Advertentie | |
|
![]() |
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Real_(informatica)
Volgens mij moet je van exponent 12710 aftrekken, dus: exponent = (00101111)2 - 12710 =(47)10 - 12710 = -8010 de matisse moet je prefixen met 0,1 dus: matisse = 0,10101010 = 0,42 dan is het getal uiteindelijk: 0,42*10-80 Ik heb hier absoluut nooit eerder mee gewerkt, dus misschien klopt er niks van.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
|
![]() |
|
zoek een tutorial over assembly en dan over de FPU, Heel het opcode gedelte kun je dan negerne, maar daar staat vast wat theoretische informatie bij overhoefloating points werken.
dat is hoe intel floating point numbers opslaat let op in C wordt ene real etc meestal op een andere manier opgeslagen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
![]() |
|
|