Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 22:50
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Als de wedstrijd verveelt, is het altijd nog leuk tijdverdrijf om te zeiken op het commentaar. Ook dit keer heeft de NOS weer de gebruikelijke toppers van stal gehaald. Zo zag ik in het Servie Montenegro - Nederland topic al enkele klachten over Jeroen Grueter. Daarnaast heb je oa nog de altijd grappige Frank Snoeks, Evert NOGMAALS ten Napel en oude rot Theo Reitsma.

Voor de dagelijkse interviews met het Nederlandse elftal is wederom Bert Maalderink meegekomen. De man die Dick Advocaat al flink in de weg zat bij het EK 2004, ruzie heeft met Davids en ook van Nistelrooy en van der Sar al eens op de tenen stond mag het opnieuw proberen. Zelf noemt hij zijn stijl prikkelend, ik zou het eerder zeikend en irritant willen noemen. Ook nu hebben de spelers en coach al een paar keer licht geirriteerd op zijn vragen gereageerd (Cocu, van Persie) Hoe lang zal het dit keer goed gaan?

Wat zijn julllie meningen over de verslaggeving van dit WK?
Oud 12-06-2006, 22:55
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Zwaar kut. Ik reageer later inhoudelijk.
Oud 12-06-2006, 23:00
Verwijderd
Zoals altijd waardeloos. Ken je dat gevoel als je een slechte wedstrijd in de gouden gids divisie zit te kijken, dat je oprecht en serieus denkt: "dat zou ik beter kunnen"? Dat dus.
Oud 12-06-2006, 23:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 13-06-2006 @ 00:00 :
Zoals altijd waardeloos. Ken je dat gevoel als je een slechte wedstrijd in de gouden gids divisie zit te kijken, dat je oprecht en serieus denkt: "dat zou ik beter kunnen"? Dat dus.
Ik vind het niet fantastisch, maar ik zou het echt niet beter kunnen. Natuurlijk lul ik wel gemakkelijk enzo, maar die spelers herkennen en 90 minuten niet al te saai commentaar geven? Ik denk het niet.

Toch kijken wij eigenlijk altijd op de BBC
Oud 13-06-2006, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2006 @ 00:51 :
Ik vind het niet fantastisch, maar ik zou het echt niet beter kunnen. Natuurlijk lul ik wel gemakkelijk enzo, maar die spelers herkennen en 90 minuten niet al te saai commentaar geven? Ik denk het niet.

Toch kijken wij eigenlijk altijd op de BBC
BBC heeft helaas niet alle wedstrijden (of ik ben scheel )

En ik vind dat ze wel erg veel fouten maken hoor.
Oud 13-06-2006, 09:49
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik werd gestoord van die commentator gister bij Italie-Ghana... Dat je een lichte voorkeur hebt voor de Italianen ok, maar laat dat niet zo verschrikkelijk blijken in je commentaar.
Oud 13-06-2006, 10:08
Moustache
Moustache is offline
Mwoah, ik vind het wel prima. Ik kan me er nauwelijks aan storen.
Oud 13-06-2006, 10:12
Master HJ
Master HJ is offline
het is wel ok. Beter dan het commentaar van die sukkels van SBS 6. Af en toe doe ik de radio aan en luister naar het gekke commentaar van Jack van Gelder. Ik vind het alleen jammer dat er ongeveer 2 seconden verschil tussen de radio en tv zit.
Oud 13-06-2006, 10:31
Boogie
Boogie is offline
Ik vind het ook vrij zwak. Evert ten Napel en Frank Snoeks vind ik fantastische commentatoren, maar ze zitten er te vaak naast dit WK, als het gaat om arbitrale beslissingen. Jeroen Grueter vind ik altijd om te huilen. Philip Kooke brengt te weinig extra. Jan Roelfs is niet veel beter. Theo Rijtsma is te langzaam. Arno Vermeulen vind ik daarentegen wel erg sterk bezig, een goede kijk op de wedstrijd in combinatie met een dosis humor.
Oud 13-06-2006, 11:48
Verwijderd
Bert Maalderink met z'n zogenaamd leuke items.

"Dit zijn niet de voeten van Philip Cocu, maar van een plaatselijke schaapherder die naar de training van Oranje is komen kijken. Even later zien we Cocu toch nog het veld op komen. hij dribbelt wat rond, dolt wat met Robin van Persie, wijst Van der Sar een overvliegende vogel aan en strompeld dan weer naar binnen.

