Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 16:30
Koning
Koning is offline
Hey Hallo,

Ik heb net mijn PC geformatteerd en er een verse install Windows XP SP2 NL op gezet, Nu wou ik vandaag even internetten maar het internet doet het steeds maar heel eventjes.

Alle instellingen staan goed, (Vast -IP en DHCP geprobeerd) bij netwerkinstellingen staat de adapter gewoon verbonden. Alle andere pc's op de router doen het gewoon normaal. Ik heb al een andere netwerkkaart en kabel geprobeert maar dit helpt eigenlijk ook niet.

Het gekke is dat als ik de router probeer te bereiken dat ook niet werkt.
Als ik de LAN verbinding wil herstellen staat er dat: "Het probleem niet kan worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: NetBT wissen".

De enige geinstalleerde onderdelen zijn:
- Client voor Microsoft -netwerken
- Bestands- en Printerdeling voor Microsoft -netwerken
- TCP/IP

Er staat geen firewall of virusscanner op.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2006, 16:37
Koning
Koning is offline
Deze jongens verschijnen constant in de logboeken:

Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 18:00
namnatulco
namnatulco is offline
http://www.practicallynetworked.com/...hoot/netbt.htm

daar staat iets over dat netBT geval. Had tot nu toe geen idee wat het was, maar het blijkt iets te zijn met het verplaatsen van bestanden binnen een netwerk.

Verder blijkt uit die log-dingen dat die netBT een probleem veroorzaakt (1e screen) en dat (waarsch als gevolg daarvan) je te vaak een verbinding maakt.

kan het zijn dat je router een probleem geeft?
Oud 02-07-2006, 20:50
Koning
Koning is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 02-07-2006 @ 19:00 :
http://www.practicallynetworked.com/...hoot/netbt.htm

daar staat iets over dat netBT geval. Had tot nu toe geen idee wat het was, maar het blijkt iets te zijn met het verplaatsen van bestanden binnen een netwerk.

Verder blijkt uit die log-dingen dat die netBT een probleem veroorzaakt (1e screen) en dat (waarsch als gevolg daarvan) je te vaak een verbinding maakt.

kan het zijn dat je router een probleem geeft?
De router kan natuurlijk altijd een probleem geven maar alle andere pc's doen het nu gewoon goed!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:20
M@rco
M@rco is offline
Misschien iets met de drivers van de netwerkkaart?
Oud 02-07-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2006 @ 22:20 :
Misschien iets met de drivers van de netwerkkaart?
Ik denk het ook ja.

Edit:
Je hebt meerdere kaarten geprobeerd? Verschillende van hetzelfde exemplaar, of verschillende?

Offtopic:
Iets geks wat ik wel eens meemaak, is dat als ik Mandriva Linux opstart, en daarna Windows XP boot, het netwerkstuurprogramma bijgewerkt moet worden. Raaar

Bij bijv. MEPIS Linux op een andere PC heb ik dat niet.

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:44
Verwijderd
Je kan jezelf wel pingen neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:06
Koning
Koning is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-07-2006 @ 22:44 :
Je kan jezelf wel pingen neem ik aan?
Ja ik kon de router gewoon pingen,

Ik heb een Realtek PCI kaartje geprobeerd en nu zit er een VIA Rhine 3 in. Dit lost dus verder niks op.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:09
M@rco
M@rco is offline
Misschien heb je hier nog iets aan:

http://www.computing.net/networking/...rum/26197.html
Oud 03-07-2006, 11:11
Koning
Koning is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-07-2006 @ 11:09 :
Misschien heb je hier nog iets aan:

http://www.computing.net/networking/...rum/26197.html
Even gekeken wat daar staat, maar TCP/IP uninstallen gaat sowieso niet, Ik heb netbios uitgschakeld over die adapter en het lan doet het nu goed, maarja geen internet ;x
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 16:57
Verwijderd
Je kan ook niet externe hosts d.m.v. een IP-adres bereiken?

Bijv.:
ping 66.249.93.99
(Google)

Heb je ook al gekeken of er Services niet opgestart worden die wel nodig zijn?

Wanneer begonnen de problemen dan precies? Of heb je die computer nooit eerder in het netwerk gezet?

Zo'n TCP/IP limiet is bereikt mededeling heb ik ook wel eens, maar m'n internetverbinding doet het altijd wel.

Hier staat misschien ook nog waardevolle info bij:
http://www.eventid.net/display.asp?e...=NetBT&phase=1

Er staat iets over een power management iets. Zou het kunnen dat je daar problemen mee hebt?

Je kan je router dus wel pingen, maar je kan niet op de instellingen pagina komen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 17:08
Luminon
Luminon is offline

Lijkt mij dat je router aan z'n maximale aantal verbindingen zit, de meeste goedkope routers kunnen er maar 4 aan.

Heeft je netwerkadapter losse drivers? Zo ja, verwijder en herinstalleer die dan eens.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 17:35
Koning
Koning is offline
Citaat:
Luminon schreef op 03-07-2006 @ 18:08 :
[afbeelding]

Lijkt mij dat je router aan z'n maximale aantal verbindingen zit, de meeste goedkope routers kunnen er maar 4 aan.

Heeft je netwerkadapter losse drivers? Zo ja, verwijder en herinstalleer die dan eens.
Dat is onzin, en dat wordt zeker niet bepaald in windows.

De drivers van de realtek kaart waren van windows zelf en gaven problemen, windows pakt de via kaart niet.. dus daar heb ik drivers voor.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 17:40
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Koning schreef op 03-07-2006 @ 18:35 :
Dat is onzin, en dat wordt zeker niet bepaald in windows.

De drivers van de realtek kaart waren van windows zelf en gaven problemen, windows pakt de via kaart niet.. dus daar heb ik drivers voor.
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads.aspx
Kijk ff of er nieuwe drivers zijn dan. En wat voor netwerkkaart/router heb je?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 19:14
Droyd
Droyd is offline
Probeer eens alle netwerkonderdelen van alle netwerkkaarten (TCP/IP, NetBios, Client voor Microsoft netwerken etc) te verwijderen, te rebooten, alle verwijderde items er terug op zetten en nog eens te rebooten.

Vervelend, maar wie weet, werkt het. Volgens mij ligt het niet rechtstreeks aan de drivers (al kan het helpen omdat sommige onderdelen opnieuw worden geïnstalleerd bij een driver reinstall)

Aangezien beide netwerkkaarten het laten afweten denk ik dat één van de onderdelen (sommige kunnen gemeenschappelijk zijn voor meerdere netwerkkaarten) foutief is geconfigureerd en dat het dus niet meteen aan de drivers zelf ligt.

Maar toch best recente drivers gebruiken, misschien is het één of ander probleem met SP2 en een oude conflicterende driver.
Oud 03-07-2006, 20:02
Verwijderd
Je kunt TCP/IP niet gewoon deïnstalleren zoals bij in ieder geval Windows 9x.

Dan moet je "netsh" gebruiken. Een of ander reset commando. Maar dat staat dan wel in de help.

Maar inderdaad, als je nog geen nieuwe netwerkkaart drivers hebt geprobeerd, zou je dat eens kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:51
Koning
Koning is offline
Het probleem is min of meer opgelost, heb gewoon weer geformatteerd en i.c.m. de Via Rhine 3 nog geen problemen ondervonden,

Bedankt voor alle moeite!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten