Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 22:00
Verwijderd
Het gaat me irriteren, misschien is het, het warme weer, maar ik irriteer me mateloos van de hoge piep die onze televisie heeft wanneer die uitstaat.

Wij hebben zo'n platte televisie, en als je hem aan zet hoor je geen hoge irritante toon echter, wanneer je hem uitzet hoor je een hoge nare langdurige niet stoppende "piep". Het is zeg maar geen piep als de toon die je computer kan voorbrengen maar heel hoog en zingerig als een soort golf die door de hele kamer gaat. (het zoemt een beetje op en neer maar het blijft heeeel hoog)

Heeft iemand hier vaker last van gehad? Wat kan je er aan doen of is het niet te verhelpen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 23:13
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-07-2006 @ 23:00 :
Het gaat me irriteren, misschien is het, het warme weer, maar ik irriteer me mateloos van de hoge piep die onze televisie heeft wanneer die uitstaat.

Wij hebben zo'n platte televisie, en als je hem aan zet hoor je geen hoge irritante toon echter, wanneer je hem uitzet hoor je een hoge nare langdurige niet stoppende "piep". Het is zeg maar geen piep als de toon die je computer kan voorbrengen maar heel hoog en zingerig als een soort golf die door de hele kamer gaat. (het zoemt een beetje op en neer maar het blijft heeeel hoog)

Heeft iemand hier vaker last van gehad? Wat kan je er aan doen of is het niet te verhelpen ?
CRT of LCD? En staat de tv uit of op standby?
Oud 20-07-2006, 04:07
Verwijderd
CRTs hebben dat veel meer dan LCDs volgens mij. en je zult er maar mee moeten leven denk ik, gezien bijna alle tvs dat hebben. vaak genoeg dat ik een paar kamers verder kan horen dat er een tv op standby staat

enige oplossing is de stekker eruit halen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 08:50
juno
juno is offline
Het enige wat helpt is of man worden, of ouder. Vrouwen hebben een breder gehoorbereik in de hoge tonen dan mannen, ( ik werd vroeger echt gek van die piep en mijn vriend had nergens last van). Naarmate je ouder wordt, (vanaf twintig jaar begint dat proces al) loopt ook je gehoorbereik wat terug. Nu ben ik ook gezegend met selectieve doofheid.

Maar wat jij nu moet... tsja, ik reageerde me af door af en toe een flinke klap op de TV te geven. Dan leek -ie even zijn kop te houden. Dat is iets wat in de dagen dat iedereen nog een antenne op zijn dak had eigenlijk altijd hielp als er wat was met dat ding. Op een dag had je dan een klap teveel gegeven, en dan was het tijd voor een nieuw tweedehandsje geworden

Of het met nieuwe TV's ook zo gaat weet ik niet. De onze zal toch ook al weer een jaar of tien oud zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 20-07-2006 @ 05:07 :
CRTs hebben dat veel meer dan LCDs volgens mij. en je zult er maar mee moeten leven denk ik, gezien bijna alle tvs dat hebben. vaak genoeg dat ik een paar kamers verder kan horen dat er een tv op standby staat

enige oplossing is de stekker eruit halen.
De TV staat inderdaad op standby. Helpt het als je zeg maar met de `grote knop` de televisie uitzet? Ik ga het zometeen gewoon proberen .

Daarnaast, wat juno zegt, over dat je of man of ouder moet worden. Mijn ouders hebben er beide ook last van (die zijn +- 45) maargoed misschien hebben die een goed gehoor .

Ik ga wel ns kijken of het werkt als ik de knop helemaal uitzet
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:00
juno
juno is offline
Dat denk ik wel. Desnoods trek je de stekker eruit. Een apparaat wat geen stroom krijgt, zal allicht stil zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-07-2006 @ 10:55 :
De TV staat inderdaad op standby. Helpt het als je zeg maar met de `grote knop` de televisie uitzet? Ik ga het zometeen gewoon proberen .

Daarnaast, wat juno zegt, over dat je of man of ouder moet worden. Mijn ouders hebben er beide ook last van (die zijn +- 45) maargoed misschien hebben die een goed gehoor .