En de Duitse schaapherder? Als Cocu zich vrijdag zo soepel weet te bewegen als deze man komt het allemaal in orde."

Echt om te janken.
Oud 13-06-2006, 12:15
baas
baas is offline
Ik weet niet of dit ook bij commentaar en verslaggeving hoort, maar ik wil nog wel even mijn beklag doen over 'de onvermijdelijke' Ali B bij Villa BvD. VERSCHRIKKELIJK, kan iemand tegen die gast zeggen dat ie zijn bek moet houden, en al helemaal over voetbal.

Verder ben ik wel Frank Snoeks-fan en vind ik Theo Reitsma maar niks.
Oud 13-06-2006, 13:07
Gomes
Gomes is offline
Evert vind ik verschrikkelijk.
De rest kan ik wel aan.
Oud 13-06-2006, 13:15
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
baas schreef op 13-06-2006 @ 13:15 :
Ik weet niet of dit ook bij commentaar en verslaggeving hoort, maar ik wil nog wel even mijn beklag doen over 'de onvermijdelijke' Ali B bij Villa BvD. VERSCHRIKKELIJK, kan iemand tegen die gast zeggen dat ie zijn bek moet houden, en al helemaal over voetbal.
Ik vind, om eerlijk te zijn, het commentaar van Ali B 10x zinniger dan het commentaar van de gemiddelde BvD gast.
Oud 13-06-2006, 14:15
Verwijderd
Weet iemand misschien wie de commentator was bij T&T - Zweden. Die kerel had voor rust al een keer of 10 gezegd dat het "nog steeds 0-0 stond" . Voor de rest zijn me nog niet heel veel dingen opgevallen.

P.S.: Wat ik wel leuk vond was dat ik net na de 1ste helft van Australie naar ZDF zapte en dat de commentator daar precies het tegenovergestelde zei van de Nederlandse. Hij vond dat het wel een overtreding was op Schwarzer, door niet 1, maar 2 Japanners, terwijl de Nederlandse commentator het duidelijk een fout van Schwarzer zelf vond
Oud 13-06-2006, 15:57
Verwijderd
De 'mogelijkheden op kansen die zich eventuel zouden kunnen voordoen' zijn wel weer volop aanwezig.
Oud 13-06-2006, 16:28
antigone
antigone is offline
op een enkele uitzondering na (philip kooke) is het bijna altijd rampzalig
Oud 13-06-2006, 16:29
antigone
antigone is offline
het stomme is dat als je met BOEREN voetbal kijkt ze ook precies dat idiote gezwets van de commentator in kwestie volgen
Oud 13-06-2006, 17:39
antigone
antigone is offline
een paar minuten geleden tijdens frankrijk - zwitserland:

'de scheidsrechter heeft gelijk, ook al blijkt hieruit dat ie dat wellicht niet heeft.'
Oud 13-06-2006, 17:51
mandark
mandark is offline
'hieruit' sloeg op de herhaling.

ik vind de nos iig 10 x beter dan talpa of sbs dus mij hoor je niet klagen.
Oud 13-06-2006, 18:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Evert ten Apel is echt een hoop gebrabbel. Arno Vermulen vond ik op het EK 2004 superslecht, dit toernooi valt het tot nu toe mee. Jeroen Grueter vind ik ook niet goed. Maar vergeleken met sommige commentatoren van Talpa valt dit nog wel mee.

Frank Snoeks vind ik nog wel meevallen. Hugo Walker is mijn favoriet, maar jammer genoeg is hij nooit meer te horen de laatste jaren. Ook Eddie Poelman vond ik het nooit slecht doen, maar die is er ook niet meer bij.

