Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 18:39
Psychoot
Psychoot is offline
Ik wil me vriendin voor der verjaardag een Nokia 3310 geven. Maar das het probleem nog niet, maar het probleem is dat zij geen vriend mag hebben. Ze is chinese en van haar ouders moet ze eerst der school afmaken enzo. Ik ken der nu al een jaar, ik werk namelijk bij hun restaurant. Maar valt het niet beetje op als ik haar een gsm ga kopen voor der verjaardag? Sommige vinden het een beetje raar maar ik vind het een gewoon cadeau.
Oud 25-06-2002, 18:47
casey
casey is offline
Ik vind het duur cadeau en ik zou het eigenlijk niet graag krijgen van m'n vriend. Geef me maar een knuffelbeer ofzo, ben ik 1000x blijer mee.
Jij kent dat meisje natuurlijk beter dan wie ook, dus als je denkt dat ze d'er blij mee is.
Maar natuurlijk kun je zo'n ding nie verstoppen en dan komt er gegarandeerd narigheid van: laat ze hem per ongeluk aanliggen, horen die ouders dat etc.
Oud 25-06-2002, 18:48
Angeles
Angeles is offline
Het valt misschien wel erg op als jij opeens zo'n cadeau aan haar geeft als haar ouders denken dat je alleen maar in hun restaurant werkt. Als ze zelf bijvoorbeeld niet zo veel geld heeft, valt het helemaal op, dan is het meteen duidelijk dat ze 'm gekregen heeft. Of ze moet 'm verborgen houden, maar dat lijkt me vrij moeilijk.

Ik vind het op zich geen stom cadeau, als ze dat graag wil hebben. Maar je moet wel rekening houden met het feit dat haar ouders er misschien minder leuk op reageren of dat het in elk geval lastig is in verband met haar ouders.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:50
Verwijderd
je kan wel raden dat die ouders dan gelijk al nattigheid voelen.
het is een hartstikke duur cadeau! let op: als je haar nu een nokia 3310 geeft kan je niet de volgende keer met een bloeiende vetplant aankomen. je hebt dan al de minimum standaard gezet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:00
kirsten
kirsten is offline
Ik ben het daar niet mee eens, Jadie... Ik denk eerder dat je met iets moet aankomen datze graag wil hebben. Emn de prijs doet er niet veel toe, denk ik. Als ze nou volgende keer liever een knuffelbeer wil hebben, dan zal ze die op zich even mooi vinden als de gsm die je haar dit jaar gekocht hebt... (hoop ik toch)

Maar als ze geen vriend mag hebben is het inderdaad niet slim om haar zoiets opvallend te geven...
Dus daar ben ik het dan wel mee eens.

Maar misschien oorbellen (als ze gaatjes heeft, die vallen niet zo op) of een mooi horloge... Weet ik veel. Er zijn zoveel mooie dingen die je kan kopen voor een meisje... (en die op zijn minst even duur zijn als een gsm, als dat al zou uitmaken)
Oud 25-06-2002, 21:35
CryptapiX
CryptapiX is offline
eeuhm
3310 is al oud hoor
pak het dan ook GOED aan en neem nieuwere telefoon

ok ff serieus..
ik zou het niet doen
1) het is te duur en r ouders zouden al meteen wat vermoeden
2) je kan zoals gezegd het de volgende keer niet zomaar van je afdoen met iets veel goedkopers..

je kan beter eerst iets liefs geven.. waar ze meer waarde aan hecht als aan zon geluidskistje..
en haar het jaar erop.. of met kerstmis ofzo.. iets meer bijzonders cq duurs geven..
maar als je haar 1 maail iets duurs geeft.. dan ben je er wel beetje aan gebonden om het volgende jaar ook wat duurders te geven..

en mjah als haar ouders het niet mogen weten.. beetje riskant
Oud 25-06-2002, 21:39
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Jadie schreef:
je kan wel raden dat die ouders dan gelijk al nattigheid voelen.