Ik ga wel ns kijken of het werkt als ik de knop helemaal uitzet
je kon niet zelf bedenken dat het sowieso logisch is om een apparaat dat je niet gebruikt, uit te zetten ?
Oud 20-07-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-07-2006 @ 11:26 :
je kon niet zelf bedenken dat het sowieso logisch is om een apparaat dat je niet gebruikt, uit te zetten ?
Jawel, maar omdat onze televisie heel erg vaak gebruikt wordt staat die vaak standby omdat het heel erg vervelend is om het steeds opnieuw in te drukken etc.

Maargoed, ik heb het geprobeerd en onze televisie kan je niet met de grote knop uit zetten, en de stekker zit heel netjes weg gewerkt, dus dat gaat niet.

Ach, dan zetten we maar de hele dag de radio op via de televisie.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:15
Luminon
Luminon is offline
een tv zonder uitknop? Wat voor merk/model?
Oud 20-07-2006, 11:59
Verwijderd
Samsung LE27T51 LCD TV

Maar als je op die knop in het midden drukt gaat de televisie gewoon aan, als je hem dan weer indrukt om hem 'uit' te zetten gaat hij uit op standby.

Langer indrukken enzo heeft geen zin, tenminste niet bij alles wat ik heb getracht te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:16
Verwijderd
Handleiding al gelezen? Het lijkt me stug dat dat ding enkel op standby kan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:57
SCS
SCS is offline
Volgens de handleiding (manuals rechts in het scherm) moet hij gewoon aan en uit kunnen.

Als het lichtje van de "aan-uit knop" brand, dan staat hij op standby, anders zou hij uit moeten staan.
Oud 20-07-2006, 14:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-07-2006 @ 11:58 :
Jawel, maar omdat onze televisie heel erg vaak gebruikt wordt staat die vaak standby omdat het heel erg vervelend is om het steeds opnieuw in te drukken etc.

Maargoed, ik heb het geprobeerd en onze televisie kan je niet met de grote knop uit zetten, en de stekker zit heel netjes weg gewerkt, dus dat gaat niet.

Ach, dan zetten we maar de hele dag de radio op via de televisie.
wat erg, een knopje in moeten drukken.

dat je je dan nog druk maakt om een piepje zeg.
Oud 20-07-2006, 17:26
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-07-2006 @ 13:16 :
Handleiding al gelezen? Het lijkt me stug dat dat ding enkel op standby kan.
Kan een bugje zijn in de firmware software.

De (duurdere) toestellen van Philips uit de Cineos line, kun je updaten zodat dit soort ''fouten'' niet meer voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-07-2006 @ 15:59 :
wat erg, een knopje in moeten drukken.

dat je je dan nog druk maakt om een piepje zeg.
Als je half onderuitgezakt op de bank ligt en de televisie dan uit blijkt te zijn is het zeg maar niet leuk om heen en weer te lopen als de televisie een meter of 5 bij je vandaan staat .

Maargoed, anderen: bedankt voor je reacties . Nu weet ik in iedergeval niet dat het een vreemde error is maar gewoon niet zo veel bijzonders en veel voorkomend
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:28
Verwijderd
"uit" bij de meeste electronica tegenwoordig is niet hetzelfde als "geen stroom gebruiken". betekent meestal "ik zit actief te wachten tot ik weer iets kan doen, zodat men zo min mogelijk last heeft van een opwarmtijd".

het geluid dat je hoort komt van trillende electronica, meestal hoog frequentie transformatoren enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 21:50
paco de taco
paco de taco is offline
Een soort plastic spray of contactspray eroverheen spuiten aan de binnenkant wil ook nog wel eens helpen.
Ik zou er gewoon eens mee terug naar de winkel gaan als het zo vervelend is.
Oud 20-07-2006, 22:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 20-07-2006 @ 19:25 :
Als je half onderuitgezakt op de bank ligt en de televisie dan uit blijkt te zijn is het zeg maar niet leuk om heen en weer te lopen als de televisie een meter of 5 bij je vandaan staat .
Je kunt ook voordat je zo op de bank gaat hangen even het knopje indrukken
Veiliger, milieuvriendelijker en goedkoper!
Reageren

Regels voor berichten