Advertentie | |
|
![]() |
|
Het lijkt me echt zo ontzettend gaaf om alleen al in een musical mee te doen, en dat heb ik altijd al gevonden, maar ik word er zo verlegen van, echt heel erg en onzeker enzo (wat niemand van mij verw8) dat ik altijd ook op school heb gezegd dat ik toch niet uit gekozen zou worden, dus daarom doe ik nooit mee,
en een solo zingen? DOODeng!!! |
![]() |
|
![]() |
Met solo zingen heb ik geen moeite. Natuurlijk wel ik van tevoren wel de kriebels, maar dit hoort er altijd bij wanneer je optreedt (toch?). Dat geeft me juist wel een kick.
Dit komt ook omdat ik zangles heb gehad. Hier heb ik oa geleerd hoe je je stem moet gebruiken (duhhh...), hoe je zeker kunt overkomen en hoe je jezelf moet presenteren. Dit zijn grote hulpen geweest, waardoor ik er geen moeite meer mee heb om voor publiek solo te zingen. Overigens... ff als reactie op Liesbeestje: Als iemand op zangles gaat, betekent het niet automatisch dat diegene prachtig kan zingen ofzo. Het kan ook puur om de techniek van het zingen gaan, zodat je je wat zekerder voelt wat dat betreft. Het kan heel nuttig zijn om te leren hoe je je stem moet gebruiken, hoe je adem moet halen. En les neem je juist om het te leren... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vond het eerst altijd eng.. op de een of andere manier gaven ze me altijd de solo partijen, en ik stond toch te bibberen.. maar ik heb nou met een culturele avond op school meegedaan, dus alleen maar alleen zingen en nou schijn ik oer de angst heen te zijn; ik moest het nog een keer doen, en het enige wat ik erg vond was dat jasmijn (*sterretje*), die ook stukken moest zingen, veeeeeeeeel mooier kan zingen dan ik
![]() ~Indra
|
![]() |
Hmm, ja toch best eng. Voor een groot publiek is het minder eng dan voor een klein groepje. Ik durfde eigenlijk nooit te zingen voor anderen. Maar een tijdje terug heb ik het maar gewoon gedaan, een zelf geschreven nummer voor een klein groepje mensen, acapella. Eng, maar door de toffe reacties is m'n zelfvertrouwen gegroeid. Ik kan zingen en ga ook op zangles om me nog zekerder te voelen en m'n ademhaling onder controle te krijgen. En voor iedereen die echt niet durft, gewoon doen, go for it!
![]()
|
Tja, als je iets moet zingen voor een auditie is het vantevoren best wel eng, die keurende blikken op je gericht..(brrr)
Maar als je dan eenmaal bezig bent is het juist gaahaaaaaf!! En in een klein vertrouwd groepje is het helemaaal niet eng, dan is het alleen maar leuk! Ik ken trouwens ook mensen die heeel dramatisch doen als ze solo moeten zingen (Ik duref niet ik duref niet)maar die van zichzelf weten dat ze eigenlijk niet zo heel erg beroerd zingen. Dan denk ik: Mens, ik heb je heus wel door hoor, je wilt alleen maar aandacht. |
![]() |
|
Ik vond het vroeger doodeng om solo te zingen. Had misschien iets te maken met mijn minderwaardigheids complex in die tijd. Later ging het al beter, kreeg van mensen te horen dat ik een goede stem had. Ben een keer voor een musical gecast vanwege mijn stem, toen begon ik er wat meer vertrouwen in te krijgen. Later ging ik samen met mijn zussen die beiden prof. zangeressen zijn eens in de zoveel tijd optreden en nu ben ik er wel redelijk overheen. Nog wel kriebels ed, maar dat hoort er bij.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Gefelisaaiteerd Neko* #458 Verwijderd | 500 | 13-12-2008 11:26 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #115 Heksjuh | 495 | 09-12-2007 18:03 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #40 Roosje | 492 | 21-10-2005 12:59 | |
De Kantine |
*jaloers* heavinly | 16 | 23-04-2002 16:40 |