Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 13:35
Igorrrai
Igorrrai is offline
Hoi,

Ik heb hier een computer van een kennis staan die het niet meer doet. Windows start niet meer op (eerst krijg je een scherm waaruit je kan kiezen 'windows normaal starten', 'laatst werkende config' en 3x veilige modus maar die werken allemaal niet. (Zwart beeld na het Windows XP logo) Nu wou ik hem gaan formatteren en windows opnieuw installeren maar dat is dus ook niet mogelijk want óf hij blijft hangen bij de melding 'booting from cd' of hij start gewoon door en dan krijg ik weer dat keuzemenu.

Geheugen heb ik al getest met Memtest en de harde schijf met een programmatje van WD.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan fixen? Als er wat meer specs nodig zijn hoor ik het wel.

Igor
Oud 18-07-2006, 08:07
dafelix
dafelix is offline
even alle hardware loskoppelen, MP3-spelers, sticks, USB-muisen etc. en dan weer proberen

anders 'ns proberen de PC open te schroeven en alle cards eruit te halen (behalve video-kaart (indien niet onboard))
Oud 18-07-2006, 16:20
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik heb echt al zoveel geprobeerd. Alleen muis toetsenbord en monitor zijn aangesloten. Er zit alleen een videokaart in, rest is onboard.
Oud 18-07-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 18-07-2006 @ 17:20 :
Ik heb echt al zoveel geprobeerd. Alleen muis toetsenbord en monitor zijn aangesloten. Er zit alleen een videokaart in, rest is onboard.
Om te proberen of het aan de hardeschijf of andere hardware ligt zou je als drastische maatregel de hardeschijf eruit kunnen halen en in een andere PC plaatsen.

Zijn er niet gewoon bepaalde opstartbestanden corrupt geraakt, door een virus? Heb je al eens een schijfcontrole uitgevoerd?

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:05
Verwijderd
Ook al de Recovery Console geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 17-07-2006 @ 14:35 :
Hoi,

Ik heb hier een computer van een kennis staan die het niet meer doet. Windows start niet meer op (eerst krijg je een scherm waaruit je kan kiezen 'windows normaal starten', 'laatst werkende config' en 3x veilige modus maar die werken allemaal niet. (Zwart beeld na het Windows XP logo) Nu wou ik hem gaan formatteren en windows opnieuw installeren maar dat is dus ook niet mogelijk want óf hij blijft hangen bij de melding 'booting from cd' of hij start gewoon door en dan krijg ik weer dat keuzemenu.

Geheugen heb ik al getest met Memtest en de harde schijf met een programmatje van WD.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan fixen? Als er wat meer specs nodig zijn hoor ik het wel.

Igor
Wordt er een zwart beeld gegeven in plaats van het blauwe inlogscherm?

Misschien is loginui.exe dan wel beschadigd.

Wat ging er vooraf aan het probleem dan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:45
Marcade
Marcade is offline
Hmm; ik zou gewoon compleet opnieuw beginnen. Ergens een Win98 bootdisk vandaan halen en dan partities weggooien, Master Boot record opnieuw aanmaken, partities opnieuw aanmaken, HD formateren, dan XP installeren. Wil het dan nog niet lukken, flink gaan vloeken.

Weet je trouwens zeker dat je XP CD wel gewoon goed is?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:15
Ske*
Ske* is offline
Zeker dat je HD echt werkt? Maakt ie speciale geluiden of zo?
Oud 19-07-2006, 13:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor computer is het precies? (hardwarespecs?)

Iets met je hardeschijf lijkt me uitgesloten; ook zonder HDD kun je de Windows XP cd booten en totaan het partitiescherm komen, dan krijg je de melding dat Windows geen hardeschijven heeft gevonden en je alleen met F3 de installatie kunt afbreken. Als je dat scherm niet haalt, ligt het dus ergens anders aan.

Je hebt geheugen getest; wat zijn de temperaturen? Is het systeem wel modern genoeg voor windows XP? Heb je een goede Windows XP cd?
Oud 19-07-2006, 14:19
Igorrrai
Igorrrai is offline
Specs ga ik zo even opzoeken. Temperaturen kan ik niet uitlezen, worden niet weergegeven in de bios. Het systeem is geschikt voor Windows XP. (Er zit ook nog zo'n stickertje op en orgineel stond er XP home op.)

Volgens mij ligt het niet aan Windows want dan zou ik toch wel opnieuw kunnen formatteren enzo.

En met de windows xp cd is niks mis, orgineel, zonder krasjes oid en in mijn pc start hij wel van de cd op.
Oud 19-07-2006, 14:20
Verwijderd
Zet voor de gein eens jouw dvd/cd speler over en kijk eens hoe ver je daarmee komt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:22
Igorrrai
Igorrrai is offline
Lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen. Ding heeft twee drives en in allebei werkt het niet.
Oud 19-07-2006, 15:25
Marcade
Marcade is offline
Ik denk dat 't ligt dat je huidige XP gewoon echt goed naar de klote is; zeker als je al een HD check gedraait hebt en de HD zelf is gewoon goed.

Als je dan met je XP cd probeert te booten; eerste ding wat die doet is kijken naar je bestaande installatie etc,etc. en daar kan die gewoon op vastlopen als je huidige XP gewoon echt goed verneukt is; dat heb ik ook wel is gehad.

Wat ik toen dus deed is idd. gewoon met win98 bootdisk mijn HD compleet leeg maken, fdisk /mbr draaien; partities opnieuw maken en dan XP installeren. Dan weet je zeker dat je XP CD niet tegen die brakke XP aan loopt te hoesten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:14
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Marcade schreef op 19-07-2006 @ 16:25 :
Ik denk dat 't ligt dat je huidige XP gewoon echt goed naar de klote is; zeker als je al een HD check gedraait hebt en de HD zelf is gewoon goed.

Als je dan met je XP cd probeert te booten; eerste ding wat die doet is kijken naar je bestaande installatie etc,etc. en daar kan die gewoon op vastlopen als je huidige XP gewoon echt goed verneukt is; dat heb ik ook wel is gehad.

Wat ik toen dus deed is idd. gewoon met win98 bootdisk mijn HD compleet leeg maken, fdisk /mbr draaien; partities opnieuw maken en dan XP installeren. Dan weet je zeker dat je XP CD niet tegen die brakke XP aan loopt te hoesten.
Oke. Maar woar haal ik een win98 bootdisc vandaan?
Oud 19-07-2006, 16:15
M@rco
M@rco is offline
www.bootdisk.com
Oud 19-07-2006, 16:44
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 19-07-2006 @ 15:19 :
En met de windows xp cd is niks mis, orgineel, zonder krasjes oid en in mijn pc start hij wel van de cd op.
Ik heb ineens visies van een CD waar letterlijk op staat "orginele xp cd" inclusief typefout.

Verder idd http://www.bootdisk.com/
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:16
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Marcade schreef op 19-07-2006 @ 17:44 :
Ik heb ineens visies van een CD waar letterlijk op staat "orginele xp cd" inclusief typefout.

Verder idd http://www.bootdisk.com/
Haha. :') Hij is 100% legaal.

Ik zal eens gaan kijken, dankje.
Oud 19-07-2006, 17:37
Verwijderd
Als dat niet werkt kun je altijd nog iets als Kill Disk gebruiken, maar dat verwijderd alles wel echt grondig.
Overigens zijn er ook gewoon XP bootdisks te vinden op bootdisk.com als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten