Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 11:04
Kuuu
Kuuu is offline
Sindskort heb ik een prachtig plantje. Deze zou ik ook graag prachtig willen houden en niet willen verzuipen. Nu heb ik op internet gelezen dat palm planten niet in de directe zon mogen en regelmatig water nodig hebben, maar wat is nou weer regelmatig water? Is dat 2 keer per dag een paar slokjes water geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 13:12
Verwijderd
regelmatig watergeven hangt af van de omstandigheden. Je moet gewoon aan de grond voelen hoe vochtig hij is.

Hij mag niet uitdrogen, maar zeker ook niet kletsnat zijn.
Gewoon voelen of de grond vochtig genoeg is, en als je het te droog vindt een scheutje water geven. De hoeveelheid is weer afhankelijk van de grootte van de pot en hoe droog de grond is.
In de praktijk komt regelmatig water geven bij normale weersomstandigheden neer op ongeveer 2 keer per week. Bij hele erge warmte of een in verhouding vrij kleine pot misschien 3 keer.

Edit:

hier staat iets over de verzorging van goudvruchtpalmen. Staat dat ze van licht houden, maar geen felle zon en dat ze vrij veel water en bemesting nodig hebben. klik

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 15:34
Kuuu
Kuuu is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 12-07-2006 @ 14:12 :
regelmatig watergeven hangt af van de omstandigheden. Je moet gewoon aan de grond voelen hoe vochtig hij is.

Hij mag niet uitdrogen, maar zeker ook niet kletsnat zijn.
Gewoon voelen of de grond vochtig genoeg is, en als je het te droog vindt een scheutje water geven. De hoeveelheid is weer afhankelijk van de grootte van de pot en hoe droog de grond is.
In de praktijk komt regelmatig water geven bij normale weersomstandigheden neer op ongeveer 2 keer per week. Bij hele erge warmte of een in verhouding vrij kleine pot misschien 3 keer.

Edit:

hier staat iets over de verzorging van goudvruchtpalmen. Staat dat ze van licht houden, maar geen felle zon en dat ze vrij veel water en bemesting nodig hebben. klik
Dat was de enige site die ik ook kon vinden over deze palm Vandaar dat ik het vroeg "Er moet vrij veel water worden gegeven" Een emmer water is voor mij vrij veel Ik geef hem nu elke dag wat slokjes water maar dadelijk verzuipt die en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

Vandaag maar ns de plantenspuit dr op zetten Zal die vast lekker vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:59
Verwijderd
Hoe groot is de pot waar hij in staat? (potmaat wordt meestal gemeten aan de diameter en staat als je geluk hebt aan de onderkant van de pot in cm)

Een liter water is voor een klein potje veel, maar voor een hele grote pot weer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten