Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2001, 20:54
liesbeestje
liesbeestje is offline
Ik doe al een paar jaar mee in musicals eerst in kinder en nu de laatste keer in een volwassen en heb al vier keer solo moeten zingen en heb daar geen moeite mee, maar er zijn zoooo veel mensen die het doodeng vinden of niet?
Oud 18-06-2001, 20:57
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Toneelspelen vind ik niet eng, kei leuk, maar zíngen... Jezus. Dan sterf ik ter plekke. Hoewellll, ik heb het wel een keer gedaan, en mijn persoonlijke overwinning was dat de mensen bleven zitten... Dat vond ik eigenlijk wel voldoende. Maaaaarrrr, ik ga wel op zangles, dus misschien komt er ooit een tijd dat ik denk, JAAAAAAAAA IK MAG ZINGEN!!!!
Hm.
Oud 18-06-2001, 21:24
Gothic
Gothic is offline
nee vind het niet eng, ik kan niet echt heel mooi zingen, maar als je er vol zelfvertrouwen staat lukt het meestal wel, nee ik vind het niet eng
Oud 19-06-2001, 18:27
liesbeestje
liesbeestje is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Toneelspelen vind ik niet eng, kei leuk, maar zíngen... Jezus. Dan sterf ik ter plekke. Hoewellll, ik heb het wel een keer gedaan, en mijn persoonlijke overwinning was dat de mensen bleven zitten... Dat vond ik eigenlijk wel voldoende. Maaaaarrrr, ik ga wel op zangles, dus misschien komt er ooit een tijd dat ik denk, JAAAAAAAAA IK MAG ZINGEN!!!!
Hm.
Haha nou als je op zangles mag dan neem ik aan dat je best goed kunt zingen!!!

Oud 19-06-2001, 18:34
Deugenietje
Deugenietje is offline
Citaat:
Gothic schreef:
nee vind het niet eng, ik kan niet echt heel mooi zingen, maar als je er vol zelfvertrouwen staat lukt het meestal wel, nee ik vind het niet eng
idd
Oud 19-06-2001, 19:07
Het lijkt me echt zo ontzettend gaaf om alleen al in een musical mee te doen, en dat heb ik altijd al gevonden, maar ik word er zo verlegen van, echt heel erg en onzeker enzo (wat niemand van mij verw8) dat ik altijd ook op school heb gezegd dat ik toch niet uit gekozen zou worden, dus daarom doe ik nooit mee,
en een solo zingen? DOODeng!!!
Oud 19-06-2001, 19:26
Andora
Andora is offline
solo zingen? I love it!
Oud 19-06-2001, 20:49
Tampert
Tampert is offline
lijkt me nog een uitdaging om in een Opera of Musical een solotje te zingen...
Oud 20-06-2001, 17:00
*sterretje*
*sterretje* is offline
Met solo zingen heb ik geen moeite. Natuurlijk wel ik van tevoren wel de kriebels, maar dit hoort er altijd bij wanneer je optreedt (toch?). Dat geeft me juist wel een kick.
Dit komt ook omdat ik zangles heb gehad. Hier heb ik oa geleerd hoe je je stem moet gebruiken (duhhh...), hoe je zeker kunt overkomen en hoe je jezelf moet presenteren. Dit zijn grote hulpen geweest, waardoor ik er geen moeite meer mee heb om voor publiek solo te zingen.

Overigens... ff als reactie op Liesbeestje: Als iemand op zangles gaat, betekent het niet automatisch dat diegene prachtig kan zingen ofzo. Het kan ook puur om de techniek van het zingen gaan, zodat je je wat zekerder voelt wat dat betreft. Het kan heel nuttig zijn om te leren hoe je je stem moet gebruiken, hoe je adem moet halen. En les neem je juist om het te leren...
Oud 20-06-2001, 19:01
liesbeestje
liesbeestje is offline
Citaat:
*sterretje* schreef:
Met solo zingen heb ik geen moeite. Natuurlijk wel ik van tevoren wel de kriebels, maar dit hoort er altijd bij wanneer je optreedt (toch?). Dat geeft me juist wel een kick.
Dit komt ook omdat ik zangles heb gehad. Hier heb ik oa geleerd hoe je je stem moet gebruiken (duhhh...), hoe je zeker kunt overkomen en hoe je jezelf moet presenteren. Dit zijn grote hulpen geweest, waardoor ik er geen moeite meer mee heb om voor publiek solo te zingen.

Overigens... ff als reactie op Liesbeestje: Als iemand op zangles gaat, betekent het niet automatisch dat diegene prachtig kan zingen ofzo. Het kan ook puur om de techniek van het zingen gaan, zodat je je wat zekerder voelt wat dat betreft. Het kan heel nuttig zijn om te leren hoe je je stem moet gebruiken, hoe je adem moet halen. En les neem je juist om het te leren...
Hm das waar, maar als iemand helemaal niet kan zingen of toon houden heeft het geen zin om op zangles te gaan en zo bedoelde ik het meer...

Oud 21-06-2001, 10:42
Moureen
Moureen is offline
Ik heb nog nooit echt in een musical hoeven zingen maar ik zing wel gewoon zelf.. voor een grote groep mensen. het is spannend maar niet eng..
Oud 24-06-2001, 17:10
the only one
the only one is offline
solozingen... Het leukste wat er is!!

