Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2001, 18:30
the only one
the only one is offline
Ik zou het allerliefst van alles naar het conservatorium gaan, maar ik heb het idee dat veel mensen dit een gek idee vinden ofsow, zijn er mensen onder jullie die daar ook heen willen of al op zo'n soort school zitten??
Advertentie
Oud 24-06-2001, 22:48
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zit er zelf niet op, ga er ook niet naar toe, maar ik ken wel veel mensen die het doen. Is nix geks aan hoor, juist harstikke leuk! Go for it, zou ik zeggen!
Oud 25-06-2001, 13:58
the only one
the only one is offline
tanxxx, ben ik ook wel van plan ...
Oud 25-06-2001, 16:37
Emma!
Emma! is offline
heej, ikke sluit me aan bij Bubbeltjes. Nix aantrekken van mensen die dat gek vinden hoor!!! Die weten niet waar ze het over hebben. De mensen die ik ken, die erop zitten, vinden het supertof. Als jouw hart in de muziek ligt, is er toch niets beter dan daar helemaal voor gaan?!
Oud 25-06-2001, 18:28
Andora
Andora is offline
ik wil d'r wel heen later
Oud 25-06-2001, 18:40
Tampert
Tampert is offline
hmmz... Je moet gewoon doen wat je hart danwel hoofd je ingeeft. Conservatorium kan erg leuk zijn. Je moet hooguit even bedenken wat je ermee wilt maar verder moet je het gewoon doen. Je ziet vanzelf wel of je het niks vindt lijkt me.
Oud 25-06-2001, 18:53
stalkgirl
stalkgirl is offline
dat wil mn zusje ook
nix mis mee lijkt mij ook wel cool
Oud 25-06-2001, 20:59
the only one
the only one is offline
Ik ga het ook wel doen.. (als ik door de audities heen kom dan) maar er zijn zoveel mensen die dan gelijk vinden dat je, tja, hoe zeg je dat,dat je het te hoog in je bol hebt ofsow, vooral van die jaloerse mensen... ik kan het niet uit leggen, maar ik trek me d'r nix van aan! Ik ga d'r voor!
Oud 26-06-2001, 14:29
Ingemar
Ingemar is offline
ik zou heel graag naar het cons gaan. Maar dan meot ik idd door de ausities heenkomen. Ik heb niet echt vaak dat er mensen zijn die vinden dat ik het te hoog in me bol heb! Maar ik zeg er wel altijd bij, ik wil het graag, maar ik weet niet of het me lukt. Want daar ben ik erg onzeker over. Maar dat zie ik volgend jaar wel...
Oud 26-06-2001, 15:30
the only one
the only one is offline
ik ben d'r ook onzeker over, geen idee of het lukt, maar je kan het altijd proberen...
Oud 26-06-2001, 22:42
ent00045
ent00045 is offline
wat voor instrumenten spelen jullie
ik speel viool
zit op 1e jaar cons.
bij Vesko Eschkenazy (concertmeester concertgebouworkest)
Oud 27-06-2001, 00:24
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ent00045 schreef:
ik speel viool
zit op 1e jaar cons.
Pauk, triangel, qwoordblock, vogelfluitje... Misschien ga ik ooit nog eens les nemen in slagwerk...
Oud 27-06-2001, 01:08
Dotcom
Dotcom is offline
Kut man... mijn levensgang heeft mij belet naar het conservatorium te gaan, want nu ik er over na denk leek mij dat toch de meest geschikte studie voor mij. Ik was vrij technisch aangelegd, en ik heb mij daar dan ook op gericht op het MBO, maar nu doe ik HBO en dat is _puur_ programmeren en wiskunde! blech! En ik vind muziek componeren ongelooflijk leuk, en piano spelen kan ik helemaal in opgaan (en ik heb niet eens pianoles gehad, ik heb alles zelf via boeken geleerd). Had ik dat maar gedaan dan had ik heel wat meer plezier in mijn leven gehad dan dat _GALLIGE PROGRAMMEREN!!!!! _ Bleeeeeeeechhh!
KUT HTS!!!!!!!!!
Oud 27-06-2001, 01:31
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Kut man... mijn levensgang heeft mij belet naar het conservatorium te gaan, want nu ik er over na denk leek mij dat toch de meest geschikte studie voor mij. Ik was vrij technisch aangelegd, en ik heb mij daar dan ook op gericht op het MBO, maar nu doe ik HBO en dat is _puur_ programmeren en wiskunde! blech! En ik vind muziek componeren ongelooflijk leuk, en piano spelen kan ik helemaal in opgaan (en ik heb niet eens pianoles gehad, ik heb alles zelf via boeken geleerd). Had ik dat maar gedaan dan had ik heel wat meer plezier in mijn leven gehad dan dat _GALLIGE PROGRAMMEREN!!!!! _ Bleeeeeeeechhh!
KUT HTS!!!!!!!!!
Je kunt alttijd nog naar het conservatorium... wat belet je?
Oud 27-06-2001, 02:14
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Je kunt alttijd nog naar het conservatorium... wat belet je?

