageren

Regels voor berichten