Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 22:31
wesp
wesp is offline
Heyy,

Ik heb vandaag een labtop gekregen en ik weet niet hoe ik Internet erop moet installeren.

Het is een Acer Aspire 1642ZWLMi, en installeert zich zelf compleet in het begin. Maar ik was bezig op internet op mijn PC dus ik sloeg internet installatie over en er stond erbij dat je het later kon doen.

En nu alles dus is geinstalleerd en ik internet wou installeren doet internet het niet. Er komt een foutmelding als ik een connectie wil maken, Local Area Limited to or no connection of zoiets, weet iemand wat ik hier mee moet doen? Alvast bedankt.
Oud 12-07-2006, 00:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor internet heb je? Surf je via een router of heb je een directe verbinding met je modem? Heeft een vriend in jullie huis een eigengemaakte server of is het draadloos? Het probleem ligt waarschijnlijk bij de netwerkinstellinen.
Oud 12-07-2006, 00:08
wesp
wesp is offline
We krijgen het via het gebouw, je krijgt internet hier bij het gebouw, stop een connectie kabel in de muur en je zal internet moeten hebben, op de PC werkt het, maar als we diezelfde kabel in de labtop duwen gebeurt er niets.
Oud 12-07-2006, 00:18
Luminon
Luminon is offline
Acers hebben volgens mij allemaal een ingebouwd modem dat gewoon op de windows drivers draait. Stappenplan:
1. Kabel erin
2. Computer opnieuw opstarten
3. Wizzard nieuwe verbinding doen (te vinden onder mijn netwerklocaties > netwerkverbindingen weergeven > een nieuwe verbinding maken)
4. Info van je provider invullen
5. ...
6. Winst.
Oud 12-07-2006, 00:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee dit behoort te werken via DHCP dus zo'n wizzard he bje niet nodig en gaat het probleem niet oplossen.

Maar ga eens naar Start en dan Configuratiescherm en dan netwerkverbindingen en nogmaals netwerkverbindingen. Welke verbindingen zie je daar allemaal?
Roep anders even de beheerder/technicus van dat internet bij jullie; windows ziet namelijk wel dat de kabel verbonden is maar krijgt geen gegevens over je internetverbinding (via "DHCP" heet dat).
Oud 12-07-2006, 00:48
wesp
wesp is offline
Er staat een verbinding die Wireless is, maar ik heb niet zo'n wireless card dus dat gaat niet, en dan staat er een andere verbinding die aanstaat met die foutmelding. Dat zijn de enigste verbindingen die er staan.

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 00:54.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 01:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke dan klopt het. Dit is het geval: je hebt een kabel in je laptop gestoken, die werkt. Je laptop ziet dat er iets 'is' aan de andere kant van de kabel. Maar het krijgt geen adresgegevens die nodig zijn om internet te hebben. Er zijn twee mogelijkheden:

1) je moet de internet adresgegevens handmatig instellen
2) er zit ergens een fout in de configuratie anders dan jouw laptop

In beide gevallen heb je de beheerder nodig die het internet daar regelt; dus mijn advies is hem/haar te vragen te kijken naar je probleem. Zeg maar dat de kabel werkt maar je geen adres krijgt toegewezen van de server.
Reageren

Regels voor berichten