Studieschuld? Heb 2 jaar over het 2e jaar gedaan dat is 3 jaar HTS = 3x12x850+3000=f33600 terugbetalen als ik nu stop!
Oud 27-06-2001, 09:29
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
the only one schreef:
Ik zou het allerliefst van alles naar het conservatorium gaan, maar ik heb het idee dat veel mensen dit een gek idee vinden ofsow, zijn er mensen onder jullie die daar ook heen willen of al op zo'n soort school zitten??
ik volg op school de muziekklas
dat is eigenlijk de voorloper van het conservatorium, en het is best pittig
opzicg zijn er heeeeele leuke afdelingen op het conservatorium.
het is wel heeeeeeel erg veell praktijk en de theorie kant wordt voor mijn gevoel zwaar minder belangrijk geteld...
maarja het is wel leuk
en zware auditie dat wel

Oud 27-06-2001, 17:45
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Dotcom schreef:

Studieschuld? Heb 2 jaar over het 2e jaar gedaan dat is 3 jaar HTS = 3x12x850+3000=f33600 terugbetalen als ik nu stop!
hmmz.. Is wel een argument ja. Je kunt natuurlijk dit afmaken en dán conservatorium doen (misschien zijn er ook wel instelligngen die dergelijke regelingen treffen)
Oud 27-06-2001, 19:02
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Het conservatorium is helemaal niet gek!!!!
Ik heb afgelopen jaar de vooropleiding viool gedaan (naast de 6de klas) bij Ilona Sie Dhian Ho. Nu ben ik toegelaten tot het eerste jaar en dat ga ik dus volgend jaar doen!!!
Ik vind het echt geweldig, maar je gaat wel een onzekere toekomst tegemoet. Als je naar het conservatorium gaat, moet je dat niet in een opwelling doen, maar ook nadenken over wat je er mee zou willen. Als je bijvoorbeeld geen les wilt geven later, kun je het beter niet doen.
Zelf twijfel ik nog steeds een beetje, omdat geneeskunde me ook leuk lijkt en ik daar zo word toegelaten omdat ik een 8.6 gemiddeld sta. Das een veel zekerdere toekomst. Maar ik moet er niet aan denken ineens veel minder viool te spelen.........
Oud 30-06-2001, 15:00
muurbloem
muurbloem is offline
Ik zit zelf op een soort conservatorium, maar geen hogere studies, middelbaar.
Mijn audities zijn zwaar geweest, maar ik heb nu mijn eerste jaar met vrucht volbracht,
en dat zal zo nog wel doorgaan.
Mijn zelfvertrouwen krikt elk jaar meer en meer op.
Gewoon doen.
Echt zalig, maar wel heeeeel hard werken.
Misschien zie ik je ooit wel op een conservatorium ofzo...
xxx
Oud 01-07-2001, 23:42
DeuS
DeuS is offline
Ik zit er ook over na te denken om naar het conservatorium te gaan (Viool). Je hebt wel een twijfelachtige carriere..... (is wel leuk, altijd met muziek bezig zijn).
Oud 02-07-2001, 22:30
aquafemme
aquafemme is offline
Ik wou het eerst gaan doen;

Lichte muziek, saxofoon.. Maar ik wil geen les geven... Ik wil gewoon overal optreden, en dan moet je wel erug goed wezen..