Bert Maalderink vind ik trouwens een zeikerdje. Altijd maar op een zeurderige toon tegen diverse spelers... dat-ie maar lekker maar bij dat schaatsen blijft.
Oud 14-06-2006, 08:55
Verwijderd
Even wat anders, ik vind de analyse in de rust bij de BBC wel fijn. Niet een of andere gare gast die samen met een ondeskundige presentator zit te praten, maar een echte analyse van mensen die er verstand van hebben. Ook kunnen ze de looplijnen van spelers laten zien, hiermee lieten ze bijvoorbeeld zien dat Ronaldo gisteren amper liep en daarom zo bedroevend slecht speelde.
Oud 14-06-2006, 09:04
Gimme more beer
Citaat:
Acromega schreef op 14-06-2006 @ 09:55 :
Even wat anders, ik vind de analyse in de rust bij de BBC wel fijn. Niet een of andere gare gast die samen met een ondeskundige presentator zit te praten, maar een echte analyse van mensen die er verstand van hebben.
Ja, Gary Lineker is een goede presentator. Maar goed, wij kijken altijd MOTD, dus het is redelijk vertrouwd voor ons om op BBC te gaan kijken. John Motson is daarnaast ook één van de beste commentatoren ter wereld.
Oud 14-06-2006, 09:22
Wammus
Wammus is offline
En wat vinden jullie van Talpa (Vila BVD) die in de rust comentaar geven op de wedstrijd? Of doen ze dat alleen tijdens het Nederlands elftal.

Ik heb het alleen tijdens Nederland - Servië Montenegro gezien en ik heb me helemaal doodgelachen.
Oud 14-06-2006, 18:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Die Jan Roelfs is ook niet super. Vond het een saaie wedstrijd, op die laatste 10 minuten na en dan zegt-ie: "Wat een geweldige wedstrijd!" Niet overdrijven, de slotfase was het aanzien waard, maar daarvoor was het saai.
Oud 14-06-2006, 20:31
Welgemeend
Welgemeend is offline
Bij John Motson krijg ik altijd zo'n FIFA (computer spel) gevoel .
Advertentie
Oud 14-06-2006, 20:41
kalinho
kalinho is offline
ja dat is ook zijn stem, vrind

Verder vind ik alleen Frank Snoeks en degene die nu Duitsland verslaat (ten napel geloofk) goed. De rest is te langdradig.
Geef mij maar Harry Vermeegen terug!
Oud 14-06-2006, 21:00
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
viciousgame schreef op 13-06-2006 @ 18:51 :
'hieruit' sloeg op de herhaling.
dat wist ik. daarom juist. idiote opmerking
Oud 14-06-2006, 22:23
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Valt me trouwens heel erg op dat de commentatoren nogal veel hun mening verkondigen. Ik weet niet hoe vaak ik vandaag en de dagen hiervoor zinnen heb gehoord met daarin "ik vind", "mijn mening is" of "wat mij betreft". En dat gezeur over buitenspel of niet, terwijl de commentator zelf het pas goed kan bepalen na een herhaling of 6, ik bedoel, waar gaat het over.
Oud 14-06-2006, 23:27
Gimme more beer
Citaat:
Ertur schreef op 13-06-2006 @ 09:49 :
BBC heeft helaas niet alle wedstrijden (of ik ben scheel )

En ik vind dat ze wel erg veel fouten maken hoor.
Late reactie, maar: niet alle wedstrijden? Ik heb er tot nu toe nog geen niét zien langskomen en de enige wedstrijd die ik tot nu toe heb moeten missen is die van maandag 21:00 uur (Italië - Ghana) en een gedeelte van de wedstrijd tussen Australië en Japan.

Veel fouten maken ze overal, maar bij de BBC merk je gewoon dat ze van voetbal houden en er ook wat vanaf weten. De discussie is lekker scherp.
Oud 14-06-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-06-2006 @ 00:27 :
Late reactie, maar: niet alle wedstrijden? Ik heb er tot nu toe nog geen niét zien langskomen en de enige wedstrijd die ik tot nu toe heb moeten missen is die van maandag 21:00 uur (Italië - Ghana) en een gedeelte van de wedstrijd tussen Australië en Japan.

Veel fouten maken ze overal, maar bij de BBC merk je gewoon dat ze van voetbal houden en er ook wat vanaf weten. De discussie is lekker scherp.
Op welke BBC kijk jij dan in hemelsnaam? Ik heb BBC1 en BBC2. Vandaag was alleen Duitsland - Polen erop.
Oud 14-06-2006, 23:47
Gimme more beer
Citaat:
Ertur schreef op 15-06-2006 @ 00:40 :
Op welke BBC kijk jij dan in hemelsnaam? Ik heb BBC1 en BBC2. Vandaag was alleen Duitsland - Polen erop.
Hmmm ja, het kan toeval zijn, maar ik kijk dus vrijwel geen BBC als ik hier (op mijn kamer) ben. Ik woon met een stel mensen samen dat het dan niet meer kan volgen. Maar Duitsland - Polen heb ik voor het grootste deel op de BBC gekeken.