Zingen is mijn leven... in een band, op het toneel... overal...
Oud 26-06-2001, 13:33
Souris
Souris is offline
ja heerlijk:0
met zingen ken je je toch al lekker uitten
Oud 26-06-2001, 15:31
the only one
the only one is offline
je, egt heel erg, met zingen kan je alles uiten...
Oud 26-06-2001, 18:10
pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
Ik heb toen ik 11 was eens moeten zingen in een schoolmusical stelde eigenlek ni zo veel voor maar de zaal zat wel vol met mensen, en ik was ongelooflek zenuwachtig en da kon je wel af en toe horen dan begon ik zo met bibberende stem te zingen dus ik vin het wel eng ja...
Oud 29-06-2001, 23:33
stalkgirl
stalkgirl is offline
de eerste keer vond ik t wel eng
maar vind t nu niet echt eng meer ofzo
Oud 30-06-2001, 11:42
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
ik ga binnenkort weer op zangles en dan gaan we ook weer optreden denk ik. ik vind het wel heel eng (vooral omdat ik onzeker ben over mijn zangkwaliteiten) maar het is wel een hele kick!
Oud 30-06-2001, 13:35
Butterfly007
Butterfly007 is offline
o ik heb er geen moeite mee hoor vind het juist leuk!!!!!
ik speel bij het hofplein btw...

=xxx= me
Oud 03-07-2001, 15:52
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
nee, doe ik vanaf m'n 6de is niet eng! Maar je moet welzeker weten dat je het kan, dat je de tekst goed kent en dat je de hoge tonen kunthalen. Anders ga je onzeker het toneel op en dan gaat het mis.-x-
Oud 03-07-2001, 18:14
*lotus*
*lotus* is offline
Ik vond het eerst altijd eng.. op de een of andere manier gaven ze me altijd de solo partijen, en ik stond toch te bibberen.. maar ik heb nou met een culturele avond op school meegedaan, dus alleen maar alleen zingen en nou schijn ik oer de angst heen te zijn; ik moest het nog een keer doen, en het enige wat ik erg vond was dat jasmijn (*sterretje*), die ook stukken moest zingen, veeeeeeeeel mooier kan zingen dan ik
~Indra
Oud 08-07-2001, 09:03
*sterretje*
*sterretje* is offline
Citaat:
*lotus* schreef:
ik moest het nog een keer doen, en het enige wat ik erg vond was dat jasmijn (*sterretje*), die ook stukken moest zingen, veeeeeeeeel mooier kan zingen dan ik
Zeurpiet....

Oud 08-07-2001, 19:09
Bird in a box
Bird in a box is offline
Hmm, ja toch best eng. Voor een groot publiek is het minder eng dan voor een klein groepje. Ik durfde eigenlijk nooit te zingen voor anderen. Maar een tijdje terug heb ik het maar gewoon gedaan, een zelf geschreven nummer voor een klein groepje mensen, acapella. Eng, maar door de toffe reacties is m'n zelfvertrouwen gegroeid. Ik kan zingen en ga ook op zangles om me nog zekerder te voelen en m'n ademhaling onder controle te krijgen. En voor iedereen die echt niet durft, gewoon doen, go for it!
Oud 10-07-2001, 18:36
lisa
Tja, als je iets moet zingen voor een auditie is het vantevoren best wel eng, die keurende blikken op je gericht..(brrr)
Maar als je dan eenmaal bezig bent is het juist gaahaaaaaf!!
En in een klein vertrouwd groepje is het helemaaal niet eng, dan is het alleen maar leuk!
Ik ken trouwens ook mensen die heeel dramatisch doen als ze solo moeten zingen (Ik duref niet ik duref niet)maar die van zichzelf weten dat ze eigenlijk niet zo heel erg beroerd zingen. Dan denk ik: Mens, ik heb je heus wel door hoor, je wilt alleen maar aandacht.
Oud 18-07-2001, 16:04
AngelLena
AngelLena is offline
Ik vond het vroeger doodeng om solo te zingen. Had misschien iets te maken met mijn minderwaardigheids complex in die tijd. Later ging het al beter, kreeg van mensen te horen dat ik een goede stem had. Ben een keer voor een musical gecast vanwege mijn stem, toen begon ik er wat meer vertrouwen in te krijgen. Later ging ik samen met mijn zussen die beiden prof. zangeressen zijn eens in de zoveel tijd optreden en nu ben ik er wel redelijk overheen. Nog wel kriebels ed, maar dat hoort er bij.
Oud 19-07-2001, 19:43
ellemienja
ellemienja is offline
dat is toch niet zo raar
tuurlijk is dat eng
je bent toch bang dat je vals zingt, kijk als je nou vet mooi zingt zoals jij waarschijnlijk omdat je het niet eng vindt, maar als je er niet echt veel aanleg voor hebt kannik me wel voorstellen dat het dood eng is
Advertentie
Oud 20-07-2001, 20:12
Sisje
Sisje is offline
[QUOTE]Blackdolfin schreef:
solo zingen? I love it!

me 2

Regels voor berichten