Dus nu is mijn conservatorium droom verleden tijd.. En trouwens zo goed ben ik toch nie!
Oud 03-07-2001, 15:41
femme
femme is offline
Ik wilde eerst ook naar het conservatorium.. ik speel fagot.. ik had bes veel kans zei mijn lerares omdat ik er de capaciteiten voor had maar ook omdat er maar weinig mensen zijn die fagot aan het conservatorium bespelen. maar ik ben nie zo gek van les geven en je hebt maar weinig kans een echt succesvolle musicus te worden.. maar ik vind het ECHT niet gek het is juist hartstikke LEUK en ik hoop dat het je lukt!!
Oud 04-07-2001, 15:57
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
ent00045 schreef:
ik speel viool
zit op 1e jaar cons.
Ik speel accordeon

Zitten er ook mensen op orkest(en), enz.?

[Dit bericht is aangepast door Ingemar (04-07-2001).]
Oud 05-07-2001, 23:26
vankempen
vankempen is offline
Ten eerste: concervatorium is helemaal niet raar, er zijn heel veel, helemaal niet rare, mensen op het concervatorium.

Verder, ik speel cello, en ik heb een aantal jaar geleden besloten om niet naar het concervatorium te gaan (hoewel ik daar wel de capaciteiten toe had, erg lag een aanbod van een concervatoriumdocent). Ik wil je absoluut niet demotiveren, maar ik zal wel de redenen geven die ik heb gehad het niet te doen, daar komen nog redenen bij die ik later nog hoorde.

1. Ik zou veel meer moeten gaan studeren (3-4 uur per dag), dat leek me helemaal niet leuk meer.
2. Ik had genoeg andere talenten die ik ook kon benutten (het was niet het enige dat ik kon)
3. Van meerdere mensen kreeg (nadat ik mijn beslissing had genomen), dat ze de beslissing eigenlijk wel verstandig vonden; het leven als musicus is hard, alleen de besten worden echt uitvoerend musici (die concerten geven), de rest geeft vooral les, en / of zit (in het betere geval) in een orkest. Ook is er veel haat en nijd binnen de muziek wereld.
4. In het eerste jaar wordt de plezier in het spelen helemaal uit je 'geslagen', muziek maken is dan niet leuk meer, maar keihard werken, daarna ga je je pas verder ontwikkelen, dat kan misschien wel nodig zijn, maar niet leuk, de lol in de muziek is voor mij een van de belangrijke redenen om het te doen.

Ik geef hier (vast niet alle) redenen waarom ik niet naar het concervatorium ben gegaan, daarom is dit voor jou nogal negatief (uit mijn overweging kwam immers dat ik niet naar het conservatorium wilde), je moet echter goed overwegen welke argumenten voor jou gelden en ook vooral goed luisteren naar mensen die positief zijn over naar het conservatorium gaan. Ik ken genoeg mensen waarvan ik het hartstikke goed vind dat ze daar heen zijn gegaan.

Trouwens: als je al ruim met je studie bezig bent, is het niet alleen financieel gezien onmogelijk om alsnog concervatorium te gaan doen. Je bent dan ook gewoon te oud, je wordt niet meer aangenomen.
Oud 06-07-2001, 09:16
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
vankempen schreef:
Ten eerste: concervatorium is helemaal niet raar, er zijn heel veel, helemaal niet rare, mensen op het concervatorium.

Verder, ik speel cello, en ik heb een aantal jaar geleden besloten om niet naar het concervatorium te gaan (hoewel ik daar wel de capaciteiten toe had, erg lag een aanbod van een concervatoriumdocent). Ik wil je absoluut niet demotiveren, maar ik zal wel de redenen geven die ik heb gehad het niet te doen, daar komen nog redenen bij die ik later nog hoorde.

1. Ik zou veel meer moeten gaan studeren (3-4 uur per dag), dat leek me helemaal niet leuk meer.

Dat is vrij normaal, dat is voor de meeste mensen die naar het cons. gaan niet vreemd, want die doen dat al.

2. Ik had genoeg andere talenten die ik ook kon benutten (het was niet het enige dat ik kon)
3. Van meerdere mensen kreeg (nadat ik mijn beslissing had genomen), dat ze de beslissing eigenlijk wel verstandig vonden; het leven als musicus is hard, alleen de besten worden echt uitvoerend musici (die concerten geven), de rest geeft vooral les, en / of zit (in het betere geval) in een orkest. Ook is er veel haat en nijd binnen de muziek wereld.
4. In het eerste jaar wordt de plezier in het spelen helemaal uit je 'geslagen', muziek maken is dan niet leuk meer, maar keihard werken, daarna ga je je pas verder ontwikkelen, dat kan misschien wel nodig zijn, maar niet leuk, de lol in de muziek is voor mij een van de belangrijke redenen om het te doen.