Het zal wel toeval geweest zijn. Ik was in de veronderstelling dat de BBC alles wel zou uitzenden, voetbalgek als ze daar zijn. Maar ik kijk ook voora; de mooie wedstrijden liever niet op NED2, dat is gewoon niet genieten.
Oud 14-06-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-06-2006 @ 00:47 :
Hmmm ja, het kan toeval zijn, maar ik kijk dus vrijwel geen BBC als ik hier (op mijn kamer) ben. Ik woon met een stel mensen samen dat het dan niet meer kan volgen. Maar Duitsland - Polen heb ik voor het grootste deel op de BBC gekeken.

Het zal wel toeval geweest zijn. Ik was in de veronderstelling dat de BBC alles wel zou uitzenden, voetbalgek als ze daar zijn. Maar ik kijk ook voora; de mooie wedstrijden liever niet op NED2, dat is gewoon niet genieten.
Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik zou willen dat ze alles uitzonden, maa rik geloof dat skysports de helft van de rechten ofzo heeft.
Oud 15-06-2006, 00:16
antigone
antigone is offline
op zich wil ik ook wel eens BBC proberen dan, maar

Citaat:
Op welke BBC kijken jullie dan ?
Oud 15-06-2006, 09:52
Gimme more beer
Gewoon BBC1, MOTD-zender
Oud 15-06-2006, 11:12
Escapism
Escapism is offline
commentaar op bbc is idd goed. eurosport is t absolute dieptepunt.
Oud 15-06-2006, 11:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 13-06-2006 @ 12:48 :
Bert Maalderink met z'n zogenaamd leuke items.

"Dit zijn niet de voeten van Philip Cocu, maar van een plaatselijke schaapherder die naar de training van Oranje is komen kijken. Even later zien we Cocu toch nog het veld op komen. hij dribbelt wat rond, dolt wat met Robin van Persie, wijst Van der Sar een overvliegende vogel aan en strompeld dan weer naar binnen.

En de Duitse schaapherder? Als Cocu zich vrijdag zo soepel weet te bewegen als deze man komt het allemaal in orde."

Echt om te janken.
hahaha. briljant toch!
Oud 17-06-2006, 11:21
Verwijderd
Van een andere site, over Ten Napel:

Het lijkt erop dat hij een uur voor een wedstrijd even googlet op internet om wat gegevens over spelers op een rijtje te zetten. Hij vindt dan feitjes die hij dan uitkotst tijdens een wedstrijd. "Ja, die Giorgio Speculum is toch een aardige speler die vele ups en downs kende. Voor hem is het WK een kroonjuweel. Zijn vader werd in 1944 in een achterbuurtwijk in Sierra Leone geboren en daar in een schoenfabriek ging werken en .... blablabla".

Moet Evert niet eens een sterke(re) bril nemen? Het enige wat die man voor mij hoeft te doen is namen van spelers noemen en dat doet hij regelmatig fout. "Een gevaarlijk schot van X." Dan krijg je een close-up van speler Y. "Oh nee, het was een schot van speler Y". "Maar scheidsrechter toch, dat was geen buitenspel, alhoewel ook ik me kan vergissen... Maar in mijn ogen was het toch echt overduidelijk buitenspel. Eens kijken naar de herhaling. Nou, het was op het randje. Echt op het randje. Ja, het was wel buitenspel." Evert, concentreer je alleen op het noemen van de namen van de spelers. En houd verder je kop.