Hoe groot schat jij de kans in dat ouders niks merken van verliefdheid?.....
Oud 26-06-2002, 20:25
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
humz k zou er goed over nadenken vanwege de ouders voor tzelfde geld bezorg je haar en jezelf n hoop problemen!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 21:26
Verwijderd
Het antwoord lijkt me idd duidelijk. Als zij van haar ouders geen vriend mag hebben, en ze weten niet van jouw bestaan af, dan zullen ze zich wel afvragen waar ze ineens een telefoon vandaan haalt, zeker als ze ook op de hoogte zijn van de financiële positie van dochterlief. Daar breng je haar dus alleen maar mee in de problemen. Bad idea dus.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 21:34
Dark Angel
Dark Angel is offline
Klinkt inderdaad alsof je haar daar alleen maar mee in de problemen zal brengen.

Kunnen jullie niet een dagje iets leuks gaan doen? Als zij een dagje bij d'r ouders weg kan peuteren (eventueel met een vriendin als excuus) kun je er samen een avontuurlijke, romantische dag van maken waar jullie samen heel veel lol van kunnen hebben (herinneringen maken telt ook!) en waar geen bewijs van blijft dat haar ouders kunnen vinden.

(strand, picknick, dierentuin, ik noem maar een dwarsstraat)
Oud 27-06-2002, 21:22
Verwijderd
Ik denk dat je niet een mobiele telefoon moet geven. Je moet denk ik meer iets geven wat uit je hart komt en dat hoeft niet duur te zijn. Een mobiel is zo materieel ...

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:59
Dminor
Dminor is offline
Ik geef altijd sleutelhangers aan m'n vrienden als ze jarig zijn
Oud 01-07-2002, 01:22
Psychoot
Psychoot is offline
Bedankt voor jullie reacties, en om ff te reageren op Dark Angel, we gaan wel vaker iets leuks doen hoor. Dat is het probleem niet. Maar haar ouders mogen best wel weten dat ze de telefoon van mij krijgt. Het is tenslotte haar verjaardag. Maar het is nl nu zo. Kheb momenteel ook nog een Nokia 8310 kunnen regelen. Die ik haar wou geven. Het is allemaal zo lastig. Als ik haar een lieve knuffel geef dan tjah, weet niet wat de ouders daarvan denken. En een hangertje kan ik der ook al niet geven. Maar ik kan heel goed met die ouders opschieten enzo. En dat ik haar "goedkoop" een gsm heb kunnen regelen zouden die ouders niet erg vinden "denk" ik. Ik heb nog alle tijd om het met haar er ook nog over te hebben. Aangezien ze 11 augustus pas jarig is. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie
Oud 01-07-2002, 01:42
Verwijderd
Citaat:
casey schreef:
Ik vind het duur cadeau en ik zou het eigenlijk niet graag krijgen van m'n vriend. Geef me maar een knuffelbeer ofzo, ben ik 1000x blijer mee.
Jij kent dat meisje natuurlijk beter dan wie ook, dus als je denkt dat ze d'er blij mee is.
Maar natuurlijk kun je zo'n ding nie verstoppen en dan komt er gegarandeerd narigheid van: laat ze hem per ongeluk aanliggen, horen die ouders dat etc.
[ontzettend offtopic] knuffelberen zijn ook duur [/ontzettend offtopic]

Ik vind het ook wat aan de dure kant (zacht uitgedrukt). Maar je moet zelf weten of je het doet. Je kan het haar geven en haar ouders hoeven niet te weten dat het van jou komt. Maarja, ik weet het ook niet, moeilijk hoor. Succes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 08:06
sas_andrea
sas_andrea is offline
als jij die ouders goed kent, vind ik dat best kunnen. En al helemaal als zij dat zo graag wil.
Ik vind niet dat er dan meer van je het jaar erop verwacht wordt. Ik heb ook een cd-writer van mn vriend gehad omdat we een jaar hadden, maar dat wil niet betekenen dat ik dan de volgende keer minder blij met wat goedkopers. Echt niet! Met Valentijn kreeg ik nl een superlieve knuffel en daar knuffel ik echt vaak mee. En daar was ik ook superblij mee hoor!