Dat is helemaal niet zo. Ik ken een hoop mensen die op het cons. zitten en die vinden het allemaal heel leuk. In Rotterdam wordt de tijd dat je moet studeren om aan het juiste niveau te komen opgebouwd, omdat je anders blessures kunt krijgen en omdat je eraan moet wennen zoveel te spelen (als je dat dus al niet deed).
Als je echt voor muziek leeft zal je het ook niet erg vinden om er zo mee bezig te zijn. Je zal er nu eenmaal veel tijd in moeten steken, daarvoor doe je die opleiding. Met een 'normale' opleiding besteeds je ook zoveel tijd aan je studie, maar waarschijnlijk op een andere manier dan (qua concentratie).
Alle mensen die ik ken die erop zitten vinden het allemaal heel leuk en zijn blij dat ze ervoor gekozen hebben. Voor mij ben je de eerste die er zo over praat.
Ik wil je niet aanvallen dat je er zo over denkt, het zijn jou ervaringen. Maar met sommige dingen ben ik het toch echt niet eens.

Ik geef hier (vast niet alle) redenen waarom ik niet naar het concervatorium ben gegaan, daarom is dit voor jou nogal negatief (uit mijn overweging kwam immers dat ik niet naar het conservatorium wilde), je moet echter goed overwegen welke argumenten voor jou gelden en ook vooral goed luisteren naar mensen die positief zijn over naar het conservatorium gaan. Ik ken genoeg mensen waarvan ik het hartstikke goed vind dat ze daar heen zijn gegaan.

Trouwens: als je al ruim met je studie bezig bent, is het niet alleen financieel gezien onmogelijk om alsnog concervatorium te gaan doen. Je bent dan ook gewoon te oud, je wordt niet meer aangenomen.

Volgens mij maakt leeftijd niet uit hoor, je kan altijd naar het cons. gaan, daar zit geen leeftijd aan vast. Zolang je er de capaciteiten voor hebt, kom je erop.

[Dit bericht is aangepast door Ingemar (06-07-2001).]
Oud 07-07-2001, 12:24
Nique
Nique is offline
Er is geen maximum leeftijd aan het concervatorium. Een collega van mn vader doet de dirigentenopleiding en hij is een jaar of 45 ofzo.
Oud 09-07-2001, 21:47
The Chameleon
The Chameleon is offline
Ik doe al een jaar vooropleiding Conservatorium, volgend jaar nog een en dan ga ik hoofdvak Compositie doen. Het is zeker niet raar dat je naar het conservatorium wil!!
Oud 10-07-2001, 11:13
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Ik doe al een jaar vooropleiding Conservatorium, volgend jaar nog een en dan ga ik hoofdvak Compositie doen. Het is zeker niet raar dat je naar het conservatorium wil!!
Wat speel je dan?
Oud 14-07-2001, 18:55
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Het is helemaal niet waar dat het plezier in muziek maken op het conservatorium eruit wordt geslagen... Dit soort dingen wordt altijd gezegd door mensen die niet naar het conservatorium zijn gegaan, maar volgens mij zeggen ze dat meer om zichzelf gerust te stellen met hun keuze voor een andere studie, dan dat het ook echt op waarheid berust is.
Dat betekent niet dat ik het altijd maar beter vind dat je naar het conservatorium gaat. Dat moet je alleen doen als je een groot hart hebt voor muziek en er vooral ook erug hard voor wilt werken, zonder daarna echt veel geld te verdienen. Toch vind ik niet dat hard werken hetzelfde is als 'het plezier eruit slaan'.....
Wat betreft die maximum leeftijd: op de meeste conservatoria is geen maximum leeftijd ingesteld. Maar je maakt wel veel meer kans als je jonger bent. Motorisch ontwikkel je je dan namelijk veel gemakkelijker. Bovendien is het lastig een hoog niveau te handhaven als je een andere studie doet. Je kunt je het dan vaak niet permitteren om 4 à 5 uur per dag aan je instrument te besteden!!

Regels voor berichten