En dan die irritante herhalingen-in-andere-woorden van Ten Napel. "Schweinsteiger gaat dadelijk aanleggen. Die moet je niet laten schieten. Hij heeft een geweldig schot in de benen. Als die schiet, heb je echt kans dat hij zit. Zo'n man moet je vroeg afstoppen, want hij kan me toch pegels afleveren. Net als zijn grootvader, die in 1938 in het tweede van toen nog FC Köln debuteerde, dat toen nog het stopperspilsysteem speelde. Weetu nog? Die Schweinsteiger moet je dus niet laten schieten, want anders is het dadelijk kermis in de hel. Ja, hij gaat een mannetje voorbij. Laat hem niet aanleggen voor een schot, want dan is het over en uit. Hij schiet... een afzwaaier." Dan volgt op tv een close-up van een andere speler die het schot leverde.
Oud 17-06-2006, 11:30
Gimme more beer
Dat is natuurlijk overdreven, maar ik vind inderdaad dat je alleen feiten over spelers moet gaan noemen als je die feiten zelf kent en dus ook uit je eigen herinnering haalt. Dan mag je daar ook fouten in maken. Hoewel Smeets natuurlijk een 'nepper is, vind ik hem, in tegenstelling tot veel mensen hier, een prachtkerel. Eén van de weinige mensen die op een leuke manier feiten kan presenteren en interessant kan verslaggeven. Hij voelt de sport aan en dat doet ten Napel niet.
Oud 17-06-2006, 14:12
antigone
antigone is offline
Citaat:
Ertur schreef op 17-06-2006 @ 12:21 :
Die Schweinsteiger moet je dus niet laten schieten, want anders is het dadelijk kermis in de hel. Ja, hij gaat een mannetje voorbij. Laat hem niet aanleggen voor een schot, want dan is het over en uit. Hij schiet... een afzwaaier." Dan volgt op tv een close-up van een andere speler die het schot leverde. [/I]
Oud 17-06-2006, 20:53
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:

En dan die irritante herhalingen-in-andere-woorden van Ten Napel. "Schweinsteiger gaat dadelijk aanleggen. Die moet je niet laten schieten. Hij heeft een geweldig schot in de benen. Als die schiet, heb je echt kans dat hij zit. Zo'n man moet je vroeg afstoppen, want hij kan me toch pegels afleveren. Net als zijn grootvader, die in 1938 in het tweede van toen nog FC Köln debuteerde, dat toen nog het stopperspilsysteem speelde. Weetu nog? Die Schweinsteiger moet je dus niet laten schieten, want anders is het dadelijk kermis in de hel. Ja, hij gaat een mannetje voorbij. Laat hem niet aanleggen voor een schot, want dan is het over en uit. Hij schiet... een afzwaaier." Dan volgt op tv een close-up van een andere speler die het schot leverde.
haha

OT: Ik erger me zelden aan het commentaar. Over het algemeen vind ik het best goed. Maar dat komt ook - nu ik er over nadenk - doordat ik vooral kijk, commentaar vind ik gewoon niet zo belangrijk. Heel anders dan bij de Tour de France. Er gebeurt toch genoeg.
Oud 17-06-2006, 21:36
Femic
Femic is offline
Het commentaar op NOS bij Italië - VS is echt om te janken..
Oud 18-06-2006, 20:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:

verhaal [/I]
Haha, jij volgt het MVV-forum ook op de voet.
Oud 19-06-2006, 01:00
antigone
antigone is offline
Citaat:
Femic schreef op 17-06-2006 @ 22:36 :
Het commentaar op NOS bij Italië - VS is echt om te janken..
quotes !
Oud 19-06-2006, 10:32
Femic
Femic is offline
Ja, dat weet ik nu al niet meer.. Gewoon, té suffe opmerkingen.
Oud 19-06-2006, 11:44
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ook de uitspraak van de commentatoren is vaak verschrikkelijk. Smith wordt Smish, Neuville spreken ze exact zo uit, de "ll" in het spaans spreken ze uit als een L, dat die lui niet even een cursusje uitspraak kunnen doen.
Oud 19-06-2006, 14:19
Verwijderd
"Dit is dus een deksels gevaarlijke spits."

Zo juist bij Togo - Zwitserland. Dat hij dat een keer afleert.
Oud 19-06-2006, 14:54
Verwijderd
die commentatoren zijn echt volslagen idioten en de geweldige uitspraken van cruijff maken t helemaal compleet. ik hoop dat er een "commentaar uit" knop op de tv komt zonder dat de rest vh geluid weggaat
Oud 19-06-2006, 15:40
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
nee als Ten Napel weer een vanzelfsprekend betoog houdt dan is dat irritant, maar als Cruijf zegt dat de bal een essentieel onderdeel van het spel is dan is dat briljant. Dat is voetbal, dat zijn dingen die gewoon zo zijn zonder dat het op enige manier te verantwoorden is, dat maakt het alleen maar mooier imo
Oud 19-06-2006, 15:54
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 19-06-2006 @ 16:40 :
als Cruijf zegt dat de bal een essentieel onderdeel van het spel is dan is dat briljant.
Haha, kom op
Oud 19-06-2006, 16:24
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
ik vond dat echt geniaal haha

Regels voor berichten