Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2006, 21:38
Verwijderd
Heej!
Ik ga 31 juli op vakantie naar Athene, maar we vliegen over Wenen. Moeten we dan onze bagage ophalen en opnieuw weer inchecken of zorgen ze daar voor onze bagage en dat die in het goeie vliegtuig weer verder gaat?

liefs
Advertentie
Oud 14-07-2006, 21:57
MH
MH is offline
Ik weet iig dat als je met dezelfde maatschappij verder vliegt, je niets hoeft te doen. Je checkt op de luchthaven in voor beide vluchten en krijgt dan dus ook al een instapkaart en een zitplaats. Bagage wordt door personeel naar het andere vliegtuig gebracht.
Ging twee jaar geleden naar Napels via Rome. Heen moest ik om 8:00 al op Schiphol inchecken, terwijl mijn aansluitende vlucht om 16:00 ging. Helemaal voorin zitten dus.
Op de terugweg had ik in Rome maar een halfuurtje overstaptijd, want het vliegtuig naar Amsterdam ging een uur na aankomst uit Napels al weg. Daardoor koffer als laatste aan boord gebracht en op Schiphol als eerste eruit. Erg makkelijk dus.
Oud 15-07-2006, 12:56
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MH schreef op 14-07-2006 @ 22:57 :
Ik weet iig dat als je met dezelfde maatschappij verder vliegt, je niets hoeft te doen. Je checkt op de luchthaven in voor beide vluchten en krijgt dan dus ook al een instapkaart en een zitplaats. Bagage wordt door personeel naar het andere vliegtuig gebracht.
Dat hangt af van de maatschappij. Budgetmaatschappijen als Easy Jet doen het niet namelijk en dan moet je eerst je bagage ophalen en daarna opnieuw inchecken.
Als je met verschillende maatschappijen vliegt kun je het bij het inchecken vragen. Soms kan dat worden doorgelabeld, Finnair doet dat bijvoorbeeld wel.
Ik zou het gewoon op moment van inchecken vragen en als je het al eerder wilt weten de eerste vliegmaatschappij even bellen.
Oud 15-07-2006, 13:02
MH
MH is offline
Ja akkoord. Ik heb dan ook maar één keer met Ryanair gevlogen, maar die doorvlucht was met Alitalia en die zorgen dat passagiers perfect kunnen overstappen. Het enige waar je je dan druk om hoeft te maken is welk glas wijn het lekkerst is om tussendoor even te drinken.
Oud 15-07-2006, 13:30
Ieke
Ieke is offline
Wisselt heel sterk. Soms moet je wel je eigen spul ophalen en naar ergens anders meenemen en andere keren hoef je je er niet druk om te maken. Goed in de gaten houden wat je moet doen is het beste advies.

Regels voor berichten