Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2006, 21:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben van de week vanwege mijn eczeem op mijn handen naar zo'n kerel toe geweest en nu heb ik een dieet van dingen die ik niet mag hebben omdat ik er allergisch voor zou zijn.
Maar het punt is dat ik dat
a. 9 weken moet volhouden
b. het dieet gewoon onmogelijk is omdat er bijna niets overblijft wat ik nog wel mag eten en
c. ik heb geen ervaring met de werking van zo'n dieet.
Ff voor de duidelijkheid: het is geen standaard-dieet, alle producten die ik niet mag hebben zijn getest op mij dmv een stroomkring, een computer en een ampul met essence van het betreffende voedingsmiddel.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 22:36
vosje16
vosje16 is offline
en na de 9 weken zou je dan genezen moeten zijn? Dus dat je weer alles mag eten zonder dat eczeem terugkomt?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 23:28
Verwijderd
Ik heb daar goede ervaringen mee. Meestal gaat het om een intolerantie en niet een allergie, wat betekent dat je de voeding na die 9 weken gewoon mag eten, mits je ze niet in grote hoeveelheden verorberd. Laat me overigens raden. Je mag geen koffie, cola, suikers, gluten, alcohol, kleur-geur- en smaakstoffen, etc. - afijn, al die stoffen die je sowieso eigenlijk niet zou moeten eten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 23:36
Suey
Suey is offline
Ik heb ook zoiets gehad. Kreeg bij mijn acupunctuur (ik heb psoriasis) ook een dieet waardoor ik bijna niks meer kon eten. Bijvoorbeeld geen chocola, chips, alcohol, brood met melk, het liefst alleen gekookt warm eten (niet gebakken of uit de oven) etc. Ik heb dit wel een tijdje volgehouden maar de acupunctuur hielp niet dus ik ben ermee gestopt.
Hmm, je hebt hier waarschijnlijk niet zoveel aan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 08:39
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2006 @ 00:28 :
Je mag geen koffie, cola, suikers, gluten, alcohol, kleur-geur- en smaakstoffen, etc. - afijn, al die stoffen die je sowieso eigenlijk niet zou moeten eten.
Wat is er mis met gluten (voor 'normale mensen' dan, natuurlijk niet als iemand bv. coeliakie heeft)...?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:01
Bloem
Bloem is offline
Ik heb er ook ervaring mee, op de manier waarop je het omschrijft. Ik moest het alleen veel langer volhouden en het was niet vanwege eczeem. Het heeft ook niet geholpen trouwens Maar dat kon ook niet, omdat de oorzaak van mijn klachten heel anders was.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Suey schreef op 01-07-2006 @ 00:36 :
Ik heb ook zoiets gehad. Kreeg bij mijn acupunctuur (ik heb psoriasis) ook een dieet waardoor ik bijna niks meer kon eten. Bijvoorbeeld geen chocola, chips, alcohol, brood met melk, het liefst alleen gekookt warm eten (niet gebakken of uit de oven) etc. Ik heb dit wel een tijdje volgehouden maar de acupunctuur hielp niet dus ik ben ermee gestopt.
Hmm, je hebt hier waarschijnlijk niet zoveel aan.
Acupunctuur is wat anders dan electro-acupunctuur.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:01
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2006 @ 21:55 :
Acupunctuur is wat anders dan electro-acupunctuur.
ze zegt ook zoiets

ik moest ook op dieet voor allerlei klachten die ik had (waaronder ook psoriasis)...ik mocht toen ook een tijd lang bijna niks eten en moest andere dingen 'aanvullen' (bepaalde vitamines, mineralen etc.) en dan zou ik ook na een aantal weken/maanden weer alles kunnen eten zonder klachten. bij mij heeft het overigens ook niet echt geholpen, ik weet nu wel meer dingen waar mn lichaam (over)gevoelig voor is. Ik heb alleen minder buikpijn als ik me aan het dieet houd, dus ik kan dus niet alles eten weer en de rest van de klachten zijn nog hetzelfde...mijn psoriasis is er trouwens veel erger door geworden en daardoor ben ik er op een gegeven moment ook mee gestopt (doe pilletjes dan). maar ik weet niet of je hier wel wat aan hebt

Regels voor berichten