Wat ik dus wil zeggen, het maakt niet uit wat je dr geeft. Als zij die gsm wil en jij vindt het niet te duur, geef het haar dan. Nou, succes er mee.
Oud 01-07-2002, 19:33
spinningduck
spinningduck is offline
Citaat:
Lissel schreef:
Ik denk dat je niet een mobiele telefoon moet geven. Je moet denk ik meer iets geven wat uit je hart komt en dat hoeft niet duur te zijn. Een mobiel is zo materieel ...

Love, Lis
Mijn vriend en ik maken elkaar hartstikke blij met materiële cadeautjes, we willen allebei voor onze verjaardag of op andere feestdagen liever een cadeautje waar we wat aan hebben! Zo kreeg ik voor m'n verjaardag een nokia 3310 en voor me examen gewichtjes, want dat wilde ik gewoon graag hebben. En zo heb ik hem een mooie broek voor z'n verjaardag gegeven, omdat hij zelf ff geen centjes had voor nieuwe kleren en dat terwijl hij dat hard nodig had. Zo maken we elkaar dus blij. Kleine cadeautjes geven we elkaar gewoon zomaar, als verrasing, zoals dus de beertjes, kaartjes etc. Natuurlijk hou ik ook van hem als ik iets kleins zou krijgen en hij van mij, maar we vinden het ook leuk om elkaar gewoon lekker te verwennen.
Oud 02-07-2002, 01:50
Psychoot
Psychoot is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
als jij die ouders goed kent, vind ik dat best kunnen. En al helemaal als zij dat zo graag wil.
Ik vind niet dat er dan meer van je het jaar erop verwacht wordt. Ik heb ook een cd-writer van mn vriend gehad omdat we een jaar hadden, maar dat wil niet betekenen dat ik dan de volgende keer minder blij met wat goedkopers. Echt niet! Met Valentijn kreeg ik nl een superlieve knuffel en daar knuffel ik echt vaak mee. En daar was ik ook superblij mee hoor!

Wat ik dus wil zeggen, het maakt niet uit wat je dr geeft. Als zij die gsm wil en jij vindt het niet te duur, geef het haar dan. Nou, succes er mee.

Bedankt voor je hulpzame reply, het is inderdaad zo dat ik goed met de ouders kan omgaan en praten en daarbij de familie ook goed ken. Ik krijg ook altijd cadeau's van haar ouders als ik jarig ben, nieuwjaar en kerstmis enzo. Dus denk niet dat ze het zo heel raar vinden als ik hun dochter een gsm geef voor haar 16e verjaardag. Dus afwachten maar tot het 11 augustus is
Oud 02-07-2002, 11:04
Ingrid3
Ingrid3 is offline
dat laatste verandert de zaak wel wa..
anders zou ik ut wel vreemd vinde omda je der pas een jaar kent en een gsm kost ook nie nix ook al is ie tijdje oud.
maar as je ook vaker spulle krijgt van die ouders is het al minder gek, en 16 is ook wel iets specialer
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 12:13
Psychoot
Psychoot is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
dat laatste verandert de zaak wel wa..
anders zou ik ut wel vreemd vinde omda je der pas een jaar kent en een gsm kost ook nie nix ook al is ie tijdje oud.
maar as je ook vaker spulle krijgt van die ouders is het al minder gek, en 16 is ook wel iets specialer
Als je alles gelezen had wist je ook dat het een Nokia 8310 word en of die al een tijdje oud is hehe maar ok. Bedankt voor je hulpzame reply!
Reageren

Regels voor berichten